Du skal huske at en 965 har 2 Die's med mellemrum, og derfor har en lav heatflux, i forhold til en Conroe med kun EN Die, som stiller meget højere krav til varmespredningen - som er Peltier elementers største fjende.
Jeg synes det er fint den 965 kan køre 4,26GHz ved std vcore - men det er jo ikke meget over std hastigheden, som faktisk ikke bidrager væsentligt til varmeudviklingen.
Om jeg kører 3,2 eller 5,1GHz på min Cedar Mill ( 641 og lille kerne ), som jeg kan ved kun en lille bønne over std vcore, gør stort set ingen forskel på hverken CPU eller vandtemperaturen - men så snart jeg hæver vcore, begynder man at se drastiske ændringer.
Med andre ord, er 4,26GHz på std vcore ikke nok til at man kan konkludere ret meget andet end at den CPU er en udemærket stepping. :00
Man kan jo se tendensen udfra at de sammenlignede kølere i dit link har ca samme temperaturstigning fra Idle til Load under både høj og lav hastighed på CPU'en.
En ting som yderligere er påfaldende i mine øjne, er at CPU'en clocker lige højt om den er 73 ved full load med Intel køleren, eller om den er 43 med Amanda køleren. :00
Tweak3D har valgt at få Amanda til at se fantastisk ud ved at lave en meget dybdegående test hvor de sammenligner med 2 andre - MO har valgt at lave et sammenligningsgrundlag med alle de kølere han tidligere har testet - og selvom begge tests viser at den er god, kan man ikke konkludere på andet end DET som tests'ene viser.
Med andre ord, ville jeg ikke kalde den Conroe-kick-ass før jeg ser det ske - og det kan den høje heatflux meget hurtigt sætte en stopper for. ;)