AlfaView 37" LCD TV

Diverse d.  30. november. 2005, skrevet af epi^zepto
Vist: 25626 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2005 16:43:18
Svar/Indlæg:
3329/182
Hardware-test.com udvider spalterne og denne gang er det LCD TV'et der har primære. Vi ligger ud med et review af et lækkert 37" TV fra AlfaView model HL-3710V til 16.995,-

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 00:10:59
Svar/Indlæg:
3011/103
Fed anmeldelse. Dog ville jeg ikke købe fladskærms tv endnu, hvis man tager denne artikel i mente: http://www.ekstrabladet.dk/Vis...

Eller... jo, det ville jeg, men kun hvis skærmen har digital tuner, hvilket langt de fleste fladskærms tv i dag ikke har.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 18:31:55
Svar/Indlæg:
2353/24
#1

artiklen gør altså også problemmet størrere end det i virkligheden er, for det kan godt vær at de begynder at sende tv over det nye mastenet til april, men der ikke sagt at de SLUKKER for det gamle på det tidspunkt, for det sker først om et par år.

Vi får en overgangperiode hvor der vil blive sendt tv på begge sendenet.

#0
rigtig god test, dejligt at du har valgt at teste tv´et med nogle af de programmer som også bruges når du tester fladskærme til pc :) også at du ikke kun ser hvordan billedet er når man ser tv, men også hvis man vil bruge den til ps2 eller som pc skærm.



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2005 22:17:25
Svar/Indlæg:
767/119
Lige en enkelt kommentar;

I følge de oplysninger jeg har fået fra DS' indkøbsafdeling, kan et TV godt være HD-RDY uden at have HDMI indgang, den skal bare have en DVI, som understøtter den der kryptering, kan ikke lige huske hvad den hedder..

#2 - det er planen at digitalt tv, skal overtage i 2009, men nu må vi jo se, det skulle ikke være usandsynligt at det ville blive udskudt..

Kan også lige smide en kommentar om at Bilka/A-Z får TV med digital tunere fra April - bare lige for at komme med en tidsperspektivering..

Håber det kan bruges.. Arbejder i Elektronik i Bilka, så det er derfra jeg har fået det at vide.. Det bliver DVB-T tunere...

www.dvb.org - hvis du vil læse lidt mere om digital tuneres standard..



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2005 06:42:23
Svar/Indlæg:
3011/103
#2
Det ved jeg udemærket godt, men det ændrer ikke det faktum at mange tror den hellige grav er bevaret og at de er fremtidssikret med et fladskærms tv. Nu er der selvfølgelig 3-4 år til 2009, men når man nu køber et fladskærms tv, så kunne det også være rart, hvis man kunne bruge det i mere end 3-4 år uden at skulle købe en anden ekstern boks.



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2005 09:06:31
Svar/Indlæg:
767/119
Så må jeg også lige komme med en kommentar til den artikkel i EB - for de har ikke været super gode til at spørge korrekt, nu står det godt nok ikke i webudgaven af artiklen, men har læst den trykte udgave og der spørger de, har dette TV digitial tuner, og hvis man ikke lige tænker over at spørgeren mener DVB, så kan man i god tro sige ja - da hele tunerkredsen i stort set alle tv (med undtagelse af små 5" ol.) digital.. Så de har også lagt op til misforståelse.. Men det er jo også det EB, kan finde ud af.. ;)



xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2006 12:52:06
Svar/Indlæg:
2587/91
Tror jeg er den eneste der synes AlfaView er nogle store, klodsede kasser.. :00