Corsair Link kan ikke finde alle RAM / 110i larmer sindsygt.

Corsair d.  09. april. 2017, skrevet af Cardio
Vist: 2846 gange.

Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-04-2017 00:14:40
Svar/Indlæg:
300/58
Har snart skiftet det mest ud der kan skiftes ud til Corsair.
og nu roder og roder jeg med Link men kan ikke få det skidt til at virke.
Den finder den ene dag 3 ram klodser og så idag 2 .. ja har faktisk været nede på 1. ram klods. Det er voldsomt irriterende at programmet i tide og utide ikke virker. Er der nogen der kender en løsning?
Min h110i Larmer uhørt meget, jeg har forsøgt at sætte blæserne både på motherboard men også direkte i AIO´en uden held. Selvom min CPU ikke er videre varm 50 - 60 grader så kører blæserne på noget der ligner 100 procent og overdøver alt andet der er i stuen. Tænker også at det må kunne fixes. Jeg havde absolut ingen problemer med NZXT kraken x41 med en blæser på. den holdt min cpu sval uden larm.

en ordentlig smøre men er ved at være træt af larmen fra blæserne og at Link bare ikke gider virke

Se profil for info om system

På forhånd tak.
JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
09-04-2017 02:13:57
Svar/Indlæg:
186/10
bruger du standard blæserne? dem har jeg aldrig været fan af.. de kan køre 3000rpm, og alt over 800-1000 er jo ulideligt at være ved siden af

har du prøvet at sætte blæserne i quiet mode igennem link?

kunne måske være dit link kabel havde en løs forbindelse/defekt - eneste måde jeg kan få det til at gi mening med rammene på, hvis problemet KUN opstår i link, og ikke andet software/bios måske?

Hvis du vil prøve med et andet kabel har jeg et liggende fra H100i som er fuldstændig magen til.

Har læst om folk der har lavet de kabler selv ud af mobil/playstation lader.. så burde være ganske ufarligt 🙂


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-04-2017 09:09:27
Svar/Indlæg:
300/58
Ja standard blæserne. Men tager sku ud og henter et par stykker der iKKE er standard. MÅSKE det gør bare lidt.

Ja jeg bruger quiet mode hele tiden og det er da ganske vist fint når ikke maskinen arbejder. Men seriøst starter jeg en browser gasser den op allerede trods det faktum at temps stadig er under 35 grader.

Tvivler på kablet er i stykker. Har læst mig frem til der er temmelig mange der har problemer med de her LED ram, altså at få dem til at virke i par.

Jeg ville gerne give det et shot med det andet kabel for testens skyld.

🙂


HaKN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-04-2017 09:09:43
Svar/Indlæg:
56/7
Jeg havde de samme problemer med LiNK i starten men synes deres nye software er ret godt?

Ellers prøv det som hedder "fixed rpm" og sæt dem til 1200rpm , det hjalp med mig.

Og ja deres software er noget lort


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-04-2017 09:15:50
Svar/Indlæg:
300/58
Program eller inde i Link?
Syntes options i link er voldsomt begrænset ..


HaKN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-04-2017 09:29:38
Svar/Indlæg:
56/7
Problemer med link softwaren. Nogle gange startede den med op og andre gange ikke.
Kunne nogle gange ændre lys på ram til static og sndre gange ikke. Så endte bare med at slette det igen. Jeg kører noctua forlænger til mig gt110i , selve stik fra køleren får den til at kører 100% på min også af et eller andet årsag


HaKN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-04-2017 09:31:16
Svar/Indlæg:
56/7
Men du har været inde og hente det helt nye udgave af link ?


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
09-04-2017 09:31:16
Svar/Indlæg:
1119/58
Standart blæserne kan du kun bruge til en ting og det er at smide ud. De er absolut ingen ting vær og larmer mere end en diesel motor.

Jeg kører quiet mode på min sammen med 2 Bitfinex Spetra Pro LED 120mm fans og det siger ikke en lyd.

Hvad RAM angår så tror jeg bare det er et generelt problem med Corsair link. Jeg har først fået min til at vise mine RAM efter version 4.6.0.86 og det meste af tiden viser den kun et RAM modul


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-04-2017 10:13:03
Svar/Indlæg:
300/58
¤6 har den nyeste installeret og som #7 skriver så er det on off hvad der virker og ikke virker i Link.

Kender i noget til dem her.

https://www.elgiganten.dk/prod...

overvejer sådan 2 i systemet da de passer til de 3 der er installeret fra starten i x570 `?


nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2017 10:50:11
Svar/Indlæg:
714/10
Mht. larmen fra blæserne, har du prøvet at vælge "custom" hvis du trykker på dine fans, så kan du selv lave en kurve og det fungere bedre synes jeg, hvis jeg bruger de forprogrammeret modes, så køre de fans op og ned og det larmer ligesom konen når hun ikke får sin vilje.

De Corsair ML skulle være ret seje, men jeg valgte Thermaltake Riing 14 LED RGB 256 Colors istedet.

https://www.computersalg.dk/i/...


HaKN
 
Overclocker
Tilføjet:
09-04-2017 11:12:59
Svar/Indlæg:
56/7
#8 jeg har fire af dem , og de er ret lydløse helt op til 1300rpm, kan kun anbefales ??


