AlfaView 40" Deluxe LCD TV

Diverse d.  28. april. 2006, skrevet af epi^zepto
Vist: 19687 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 15:26:02
Svar/Indlæg:
3329/182
AlfaView har sendt os endnu et TV af samme model som den tidligere testede, men der er sket en række opdateringer. Er det blevet bedre?

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2006 09:09:28
Svar/Indlæg:
3712/44
Fedt review! Jeg bliver snart nødt til at have skiftet mit fjernsyn ud kan jeg godt se.... :p :e



marshaller
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2006 10:09:20
Svar/Indlæg:
1/0
Hvorfor skal vi ved hver tv test høre på manglende bundle, efter min mening er jo mindre bundle, et godt bundle.

Hvorfor bruge "mine" penge på et antennekabel, jeg har i forvejen?
og hvilket kabel eller alle kombinationer VGA->DMI->HDMI, skal følge med? Kabler man får i et bundle vil også være af en kvalitet, som man hurtigt ønsker at skifte, så hvorfor ikke købe det rigtige kabel, fra starten af.?
Så et godt bundle er så lidt som muligt, ligesom det er fedt at kunne fravælge højttallere, når man nu har surround forstærker og højttallerer.
Så min karakter for bundle havde værret 4, hvor det medfølgende antennekabel trak ned.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 10:44:50
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 Jeg siger ikke nødvendigvis at det er et antennekabel der skal være med før det er en god bundle.

Din deffinition holder måske ganske udemærket på dig, men til Hr og Fru Jensen vil de naturligvis godt have udstyret med. Jeg nævner specifikt et VGA eller DVI kabel i artiklen så man kan forbinde sig til computeren. Det er sgu mere savnet end du tror og hvis du vil påstå at de kabler der medfølger er af en dårlig kvalitet så er det dig der forkert på den. Et VGA kabel er et VGA kabel. Et DVI-kabel er et DVI-kabel. Det antennekabel der medfølger her er yperligste kvalitet.

Så helt ærligt. I don't get your point.

Desuden kan det kun være en DVI > HDMI converter der kan blive snakket om. Der skal nemlig være understøttelse for digitalt signeret (copyright) indhold og det er kun på HDMI du finder det samt DVI porte med understøttelse for samme indhold. Derfor kan du ikke umiddelbart bruge din PC-fladskærm.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 10:50:33
Svar/Indlæg:
1881/217
#2

Det har noget at gøre med, at producenten bedre har råd til det og forstand på hvilken standarder deres produkt understøtter end Hr. og Fru. Jensen har.

Eks. en lille tur ned i den lokale Expert for at købe et nogle lunde Scart kabel og/el. DVI til HDMI og pludseligt er du blevet 150,- for Scart eller 500,- for DVI til HDMI kablet fattigere.

Derfor en gode bundle/tilbehør en rigtig god ting, da man i forvejen lige har punget ud for et TV til 17.000,- også gerne vil have en masse ting med, så man spare penge på eks. kabler ect.

Når der er en god bundle, så viser det også at producenten tænker på at Hr. og Fru. Jensen gerne vil handle deres produkter igen.



jesperph
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2006 19:54:10
Svar/Indlæg:
1/0
hvad med at lave en test på rigtige tv"er.
sony,samsung ,jvc ect.så vil du se en forskel
der får dig til at tabe bukserne.den smule man kan spare
på at købe et low end produkt som dette,er sq ikke værd at skrive hjem om,og man får en meget bedre oplevelse med et ordenligt fjernsyn.
det virker somom du aldrig har set/testet et highend tv,så prøv lige det,inden du falder på halen over alfaview :l



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2006 20:55:37
Svar/Indlæg:
14079/622
->#5
Øh.. lowend.. vil du kalde dette TV billigt ?
Der er da en samsung der er noget billigere her http://www.hifipriser.dk/Listp... .

Og har du sammenlignet alfaview med andre mærker ?




Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 21:28:48
Svar/Indlæg:
1881/217
#5

Jeg ved rent faktisk, at epi^zepto´s "hverdags" fjernsyn, er et CRT.
Men også, at han virklig har forstand på LCD, Plasma og CRT - derfor, er han vores LCD skribent.

Til en pris af 17.995,- er dette fra AlphaView bestemt ikke et Low-end LCD TV - de fåes meget dyrer, helt klar - JA, men det betyder ikke at de behøver at være bedre.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 23:47:28
Svar/Indlæg:
3329/182
#5 Personligt ejer jeg ikke et LCD TV endnu fordi jeg ikke mener at det er værd at investere i endnu. Jeg forlanger nemlig rimelig meget og det er der kun få der kan levere halvdelen af så jeg venter et stykke tid endnu.

Jeg har skam set mange high-end TV. Desuden var jeg med på CeBIT i år, hvor jeg, forøvrigt sammen med Huddy, fik lejlighed til at se flere TV end de fleste kan drømme om.

