Hej jeg har et Amd Radeon 9070 Som der har det med at blive for varmt. Og jeg går med de tanker og vandkøle det.
Men er det klogt at køre det på samme loop som min cpu eller er jeg ude i at anskaffe en pumpe mere og så lave et seperat loop til grafikkortet?
Jeg ville bare smide den ind i samme loop, du vinder nok lidt på temperatuen med 2 loops, men prisen bliver også noget højere.
Kan det passe, at du har en 3x120mm (360) rad og en 120mm rad?
Hvis ja, så tænker jeg det er ok til et RX9070 og en Ryzen 7 5800X3D
Jeg har selv et tyk 2x120mm (240) med 2 x Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 PWM blæsere
og en tynd 3x120mm (360) radiatoren med 3 x Noctua NF-S12b redux-1200 PWM blæsere, som på ingen måde er optimeret til radiator brug.
Det køler min overclocket Threadripper 2990WX og et RTX3070 helt fint.
Jeg kører pt med en 360 radiator istedet for min 120.
Mht kølehoved til mit grafikkort går jeg nok med dette
Har du overvejet at underclocke/undervolt det? Det har jeg gjort med mit 7800 xt. Man mister måske 5% ydelse men den bruger 20-30% mindre i strøm og bliver dermed også mindre varm.
med køle hoved husk og hver obs på det passer på din model ,, den du længer til er f.eks Asus TUF/prime model , det kan jeg huske vare et være bøvl i gamle dage :)
Nu hvor jeg bruger Linux er der en måde jeg kan gøre det på?
Men mit er i øvrigt et Prime
6# ,, findes deres Adrenalin software på Linux? .. for så kan du gøre det i det software nemlig :)
Jeg fandt frem til noget der hedder Core crtl.