Lian Li V2100-B

Diverse d.  04. januar. 2006, skrevet af B@NG
Vist: 5141 gange.

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2006 19:12:41
Svar/Indlæg:
3640/1231
Vi har fat i et af de absolut dyreste kabinetter man kan finde. Lian Li er producenten af dette server kabinet og vi forbinder jo Lian Li med 100% kvalitet. Men kan man forsvare at opkræve 2.400,- for et kabinet, selvom det er bedre end bare godt?

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 14:17:47
Svar/Indlæg:
499/767
Fin test...

Kan dog ikke forstå din irritation over den manglende "reset"-knap, jeg har endnu ikke set en "rigtig" server med en reset knap, og jeg mener som sådan heller ikke at en sådan hører sig hjemme på en server... :)



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2006 10:19:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tak :)

Vil heller ikke sige jeg er irriteret ;) Nu har jeg yderst sjældent brug for den, men mange vil nok blive generet (især ved ustabile comps) af at skulle vente de 3-4 sekunder det tager at holde tænd/sluk knappen inde for at lukke ned.

Men... Det kommer sig faktisk kun af, at Lian Li ikke sælger deres kabinetter som server kabinetter. Det er jo stadig server/tower.
Så man må gå ud fra de vil dække begge områder med denne kategori, og det gør de nu også meget godt :)



moskms
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2006 20:48:04
Svar/Indlæg:
1/0
Ja fin test,

Men et af de store mangler i dette kabinet er at ledningerne i fronten til USB og lyd ikke kan nå stikkene på motherboardet ( suk ).

Endvidere at man ikke kan vende døren således at den kan åbnes til den modsatte side ( suk ).

At man ikke kan bytte om på top og bund således at udtagene til USB og andre stik sad i toppen ( suk ).

Og til sidst men ikke mindst at der burde have været en MB skuffe så man ikke skal sidde inde i kabinettet og skrue det fast der.




AbelBendel
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2007 03:27:23
Svar/Indlæg:
11/1
Dette er uden tvivl et server-kabinet og har derfor selvfølgelig ingen reset-knap(som i server-håndbogen, er at sammenligne med hulemandsstadiet) ..no matter how.. man bruger IKKE en reset-knap på en server.. punktum! :)

At det ikke har en masse extra lir, skyldes igen at der er tale om et prof. server-tower - Lir "sælger ikke" på det profesionelle markede!
Kabler kan vel forlænges eller hvad?!?

moskms: Alt det du efterspørger her, finder man heller ikke på nogen af de andre producenters SERVER-afdeling...
Men hvis du lige går over i afdelingen for alm. kabinetter, vil du som alle andre steder, finde mange af de ting du efterspørger - samtidig bliver det automatisk meget billigere i pris(alt afhængig af dit valg selvfølgelig!)
Men personligt kan jeg finde rigtig mange lækre og gode kabinetter i 500-1000krs klassen ..og endnu flere luxus-kabinetter i 1000-1800krs klassen - Alle sammen Lian Li-kabinetter!

Det jeg har oplevet med Lian Li er, at man skal være meget "målrettet"/vide hvad man går efter, når man skal købe nyt - netop fordi de henvender sig til stort set alle niveauer af prismarkedet og klientellet!

Så groft sagt, er din anmeldelse god/brugbar ..set med en profesionel købers(firma) øjne - fordi kabinettet focusere på det vigtigeste inden for serverområdet(som det også henvender sig til), uden en masse "pjat" ..og samtidig er udført i de bedste materialer!
Men for den almindelige læser, der er interesseret i kabinetter til ham selv, er vi med dette kabinet i den HELT forkerte afdeling!
Dermed kommer man også "helt galt i byen/helt ud på lars tyndskids marker", hvis man begynder at vurdere dette server-kabinet ud fra en alm. hjemmebrugers kriterier(features han efterspørger og tillæger værdi)

Men ellers en solid gennemgang af kabinettet, der belyser en masse(generelle - for os der kender Lian Li) fortræffligheder ved denne producent. Der er dog mange flere og bedre eksempler på, "mere passende" hjemmebruger-kabinetter fra Lian Li(som rammer bedre i dette markede)