Ja så er der gået en måned siden jeg gik over til Linux"Endavour OS" som mit eneste styresystem.
Og indtil videre har det bare kørt ret godt. Og en af de ting jeg har lagt mærke til efter jeg tog skridtet er når jeg lukker min pc ned at der måske maks går nogen få sekunder fra at jeg lukker min cp ned og så til den er slukket. Hvor den var måske et minut om det med Windows 11.
Men der er self nogen ting der har krævet lidt tilvænning som installation af software og opdateringer at det hele foregår igennem konsollen. Hvilket jeg har haft lidt kendskab til fra hvor jeg tidligere har eksperimenteret med div distroer som Ubuntu,Linux mint,Fedora, Arch og Endavour OS
Kunne jeg finde på at gå tilbage til Windows ikke pt. Måske engang i fremtiden. Men jeg kunne tilgengæld godt finde på at prøve nogen andre Distroer engang. Og måske prøve og give Arch et skud mere. Hvilket jeg tænker at jeg venter med til jeg har fået lidt mere erfarring med Linux
Jeg tog beslutningen og give Arch endnu et skud og indtil videre ser det lovende ud. Og især efter jeg har installeret Flatpak. Hvilket der har været nødvendigt for at installere steam. Så må vi se hvordan det kommer til at gå.
Ingen secure boot på linux, så er man udelukket fra Battlefield 6 og faceit.
2# Ja jeg har godt hørt at det ikke kan lade sig gøre og spille BF6 på linux. Men jeg mener og så at det har noget med anticheat at gøre.
PoloDude skrev d. 20-10-2025 15:00:51
Ingen secure boot på linux, så er man udelukket fra Battlefield 6 og faceit.
Det ved jeg ikke helt. Hver gang jeg installere Linux Mint så får jeg en pop-up omkring Secure Boot der skal enables før at den kan installere multimedie codecs.
Tvivler på at det er præcist den del der skulle gøre det.
Måske mere devs der ofte ikke ønsker at bruge tid på et pt. relativt lille marked?
Der er dog sikkert også andre grunde. Måske en mangel på kernel level/ring 0 access - som de ofte har i Windows?