Farve printer

Diverse d.  22. juli. 2025, skrevet af Nic-hlas
Vist: 1225 gange.

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2025 12:21:02
Svar/Indlæg:
1265/169

Hej. 

jeg skal bruge en farve printer til at printe billeder og lidt krea/skabeloner til sønnen.

Er der nogle anbefalinger her inde fra? Hvad bruger folk selv? Den må gerne være “billig” i patroner/toner. 

Den skal helst ikke være alt for stor. Der skal kun printes i A4. Må gerne være med Wifi.

mvh Nichlas 

cybercb

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-07-2025 22:25:01
Svar/Indlæg:
1500/40

Når du skriver at den skal bruges til billeder, er det så på Photopapir eller behøver det ikke at være helt så fint?

Hvis det er til fotopapir, så er du nok nød til at vælge en blækprinter. 
Skal den være billig i blæk, er mit bedste bud nok en printer med Tank og ikke patroner, fx Canon Pixma G series, Epson Ecotank eller HP Smart Tank.
Printerne er dog ret dyre i indkøb, men blikket er ret billigt for store mængder (også originalt blæk). 
Printerne har dog brug for at blive brugt en del, for at undgå tilstopning af dyser og slanger. 

Jeg har kun erfaring med en Epson ET2700, som jeg havde massiv problemer med ikke ville printer den ene farve og ellers bare tilstoppede dyser heletiden, den var dog købt billigt som demo, så måske den bare var defekt, da jeg har læst om andre som er meget glade for deres Ecotank printere. 

Er billeder mere til hobby brug og ikke behøver være på fotopapir, så kunne et bud være en billig brugt Farve laser printer. 
Jeg har en HP ColorLaserJet Pro, hvor jeg har valgt at købe uoriginale toner til den, gav 250kr for 4 tonere på Amazon,  så bliver det vidst ikke meget billigere. 
Printeren fandt jeg i storskrald, men man kan være heldig at finde en billigt på nettet, hvor der ikke er mere toner i, hvor folk så vælger at skrotte/sælge printeren, da orginal HP toner koster kassen. 

Jeg vil tro, at stort set alle printere henvendt mod det private kommer med WiFi nu om dage, på Laser printere skal man nok lige være mere varsom og nærlæse specs. 

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2025 19:44:34
Svar/Indlæg:
1265/169

Mange tak for svaret. Den behøver ikke kunne tage Photpapir. Bare billeder på almindelig A4 papir. 

Jeg vil da helt sikkert se efter en HP ColorLaserJet Pro hvis tonerne kan fås så billigt. Jeg kan se der er par forskellige modeller i den serie?. Hvad hedder den du har?.

cybercb

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
04-08-2025 20:16:22
Svar/Indlæg:
1500/40

Beklager det sene svar. 

Den model jeg har er en HP Color LaserJet Pro M254nw
Og så købte jeg sådan et sæt her https://www.amazon.de/-/en/dp/...

Print og farver ser rigtigt fine ud. 

Det skal siges, at jeg har en bekendt med en helt ny HP LaserJet, hvor de har forsøgt at købe uoriginale toner til og de rer farverne meget forkerte, især den gule. Så det kan være lidt hit or mis. 
Det skal siges, at deres model er så ny, at tonerne til den endnu ikke fås med en kopi chip i, så man skal flytte chip'en fra de orginale over. Og det er så heller ikke sikkert, at producenterne har formået at ramme den rigtige farvesammensætning på deres tonere i nu. 

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2025 10:57:41
Svar/Indlæg:
1265/169

tak for rådene. Jeg tænker jeg går den vej med at finde en brugt😎