Hardware-test stiller med alt det grej jeg tester med, cpu'er, ram powersupply osv.
Diskussionen er jo ret principiel. Jeg kan godt se at man med en E6600 muligvis kunne opnå nogen sindssygt flotte scores i de forskellige benchmarks, men det er ikke det vi går efter når vi skal pine maks ud af bundkortet. Der er høj fsb det der er målet.
Så er det sekundært hvor vilde ram der er brugt og med timings osv, om vi har en Raptor disk eller to eller bare en gammel 40GB ATA, eller om vi en sjælden gang i mellem kobler en VapoChill på cpu'en og gir gas.
Tro mig, vi har mange og lange diskussioner i crew om netop testmetoder. Hvis man går 5-6 bundkorttest tilbage vil man se at der blev brugt andre programmer end dem der bliver brugt nu.
bl.a. er Prey og Far Cry demoerne sammen med AVI konverteringstesten nyt, og vi/jeg har så skippet PCmark04 og 3Dmark05 og 06 fordi de er mindre interessante og faktisk scorer ens på alle de bundkort vi har til test med lige præcis det grej jeg bruger.
Humlen er at hvis vi skulle bruge en anden cpu med et mindre OC potentiale så skulle vi ændre den måde vi tester på radikalt, således at vi gik målrettet efter en maks score i PCmark05 og 3Dmark03 eksempelvis, og tweakede hardiske, ram osv helt i bund hver gang. Det ville bare IMO være pisse uinteressant at læse om med mindre man selv sidder med præcis det testsetup i sin egen maskine.
Så det vi går efter er at vise POTENTIALET i bundkortet - vi går ikke efter verdenrekorder. Der må i daffe over på XS.org eller andre. Og ikke et ondt ord om XS iøvrigt :) jeg synes selv det er skidesjovt at læse om en eller anden gal kineser der overclocker et DS3 board til 613fsb med LN2 på både cpu og nordbro - men i virkelighedens verden er det ret uinteressant da ingen af os på redaktionen, og kun meget få af vores brugere leger med LN2 og den slags. Jeg bruger et vandkølings setup til HWT's tests, men det er ikke vildere end at high-end luftkøling kan følge med, og dermed skulle det være muligt for HWT's brugere at eftergøre de resultater jeg præsenterer. Og så er der jo lige Lars der altid skal blære sig ;) :e
...og tak for det.
Polarfar