Sennheiser RS120

Diverse d.  02. juli. 2005, skrevet af foo
Vist: 11495 gange.

foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2005 09:16:34
Svar/Indlæg:
1685/240
RS120 er en RF hovedtelefon fra Sennheiser. Vi ser på om kvaliteten holder, og om det er værd at bruge penge på.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2005 21:50:57
Svar/Indlæg:
2353/24
God test du har lavet

Det lyder til at du er meget inde i trådløs teknologi, kan du så svare mig på hvorfor der endnu ikke er lavet trådløse headsets magen til det sæt hovedtelefonerne som du lige har testet bare med en mikrofon monteret.

Har det noget at gøre med frekvenserne vil "lappe ind over hinanden"?.



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2005 12:49:30
Svar/Indlæg:
1685/240
så meget er jeg heller ikke inde i trådløs teknologi, men ved da en smulei kraft af min uddannelse.

Grunden er nok ikke at der vil være overlapning af frekvenser, da det ikke er noget problem at lave en unik "kodning" af signalet, altså kryptere det på en måde så hver sender/modtager hænger sammen.

Grunden er nok nærmere at hvis man skal lave et trådløst headset, så skal der sidde et sendermodul i selve headsettet, og det er også nød til at sende med en given energi, det som betegnes i Watt (som du måske husker benytter RS120 10mW).

For det første ville det ende med at fylde en hel del, da der skal sidde X-antal svingningskredse for at genere de forskellige frekvenser, og for det andet vil det kræve så meget energi at batteritiden ville blive mærkbart forringet.

Tror det er den overvejende grund til det ikke er set endnu.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2005 13:16:37
Svar/Indlæg:
2353/24
#2

Takker for svaret.... min søster spurgte nemlig om det for et nogle dage siden, og nu kan jeg give hende et svar. :)



golem
 
Overclocker
Tilføjet:
21-07-2005 09:39:35
Svar/Indlæg:
1/0
et kort svar: RS120 har ingen sender del på HS kun modtager del, derfor kan man ikke bruge en mic, da den ikke kan sende lyd tilbage til RS120 basen... der er mange HS med mic, de skal bare fungere med en reel datakom, som fx bluetooth, WiFi etc...

vedr. trådløse HS og at de aldrig vil kunne være bedre en HS med kabel er ikke korrekt. Rent akustisk er det et sprøgsmål om at bruge dele som er lige gode og lette, men det siger jo sig selv. Problemet er signal / dataoverførslen, fx. ville et system der overfører digitalt fra CD/DVD mediet hen til selve HS være bedre en et analog overført signal. Jeg henviser her til følgernde produkt, som kan købe i dag:

Amphony Wireless Headphones H2500
http://www.amphony.com/product...

det koster bare omkring 2k og så vidt jeg kan se er der ingen dist i .dk, men det kan skaffes i tyskland uden større problemer, hvis man er desperat og når man har set specs på den enhed, så kan man godt blive det :)

den sender i 5.8 GHz båndet, som blev åbnet for nogle år siden. Amphony har også ælndre produkter som sender ved 2.4 GHz, men her findes alt for meget udstyr som giver interferens, så 5.8 GHz burde være ret godt fremtidssikret, som det ser ud nu...

/Kristian