Hvordan kan du deffinere dette TV som low-end? Specifikationerne er da så absolut i orden. Billedkvaliteten i top og AlfaView har blot skæret "mellemmanden" væk og kan derfor sælge billigere.

Svar mig helt ærligt på hvorfor Samsung, Philips osv. skulle være bedre. Produkterne bliver ofte fremstillet på de samme fabrikker og desuden, hvorfor skulle AlfaView ikke have lov til at komme igennem hvis de er gode? Det tyder mere på du er besat af mærket og derfor er du ikke objektiv. Det kan Hr. og Fru. Jensen desværre ikke bruge til en fløjtende fis ;)

Jeg kan desuden fortælle at der vil komme flere forskellige mærker til test fremover. Husk på at HTPC, herunder LCD TV, er en nyopstartet sektion - så vi skal lige i gang og have fundet formen før vi springer i luften.

Men hvis du mener jeg er galt på noget skal du da være velkommen til at kommentere. Jeg mener bare som udgangspunkt at du ikke er objektiv nok.




Di3h4rd
 
Superbruger
Tilføjet:
08-05-2006 02:20:38
Svar/Indlæg:
47/1
tror han mener at folk hellere vil læse om mærkevare tver end om nye mærker, med mindre de virkelig sparker røv. ville selv langt hellere læse om et philips 40tommer end et alfaview, fordi jeg kender til philips" kvalitet indenfor lcd tver. mener også helt bestemt de ekstra tusinde i langt de fleste tilfælde er godt givet ud, fremfor at købe et medion i føtex i stedet.
men det her tv er jo nice nok.. dog er det nogle cheap ass højtaler bøsninger der er bag på det.., men rigtig fint højtalerne kan tages fra hvis man har surround processor ved siden af, meget få tver man kan det med. btw- så kan du ikke regne med specifikationerne alene, du er nødt til at se produktet i aktion før du drager konklusioner, du kunne jo blive positivt overrasket.



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2006 19:20:35
Svar/Indlæg:
1155/43
Det er vel bare et spørgsmål om tid før alfaview bliver et mærkevarer. Jeg var forleden forbi en alfaview butik, da jeg selv går og leder efter et nice lcd tv. Deres kvalitet er rigtig nice... det skal ses før nogen her kan udtale sig.



Pappasmirf
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 15:40:34
Svar/Indlæg:
56/7
Hej, flot test.
Kunne man ikke teste det her 🤡 ??

http://www.acer.dk/acereuro/pa...


http://www.hifipriser.dk/Listp...

godt nok kun 37" men billigere. Resolution: 1920x1080 og med digital og analog tuner og og og.






Valdemar
 
Overclocker
Tilføjet:
09-05-2006 16:08:52
Svar/Indlæg:
61/11
Det ser ellers nice ud det TV...
#9 Hmmm, det giver da mere mening at teste et "ukendt" fjernsyn, end et du "allerede" kender den gode kvalitet på? Ellers er der jo ikke noget nyt i det! :l
Jeg vil dog ønske at de her på HWT vil teste zepto's 32" lcd fjernsyn inden for ikke alt for lang tid. Jeg overvejer selv et lcd tv inden for ikke alt for lang tid, men jeg syntes det er lidt svært at danne sig et overblik over "ukendte" lcd tv mærker. Samsung, Sony og Phillips kan man sgu finde alle vejne



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 19:59:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#11 og 12. Forespørgelserne er sendt videre ;)



#14
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 22:42:06
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg var i Kolding forleden dag og ramlede ved et tilfælde ind i en Alfaview butik. Jeg blev nu også ret positivt overrasket over kvaliteten og designet på de skærme.

Prisen afskrækker mig stadig, men den bliver jo ikke lavere af at vælge Sony, som i øvrigt altid har været min favorit.
På CeBIT syntes jeg at være blevet mere imponeret af LG, end f.eks. Sony. Dog har Samsung nogle vildt lækre skærme 8)

At kalde Alfaview lowend er bestemt en forkert konklusion. Både pris og kvalitet ligger langt over low-end skærmene ;)


Vi prøver hele tiden på at finde "nye" produkter til test, da man kan se et kendt mærke næsten alle steder.

Vi er igang med at få skærme hjem fra Zepto ;)
Dog tror jeg ikke det bliver den nuværende 32", da rygterne siger at der er nye modeller på vej.
Uden at love noget, er det vist sådan det står til...



korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2006 17:27:29
Svar/Indlæg:
1081/251
øøøøøøøøøøø sorry men der står " Billedkvaliteten må bedømmes som værende bedre ved afspilning af DVD end TV. Men opløsningen er så også en tand højere ved DVD."

Hvorfor er opløsningen højere på en dvd det er vel stadig 720x576??? jeg er med på at dvd er et mere rent signal end et tv signal af den type vi ser idag.





askham
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2006 14:38:08
Svar/Indlæg:
1/0
Opløsningen er højere ved DVD end tv-signal! Den opløsning du opgiver er kun for DVD.