Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2011 15:43:39
Svar/Indlæg:
2959/206
Nu har jeg i længere tid plottet at købe mig noget nyt at lege med, den her s939 4400+ er alligevel ved at blive lidt små gammel. 🙂
Mine idéer:
Jeg er gået fra at kigge på MSI 790FX-GD70, til MSI 890FXA-GD70, og så videre til ASUS Crosshair IV Formula, som er omkring samme pris som MSI'et.
- og lige nu står jeg lidt fast på Crosshair'et, selv om det kun har 7 SATA porte.
CPUen startede jeg med at kigge på 955BE, så til 965, og så 1090T, hvor jeg nu har idéen om at blive ved 1090T'eren.
RAM'mene har jeg allerede købt - "Mushkin DDR3 8GB 1600MHz CL7 kit (2*4)REDLINE" - købte dem tidligere i denne uge, for den sikkerhedsskyld at priserne stiger pga. Japan.
Dertil er jeg lidt usikker på om jeg går efter en 1TB WD Black disk, og kører 2 partitioner, en til Win7 og en til alt andet. - Men Prisen på ~40-60GB SSD'er er omkring det samme som den (HDD: 570,- ved SHG).
Den har jeg ikke helt bestemt mig for.
Hvad skal maskinen bruges til?
Maskinen skal overclockes og bruges dagligt til Gaming, og gerne holde i mere end bare et år.
Køling etc. er ikke et problem, godt nok luft.
Den kommer til at bruge det samme grafikkort som den her for nu, GTX260, men bliver forhåbentligt opgraderet til et GTX460 eller 560 inden for den nærmere fremtid, evt. bliver dette 260 brugt som PhysX.
Samt at den kommer til at bruge min SeaSonic S12 600W (Den burde være nok er hvad jeg har læst mig til?).
Prisen:
Hvis jeg går efter de planer jeg har lige nu, 1090T, Crosshair IV, 1TB WD Black & de her Mushkin så bliver det alt i alt 4252,- fra SHG.dk og PC-Lager.dk.
- Jeg fortrækker langt at have butikker der ligger her i nærheden hvor jeg selv kan afhente og bringe tilbage hvis der er problemer med det. 🙂
Concerns?
Mit største problem er at det Crosshair IV kun har 7 SATA porte, hvor jeg lige nu bruger 7 SATA og 2 ATA (DVD Dreve), men regner med at den jeg sidder på her nu kommer til at leve videre, og bliver brugt når der f.eks. kommer venner på besøg. Den beholder dens Raptor 74GB samt et par af de harddiske der sidder heri nu her.
- Så lige nu kan jeg godt leve med de 7 porte - gætter jeg på, men det stadig mit største problem når det kommer til fremtiden 😕
Såh, jah - Nogen forslag eller ændringer?
Tak for hjælpen og idéer!
Rasmus
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 05-04-2011 15:44:44.