Det er det jeg prøver at pointere. Der står i testen at den er bedre end LS på baggrund af en probe, som alt for mange gange har vist sig at være ringe - for eksempel lovede extremeprometeia engang -70 med deres Chilly1 507 xtreme GT. Det kan bare ikke lade sig at gøre at komme så langt ned med r507 hvis man vil have noget der ligner kapacitet!
Så hvis i vil sammenligne bør i gøre det med et produkt der er ens for begge systemer, ellers bør det ikke gøres. Det strider mog dog journalistik. Så må i skrive at det er koldere end LS'ens probe, men at det ikke er et reelt sammenligningsgrundlag, da det er deres egner, forskellige sensorer og machen desuden er kendt for at måle for lavt eller noget.
Og så vil jeg nu ikke mene det er mig der er firkantet, men den kommentar i testen kritikken er rettet mod:
Og angående min sammenligning af gasser snakker jeg uden for system, eftersom du selv sammenligner to gasser:
"Efter hvad jeg har læst mig frem til køler R507 faktisk lidt mindre end kølemidlet R404A som både bliver brugt i Mach II GT og Vapochill XE kølesystemer, men til gengæld kan den holde sin køleeffekt ved helt op til ca. 250 W varmeenergi, hvor R404a kølemidlet ikke kan holde temperaturen nede hvis processoren producerer over 200 W varme."
Hvilket vil sige at hvis du snakker i de to systemer er den der kommentar helt hen i vejret, for så kan du ikke sammenligne noget som helst med kølemidler, systemerne er jo dimensioneret efter kølemiddel ved den effekt/temperatur man ønsker. Så enten bør den der kommentar fjernes, eller også bør den revideres så dataene passer, og man altså måler ved samme omstændigheder.
Og jeg er pissedårlig til coolpack, så hvis nogen kan finde ud af at få det ud kan de jo modbevise min påstand om at r507 køler koldere og med højere kapacitet end r404a. Så skal jeg nok lade den del af sætningen om hvor koldt det er være i fred. Men det giver stadig ikke mening at snakke om en specifik kapacitet for hvert kølemiddel, da det er 100% systemafhængigt. Men du kan slå op hvor meget varme de fjerner i KJoule/kg og sammenligne på det grudnlag hvor mange % bedre det er. Som en service er r507 på 196 KJoule/kg, og et kogepunkt på -47.1°C ved 1 bar. r404a har jeg ikke lige på hånden pt.
Og om du vil kalde det en kondensator er som sådan ligemeget. Man kan også kalde drøvlingen for et tørrefilter. Jeg mener bare personligt at kondenser passer lige så godt, og eftersom det er relativt brugt ihvertfald på diverse fora er det som sådan udemærket at benytte i mine øjne, og man sparer en forvirring. Men som sagt, kondensator er mindst lige så rigtigt.
Derudover håber jeg ikke at du opfatter det som noget negativt. Som sagt er artiklen i helhed god (selvom jeg måske er enig i at man nok bør undersøge hvor meget man reelt får ud af syne penge - i andet end mhz), men der er altså fejl. Det er mest den ene sætning jeg har hæftet mig ved.