dvdér Nierle.de anbefales ?

Diverse d.  04. marts. 2010, skrevet af Drunken
Vist: 1193 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 13:06:41
Svar/Indlæg:
1107/258
hey folkens.
hvilke brændbare dvdér kan i anbefale hos Nierle ?? har altid kørt med Verbatim som har været meget bedre end andre mærker jeg har prøvet. og det i DVD+R som fortrækkes..

ser de har deres eget mærke nu men er lidt mistroisk at købe 100 Nierle dvd til ca 100kr ^^ nogle der har prøvet dem ?? ellers bare alternativer til verbatim ønskes.

www.nierle.de
DVD+R 4,7 GB Nierle - Edition 8x - 100-pak
meget billigt,.. har bare prøvet så mang mærker hvor en lille ridse ødelægger hele disken fuldstændigt (budget dvd+r) f.eks. latterlligt mærke..
CerB

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 13:16:34
Svar/Indlæg:
392/18
hvorfor dvd+ ?

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 13:17:03
Svar/Indlæg:
437/24
Bruger selv Verbatim efter jeg havde brugt Sony skiver en overgang men viste sig de efter 1-2år mistede dataen selv om de var i lukket kuffert og ikke udsat for lys eller anden for for slitage.

Men det er noget med du kan google den der mediacode de viser så kan du se hvilken kvalitet kategori de forskellige tilhøre.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-03-2010 13:33:19
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg brugte på et tidspunkt verbatim, men selvom de var 16X så skulle de ikke brændes med over 8X, ellers virkede de ikke. Lige nu har jeg nogle TDK, men de sidste 4-5 stk i mit ene 25stk spindel har været dårlige. Har lige taget hul på et nyt 25 stk spindel, og de virker fint.

Så det er lidt som vinden blæser nogle gange. De dyre mærker kan sagtens være dårlige alligevel.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 13:50:52
Svar/Indlæg:
1107/258
ok.-- og bruger dvd+r fordi jeg altid har gjort hehe. er de egentlig kke også mere kompitable... kan sgu ikke huske, men tror bare jeg holder mig til Verbatim. har ALDRIG haft en fejlbrændning der ikke var selvforskyldt med verbatim..
en skam de ikke har de tilbud på "megapacks" mere ; ; men ja ja,,

men tak for feed back.. kan jeg for sjov skyld lige nuppe 100 nierle dvd med hehe.

CerB

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 14:00:02
Svar/Indlæg:
392/18
mener det er dvd- der er mere kompitible, har nemlig selv altid brugt dvd- 😀 😀

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 14:12:35
Svar/Indlæg:
1107/258
5# haha ok. alle mine dvdér er + mener jeg. må hellere lige tjekke de gamle. og tjekket. de er ogs¨+ har virket upåklageligt på samtlige pcére og dvd afspillere 🙂

en anden ting. er der nogle dvdér der er bedre til at håndtere MP3 filer ? lavede en for sjov her den anden dag og det er min afspiller ikke så glad for på trods af at jeg kun har smidt 400 sange på.. kan være min afspiller sutter selvfølgelig. den hakker nemlig i ny og næ på trods af at den understøtte formatterne fuldt ud...
køber fanme en blu-ray afspiller med indbygget harddisk. så har man ikke det problem med cdér og ridser hvis man bare kan smide dem derind.. lettere hehe

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 14:16:22
Svar/Indlæg:
1107/258
så blev jeg det klogere 🙂
prøver at bestille en spindel med - i også 🙂 kan være det hjælper til min dvd afspiller med de mp3 jo..

* DVD-ROM og DVD-Video skiver er mere læsbare end DVD±R, DVD±RW og DVD-RAM skiver.
* DVD±R skiver er mere læsbare end DVD±RW skiver.
* DVD-R skiver er mere læsbare end DVD+R skiver og tilsvarende DVD-RW er mere læsbare end DVD+RW, idet DVD+R og DVD+RW formatet tillader at datastrømmen ikke ligger i lige rækkefølge på skiven.
* DVD-RAM skiver er mindst læsbare, idet de kun kan afspilles i få DVD afspillere.
DVD brændere (og for den sags skyld også CD-RW brændere ved RW brænding) aflæser skiven og fastsætter den maksimale brænde hastighed ud fra oplysninger i skiverne.

* Pioneer - der står bag DVD-R og 'opfandt' det i 1997 - formatet tilbyder godkendelse af DVD-R/RW skiverne. Bliver de godkendt bliver de også optaget i næste firmware revision.
* Philips står bag DVD+R formatet godkender tilsvarende DVD+R/RW skiverne.
* Panasonic står bag DVD-RAM formatet.

CerB

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2010 14:24:18
Svar/Indlæg:
392/18
😀 😀 😀 😀