Nørd
Tilføjet:
14-09-2009 21:42:46
Svar/Indlæg:
6/1
Hey
Jeg kunne godt tænke mig, at når I tester CPU'er, at I så også benchmarkede CPU'ens Windows 2D performance og hvordan den performer når flere programmer kører samtidig og lignende.
Som jeg fornemmer det, er CPU'er gået fra at være noget der bare skulle kunne processere data så hurtigt som muligt, så man kunne komme videre, til at være så kraftige, at man sagtens kan lave adskillige krævende ting på een gang. Derfor synes jeg det er relevant at teste hvordan CPU'erne gør det i de her slags real-life simulationer.
Ofte sidder man ikke bare og komprimerer MP3, men laver også alt muligt andet samtidig. Og at den ene CPU kan komprimere en fil på 1.20 sek, mens en anden kan gøre det på 1.15 viser naturligvis en forskel i performance. Men det viser ikke, at den hurtige CPU måske knapt nok kan åbne en browser sideløbende, mens den "langsomme" kan game CSS samtidig. Et lidt ekstremt eksempel, men blot for at illustrere min pointe. 🙂
Lidt ligesom at teste en bils topfart. Det er interessant, men hvor hurtigt den kører i sving, behøver slet ikke at hænge sammen med topfarten.
Jeg håber lidt, at I vil overveje at teste lidt mere på den her måde. 🙂