Og? 🙂 At det står i forummet er jo ikke det samme, som at det ikke er forsiden værdigt, som nyhed alle kan se 🙂
Nyheden er sendt ind forleden dag, så jeg har natruligvis redigeret og godkendt den. Det er jo ikke alle der læser forum igennem, vel? 😉 Og da jeg bor i Vejle finder jeg det dels ret morsomt og faktisk ganske positivt, at Microsoft har valgt dette navn til en ny chip, der bliver verdenskendt på sit navn. Hvilket lægger eksponering på Vejle Kommune, samt områder og seværdigheder, natur, m.m. 🙂
Hvis AMD kan kalde en processor for Istanbul, der før hed Konstantinopel og Byzans og er historisk kendte byer, så er det da et bonus for Danmark, når Microsoft opkalder deres integrerede CPU-GPU efter en dansk by. Særligt når lige den by de vælger har mange turister, er den by hvor Jellingestenene -der fastslår vi er verdens ældste kongerige, samt herskede over hele Norden og alle vikinger- de befinder sig.
Vejle er i dag stadig ret kendt i Europa, for ret meget spændende eksport, sportsfiskeri, natur og historiske steder. Hvoraf faktisk to er på UNESCO's liste over unikke verdensarvselementer der har haft betydning for hele menneskeheden.
Ydermere har vi i byen og oplandet hele 8 Natura-2000 særbeskyttede, fredede områder der er udvalgt, fordi de med deres sjældne dyr, planter og natur er repræsentative for faktisk hele det oprindelige Danmark 🙂
Så derfor synes jeg nyheden skal på forsiden når dels:
1) En person har brugt tid på den og skrevet den
2) Det faktisk er ret morsomt og ganske positivt for Danmark ude i verden
Særligt set i lyset af den økonomiske krise, samt knap så positive omtale vi har fået som nation, i den senere tid.