DEVIL_DK:
Jeg vil lige starte med at sige at jeg rigtig godt kan lide din behandling af SHG. Naturligvis skal de bytte en PSU hvis den hyler når den tilsluttes en PC. Hvis du havde brugt den til noget "ureglementeret", hvor den blev "forkert" belastet, altså anderledes end den skal være bygget til, kunne jeg bedre forstå deres brok, men den må IKKE hyle når den tilsluttes en PC!
Derefter, valg af strømforsyning:
Jeg har tidligere skrevet en længere artikel om hvad man skal kigge efter når man vælger PSU, og en af mine hovedkonklusioner var kort sagt at skal man se stort på effektangivelserne, det allervigtigste er strømstyrken på +12V.
NorthQ 400 Watt er for mange en ganske glimrende strømforsyning, men jeg må indrømme at den nok ikke kan klare helt moderne systemer, som det du har beskrevet. Den opgives til kun 15A på +12V, og det er ganske enkelt for lidt. Jeg har under en af mine tests taget livet af en NorthQ 400W ved at trække ca. 17A i længere tid, så den har ikke de vilde reserver.
En Prescott opgives IIRC til en maksimaleffekt på 115W. I praksis vil der sikkert kræves lidt mindre, da den effekt AFAIK er worst-case, men det ser vi lige bort fra. Da den trækker dette fra +12V har vi her allerede brug for 10A. Der vil naturligvis kræves mere end den effekt fra strømforsyningen, eftersom der tabes en del effekt i MOS-FET'ene, men det ser vi også bort fra.
Så vidt jeg umiddelbart har kunnet finde ud af bruger moderne harddiske ca. 0,5A fra +12V. (En WD Raptor bruger dog kun ca. 0,35A, men vi regner med de 0,5A som f.eks. flere af mine almindelige diske opgives til.)
Xbitlabs har lavet en fremragende serie målinger af effektforbrug for grafikkort. F.eks. kræver et X800XT ca. 3,5A fra +12V, mens et 6800 Ultra kræver ca. 4,5A.
Ser vi blot på forbruget fra CPU, grafikkort og to diske kan vi så nemt være oppe på 10 + 3,5 + 0,5 + 0,5, ialt 14,5A. Regnede vi med et 6800 Ultra ville vi være oppe på omkring 15,5A, altså noget hvad den PSU er opgivet til. Og vi har endnu ikke tænkt på strøm til andre enheder såsom optiske drev, katoderør, blæsere, pumper eller andet!
...og vi er heller ikke begyndt at overclocke endnu - hvor en stabil og kraftig forsyning naturligvis bliver endnu mere essentiel!
Kort sagt: Du skal gå efter en strømforsyning med mindst 20A på +12V, og langt mere hvis du vil overclocke.. Folk med SLI systemer bør gå direkte efter mindst 25A på +12V, gerne mere, især hvis de også vil clocke.
HTH.