-> #10 + #13
nVidia blev også groft "snydt" med FX-serien (hermed ment, at de lancerede kortene ,uden DirectX-dokumentationen, i "blinde"), og det kan mærkes. Hele deres omgang med udvikling af nye teknologier osv. har ændret sig markant. De er også blevet en del mere onde i sulet, og er især pissed på Microsoft.
Derefter, så vil Intel heller ikke rigtigt lege med.
Microsoft udskyder Windows Vista/Longhorn, og AMD står med en hel serie 64 bit kompatible processorer på deres roadmap. For at komme AMD lidt i forkøbet, lanceres XP 64bit, en halvhjertet og halvhjernet løsning, der i regelen ikke kom noget godt ud af (... til jer Vista-haters, så ville jeg klart kalde XP 64 bit, for "vor" tids Windows Me).
nVidia får vind i sejlene, og kommer med på vognen da DX9 relanceres og deres SLI er særdeles konkurrencedygtig. Atter en gang vil Intel ikke lade nVidia udvikle kompatible chipsæt, og nVidia er ikke meget for at dele ud af SLI-licensen. Det hele går atter en gang i hårdknude.
AMD sælger mindre, især da Intel lancerer Core-arkitekturen og forsøger i vildskab at redde skuden ved at købe det nu stærke ATi. Det hele slår fejl, og AMD's samlede værdi, falder til omkring samme sum penge, som ATi i sin tid blev købt for.
AMD sidder og leger bænkevarmer, mens Intel og nVidia troner videre. Vista lanceres, endelig og små 6 mdr. senere... POW!!!
AMD har rejst sig fra bænken, nu hvor ATi har siddet og pustet dem i øret.
Hvem går de efter?
De kapper benene på nVidia og losser Intel godt og grundigt i koglerne (jeg tror og håber på, at der er en grund til, at "Phenom" rimer på "Venom" = Gift til Intel 😛 ).
GOD 😲 Jeg elsker når AMD laver den slags tricks.
Det er Athlon XP om igen. ATi er nu heller ikke dårlige inden for det område. De har før leveret en kæberyster til nVidia, om lur mig om de ikke har gjort det igen.
Der er kun tre gode ting der er kommet ud af Canada: ATi, Matrox og Celine Dion.
De fleste har en holdning, de fleste eller eller hader dem. Men kan vi, trods alt, ikke blive enige om, at Verden ikke ville være den samme, uden den trio? 😀