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
09-04-2017 14:37:53
Svar/Indlæg:
186/10
#2 du kender adressen.. så hvis vi bare kan aftale et ca tidspunkt er du mere end velkommen. Det er selvfølgelig U/B 🙂

var lige nød til at være sikker, for balanced mode drillede selv mig engang i mellem. Har du ikke en fan controller du kan sætte dem til istedet?.. sådan en brugte jeg både til h100i, og den du har i dit system nu

Har ikke prøvet corsair ML, men bare corsair sp quiet, eller corsair af quiet ville være en væsentlig forbedring. Kan godt se du kører corsair tema.. men lige på blæser fronten er de altså voldsomt bagud. Aerocool dead silence, eller noctua som kan køre MAKS 1200 rpm, eller cryorig qf silent(200-1000 rpm).. er hvad jeg vil anbefale dig hvis støj generer dig.. men du stadig gerne vil rykke noget luft igennem dit system


Dolph
 
Superbruger
Tilføjet:
09-04-2017 19:52:36
Svar/Indlæg:
655/39
Nu har jeg godt nok ikke en corsair AIO, men en commander mini hvor jeg jo så bruger link. Det virker super godt for mig. Alle mine 7 fractal design fans er tilsluttet til den og de køre 600rpm. Har så sat mine blæsere fra min fractal AIO til custom fan config.




Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-04-2017 23:34:39
Svar/Indlæg:
300/58
#11 jamen tilbuddet er da modtaget og taget imod. Kan du ikke lige sende en PM med dit nummer igen så aftaler vi lige nærmere. Er nysgerrig og VIL have mit RIG "wife approved" haha 🤣
Prøver lige de blæsere og er de skuffende bliver de solgt videre og så henter jeg Noctua eller noget andet. Har faktisk allerede Corsairs bedre udgaver liggende i både den aggresive og stille udgave liggende.. Dog uden rødt konfirmand lys 😐



JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
10-04-2017 01:50:03
Svar/Indlæg:
186/10
#13 sendt.. 🙂

Lys eller ej, så kan du da komme af med en god del af støjen - hvis ikke alt sammen.

Tror andre blæsere sat på low/medium i en fan control ville være mest optimalt. Var i hvert fald sådan det spillede bedst for mig

Forstår dig udemærket.. overvejer selv at gå på kompromis med mine følsomme ører fordi 6 x corsair blæsere bare er lidt pænere. Så hvis ML er pengene værd må du endelig sige det videre 😀



Corsair
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2017 16:34:23
Svar/Indlæg:
154/4

Har snart skiftet det mest ud der kan skiftes ud til Corsair.
og nu roder og roder jeg med Link men kan ikke få det skidt til at virke.
Den finder den ene dag 3 ram klodser og så idag 2 .. ja har faktisk været nede på 1. ram klods. Det er voldsomt irriterende at programmet i tide og utide ikke virker. Er der nogen der kender en løsning?
Min h110i Larmer uhørt meget, jeg har forsøgt at sætte blæserne både på motherboard men også direkte i AIO´en uden held. Selvom min CPU ikke er videre varm 50 - 60 grader så kører blæserne på noget der ligner 100 procent og overdøver alt andet der er i stuen. Tænker også at det må kunne fixes. Jeg havde absolut ingen problemer med NZXT kraken x41 med en blæser på. den holdt min cpu sval uden larm.

en ordentlig smøre men er ved at være træt af larmen fra blæserne og at Link bare ikke gider virke

Se profil for info om system

På forhånd tak.

Cardio skrev d. 09-04-2017 00:14:40


Vilken version av Windows har du? Och vilken version av Corsair Link?

Som jag förstår så kan du inte styra fläktarna? :)

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
14-04-2017 16:58:29
Svar/Indlæg:
300/58
Jeg kører med nyeste udgave af windows 10, og har lige uden held installeret nyeste link fra jeres hjemmeside.

Den viser stadig kun 3 ud af 4 ramklodser derinde. 😕


Cardio
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
15-04-2017 01:00:04
Svar/Indlæg:
300/58
En lille update..

Intet nyt med ram selvom jeg havde dem ude og kontrollere de sad rigtig. Stadig kun 3 reg.efter gen installation af link

Skiftede standard blæserne ud med et par andre corsair med røde ringe og nu er systemet så godt som lydløst og køler alligevel perfekt ..



Corsair
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2017 02:03:09
Svar/Indlæg:
154/4

En lille update..

Intet nyt med ram selvom jeg havde dem ude og kontrollere de sad rigtig. Stadig kun 3 reg.efter gen installation af link

Skiftede standard blæserne ud med et par andre corsair med røde ringe og nu er systemet så godt som lydløst og køler alligevel perfekt ..

Cardio skrev d. 15-04-2017 01:00:04


Kan du prova att uppdatera till senaste versionen och se om det hjälper? :)

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
13-05-2017 07:21:06
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg har samme AIO , og jeg er super glad , dog nogengange har den svært ved at vælge hvor den skal læse temp fra , så nogengange vælger den en anden sensor end cpu sensor , så når du er inde og vælge blæser kan du vælge hvilken sensor den skal læse fra , , det virkede for mig , men deres 140mm blæser stinker , jeg udskiftede mine til noctua og det hjalp meget , men tjek hvilken sensor den læser fra og så burde du være kørene :)


Corsair
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2017 12:57:09
Svar/Indlæg:
154/4
#19

Roligt att höra att du är nöjd med kylaren! :)