Opdateret - ny information:
#12 Glemte at spørge hvor mange ampere, faser og fødelinier der var. God pointé - tak for inputtet 🙂
Da jeg er tidl. P/A-tekniker og var ansvarlig for de beregninger til koncerter og teater, tog vi udgangspunkt i følgende: "volt ganget med ampere jf. Ohm's Lov giver = antal max. watt til rådighed på fødelinien" 🙂
Der var flere strømlinier til NPF#11:
1 x 250 ampere
1 x 125 ampere
2 x 16 ampere (fra hallens normale net)
1 x 63 ampere fra dieselgenerator (backup)
Det stod Energi Fyn og Fyns Optiske net for, sammen med fiberinternetforbindelsen de sponserede, da Otteruphal 3 kun har 16 ampere ind i dennes hovedtavle.
Altså således:
407 ampere x 220 volt spænding = 89.540
407 ampere x 230 volt spænding: = 93.610
407 ampere x 240 volt spænding = 97.680
Tæller dieselgenratoren med = 470 ampere x 240 volt = 108.100
Da spændingen som bekendt svinger de 20 volt vil man derfor altid tage udgangspunkt i laveste watt til rådighed og som i eget hjem gennemsnittet på 230 volt 🙂
Det giver så divideret med 600 deltagere = 200 watt pr. "mand". Hvordan det så giver mening skal jeg ikke kunne svare på, før jeg kan spørge min kontaktperson Lasse, om lige den detalje.
#18 Heh ja jeg skrev galt i skyndingen, men havde ikke lige tid slå op præcis, hvilken min køleskabsreperatør sagde sidst var til store aircons - du har ret. Jeg mener at huske det var R407C. Han nævnte dog man nogle steder (som store haller) bruger en 2 eller 3 mix blanding, alt efter hvor belastet kølesystemet bliver. Går det helt får amok vender man stadig tilbage til gode gamle ammoniak (men ret så livsfarligt ved lækage).
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af WinterSilence d. 17-10-2010 19:38:48.