#3 en gang værre vås det der.
at de gik over til intel platformen og ovenikøbet lader folk installere windows på dem har været lidt af en genfødsel for apple, og at deres styresystem er dårligt passer ihvertfald ikke.
de nye intel processorer har gjort dem betydeligt hurtigere, de er billigere i indkøb for apple end de gamle power pc prossesorer var (som iøvrigt ikke var produceret af apple, men af ibm)
mange elsker mac os x, og langt flere end dem synes det er rart og bedre at arbejde med end windows. at de så åbner mulighed for at have en xp installation også gør blot apple maskinen langt mere spiselig for en bredere gruppe af mennesker.
desuden koster den som en anden også bemærker ikke meget mere end så mange andre mærkevare maskiner. bare en ordentlig 24 tommer fladskærm står i over 7000 kr.
så jeg forstår hvofor apple har gjort som de har gjort, og hurra for det, men skal jeg selv have en? nej.
jeg forstår argumenterne men mener ikke selv deres styresystem er mig, og designet (eller mærkevare) vil jeg ikke betale for, men det ændrer ikke på at den imac er en genial maskine.