Garmin Nüvi 300 GPS - Intet signal :(

Diverse d.  11. maj. 2006, skrevet af System
Vist: 247 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 22:08:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej !

Jeg har lige modtaget en Garmin Nüvi 300, men jeg kan ikke få den til at placere mig på kortet. Altså, der er ikke noget signal mellem GPS og satelit. Den finder en ude af 20 satelitter en gang i mellem, ellers er der intet signal :(

Nogen som har nogle gode forslag?

Jeg har haft den til at søge i 30min, både indenfor og udenfor. Jeg har tilmed kørt den en tur i byen i håb om et signal :(

Håber der er nogen som kan hjælpe mig

Mvh
Emil Larsen - Seekers
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 07:38:35
Svar/Indlæg:
2211/331
Det ser ud til at gps antennen er defekt,prøv at tage den udenfor hvor det er frit udsyn opad og rimeligt udsyn til horisonten,den skal fange 5-7 satelitter på et par min.

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2006 19:39:02
Svar/Indlæg:
197/34
Heh, fandt lige ud af at jeg stadig havde en bruger her inde :P

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
12-05-2006 21:48:52
Svar/Indlæg:
127/32
Hvis du kan taste en destination ind, men ikke fange sat signal, vil jeg tro du er kommet til at sætte den til at simulere en rute, istedet for rent faktisk at navigere.

Check manual, prøv evt. at sætte den tilbage til fabriksindstillingen.

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2006 16:01:18
Svar/Indlæg:
197/34
Hmm... man kan kun simulere en route når antennen er klappet ned. Har efter hånden restet den et par gange :P og manualen er MEGET mangelfuld mht. førstgangs opstart af GPSen. Den beskriver hvad man skal gøre når man HAR fundet et signal x( Og under TroubleShooting (eller hvordan det nu staves) skriver de ikke noget om hvad der kan være galt når man ikke har noget signal ud over at det måske er omgivelserne... jeg har været ude ved kysten for at tjekke dette... ikke et eneste godt signal.

En anden ting er at den tror den står over i USA... Ikke på min hjem adresse, sååååå... det bliver vidst en om'er for Garmin ;)

- Takker for din interesse Lahnet :)
Mvh
Emil Larsen