Idé til benchmark-program.

Hyggehjørnet d.  15. maj. 2010, skrevet af NoNig
Vist: 436 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 22:25:07
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Indledningsvis: Jeg ved ikke så forfærdeligt meget om programmering, men...

Jeg fik en idé til noget benchmark-halløj. Nu ved jeg ikke, hvordan den slags normalt fungerer, så det kan godt ske at jeg er helt ude i hampen hér.

But here goes:

Lad os sige, at man afvikler en given sekvens. Det være sig et spil, som man spiller, en time-demo eller what-ever.

Kunne man ikke lave et program der logger tiden mellem hver frame? Hvis man måler eksempelvis i millisekunder.

Så kunne man plotte tallene ind i en normalfordeling. Der hvor der er "top", ligger gennemsnits-FPS. Op til og med 10 % af bunden og toppen, ligger man så minimum og maksimum FPS. Derudover laver man en spredning på, ja, hvad man nu synes er fair.

Fordelen er vel, at alle spil vil kunne bruge et sådanne program, lidt alá FRAPS, men muligheden for information er way more detaljeret.

... eller, er jeg helt galt på den?


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af NoNig d. 22-06-2010 23:54:47.
Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2010 22:44:13
Svar/Indlæg:
1971/31
#0

Idéen er god nok, men det vil ikke kunne anvendes til benchmark (ihvertlfald ikke i den opstilling) da det ikke vil være muligt at køre den samme gentagelse igen og igen.... Den eneste grund til at måle tiden imellem hver frame skulle desuden kun være for at måle stuttering, men det kan igen sagtens komme med det nyeste nyeste, så lidt der falder den igennem igen....

Men jo det burde være muligt, jeg skal bare ikke have fingrene i det 🤣