#9 SS er da også på NV4x? Selve implementeringen virker ikke til at være blevet hurtigere eller pænere på 7800GTX, men da kortet har flere kræfter kan du nu køre i en højere opløsning med det på. Så jeg ville ikke regne med at kunne køre nVidia's 8x mode i tilfredsstillende hastighed på mindre kraftige kort. Deres Alpha AA er derimod en god ide, så vidt jeg kan finde ud af fungerer den ved at der laves SS på alpha texturen. Man kan også lave MS, men det giver (logisk nok) ikke den store forskel.
#20 også min mening, vi har ikke softwaren til at udnytte kortet. Jeg holder mig stadig til min Xbox 360 plan. Jeg har ikke tænkt mig at give 4000-5000.- for et R520 /G70, når jeg kan få en komplet maskine der inkluderer Xenos /C1 til samme penge. Efter min mening virker C1 til at være teknisk overlegen i ovennævnte selskab. Man kan jo bare tjekke screenshots fra Project Gotham Racing 3, Gears of War, Dead or Alive 4 eller Oblivion, jeg tror ikke lige på at 7800GTX vil kunne køre den grafik i 1280x1024 med AA.... Så må man jo leve med en kluntet controller et halvt års tid 😉
#23 den har 8 vertex pipes, 24 fragment pipes (pixel pipes) og så 16 ROP's (Raster Operations Pipelines) der er bundet til fragment pipes med en såkaldt Crossbar (der fordeler output fra fragment pipes til ROP's).
ROP's er den enhed der "tegner" pixels, dvs. 7800GTX kan "kun" tegne 16 pixels (eller 32 z/stencil) pr. cycle selvom den har 24 pixel pipelines. Da moderne shader operationer som regel kræver (langt) mere end 1 cycle, har det dog reelt intet at sige at nVidia har skåret ned på antallet af ROP's.