Apple, nu med anden generations intel macs

Litteratur d.  07. september. 2006, skrevet af cornerrage
Vist: 816 gange.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 09:16:31
Svar/Indlæg:
3532/303
Kommentar til nyhed på: http://www.hardware-test.dk/ne...
Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 10:23:13
Svar/Indlæg:
286/51
jeg er ikke den store apple tilhænger, men deres design har nu altid imponeret mig, selvom du nu betaler meget for det.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 10:38:35
Svar/Indlæg:
3532/303
Tja, designet er jo også minimeret, hvis man kan sige det sådan. Ønsker mig egentlig lidt en imac, den er jo nem at ha med og så er den geil når man skal lave noget i photoshop o.l. men synes sgu ikke lige jeg står og har råd til den slags lige pt. Skal lige ha' en computer først.

DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:21:39
Svar/Indlæg:
345/63
Hvorfor så ikke bare købe en alm. pc når man alligevel får en hvis man køber mac. de bruger både intel i deres bærbare og stationære frem over. efter min mening har de spillet lidt fallit da de stoppede med at producere deres egne processorer osv. Det eneste man betaler for er så designet (nej tak), et mystisk bundkort (sikkert også med intel chips), og så deres tvivlsomme styrresystem... hm.

---> DotteN.

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:58:58
Svar/Indlæg:
511/123
#3 Jeg er meget uening med dig. Man betaler jo ikke mere for en mac, end man gør for alle andre mærkevare computere med samme specifikationer. Herunder regner jeg også design. De fleste acceptere jo at en barebone koster lidt mere end en alm stationær og apple må jo siges at have lavet de bedste sff PC'er. Ønsker du stærke computere, så har de, så vidt jeg ved, de i øjeblik billigste mærkevare quad xeon core 2 duo maskiner på markedet.
En normal PC vil du altid kunne samle billigere selv, men Apple har den fordel som alle mærkevare producenter har og det er at alle enheder virker med hinanden uden problemer. Apple fordel her er større end de andres da de har en meget mere afgrænset hardware variation.
Man kan jo også købe asrock i stedet for Asus, derfor er der alligevel nogen der vælger asus versionen af et næsten identisk board.

Det med at kalde styresystemet tvivlsomt er en lidt sjov bemærkning hvis man f.eks skal sammenligne det med BlueScreenofDeath windows.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 15:38:49
Svar/Indlæg:
2587/91
#3 designet er vel en smagssag, men styresystemet (udover knap at være vildt imponerende til gaming) kan man næppe sætte en finger på :)

#4 alienware er nu også godt med på dual dualcore xeon.. 8)

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 16:24:40
Svar/Indlæg:
511/123
#5 men er de billigere?

kb

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 18:18:06
Svar/Indlæg:
181/32
#3 en gang værre vås det der.

at de gik over til intel platformen og ovenikøbet lader folk installere windows på dem har været lidt af en genfødsel for apple, og at deres styresystem er dårligt passer ihvertfald ikke.

de nye intel processorer har gjort dem betydeligt hurtigere, de er billigere i indkøb for apple end de gamle power pc prossesorer var (som iøvrigt ikke var produceret af apple, men af ibm)

mange elsker mac os x, og langt flere end dem synes det er rart og bedre at arbejde med end windows. at de så åbner mulighed for at have en xp installation også gør blot apple maskinen langt mere spiselig for en bredere gruppe af mennesker.
desuden koster den som en anden også bemærker ikke meget mere end så mange andre mærkevare maskiner. bare en ordentlig 24 tommer fladskærm står i over 7000 kr.

så jeg forstår hvofor apple har gjort som de har gjort, og hurra for det, men skal jeg selv have en? nej.
jeg forstår argumenterne men mener ikke selv deres styresystem er mig, og designet (eller mærkevare) vil jeg ikke betale for, men det ændrer ikke på at den imac er en genial maskine.

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 18:36:18
Svar/Indlæg:
511/123
Jeg mener nu også at mac mangler et midt i mellem PC. De har mac mini, sff, power mac i deres business enhed og xserver til server området. Imac er lidt speciel og er på sin vis et nice produkt. Jeg savner lidt et conroe baseret opgraderbar PC hvor man selv kan vælge et ordenligt grafikkort.