Købte ny skærm i dag, men der er én grøn pixel :-(

Diverse d.  25. marts. 2014, skrevet af darkplayer
Vist: 2515 gange.

darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2014 21:55:55
Svar/Indlæg:
1123/442
fik købt en computerskærm i dag, men har lige opdaget at der er en enkel pixel der er grøn. Ses kun når skærmen bliver sort ☹ er der noget man kan gøre for at rette op på det eller skal jeg allerede tilbage med den og vente flere uger til de laver det?
EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2014 22:20:26
Svar/Indlæg:
4337/121
Hvis der er pixel garanti er der ikke så meget at gøre end at levere den tilbage er der ikke pixel garanti er der ikke så meget at gøre


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2014 22:43:24
Svar/Indlæg:
1123/442
Hvordan ved jeg om der er pixelgaranti? Det er en Samsung S27C590H.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2014 23:15:26
Svar/Indlæg:
4337/121
Det skulle du gerne kunne læse om på Samsungs hjemmeside 🙂


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2014 23:18:49
Svar/Indlæg:
4337/121
http://www.samsung.com/dk/supp... evt ring til deres support og spørg 😉


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2014 23:32:44
Svar/Indlæg:
826/60
Ved nethandel har du altid 14 dages returret, pixelfejl eller ej.
Returnerer du den, så vedlæg brev om at du ønsker at benytte returretten og at produktet i øvrigt er fejlbehæftet (grøn pixelfejl på placering kl xx.yy).


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-03-2014 23:43:03
Svar/Indlæg:
15982/637
Langt de fleste "consumer" skærme er Class II og underlagt ISO-13406-2 reglementet.
Det er din Samsung skærm også. Det står hvis du læser manualen til skærmen.
http://en.wikipedia.org/wiki/I...
Det er der desværre ingen garanti på.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 08:36:30
Svar/Indlæg:
5750/124
Hvis den er købt som ny, ved nethandel = retur med den (og fortæl dem at skærmen har en død pixel), ved alm. butik, gå ind i butikken og spørg om de ikke vil være venlige at bytte den til en funktionel skærm (de fleste butikker vil jeg forvente siger god for den) - privat handel, bare ærgerligt 🙂


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 11:24:40
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg vil anbefale dig at returnere den og nægte en reklamationssag.

Jeg købte på et tidspunkt en skærm med samme problem - butikken insisterede på at det skulle være en reklamationssag, deres argument var at skærmen var taget i brug, og forholdte sig ikke til at det er meget vanskeligt at konstatere fejl på elektronik uden at det tages i brug - min argumentation gik på fortrydelses/returretten ifht. internethandel - sagen blev først løst til min fordel, da jeg oplyste butikken at købet var foretaget via girokort, og at jeg derfor ikke havde penge i klemme indtil varen var betalt.
Så blev de pludselig meget lettere at tale med.

De modtog skærmen og betalte returportoen, og sagen var lukket - havde jeg betalt online, havde jeg stået med håret i postkassen.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
26-03-2014 11:28:58
Svar/Indlæg:
1194/156
Jeg ville returnere den og IKKE nævne noget om den døde pixel.
Hvis du nævner den, er det ikke en returnering af varen på grund af fortrydelse af køb, men derimod en reklamation, og hvis der ikke er pixel garanti på skærmen, ja så får du den bare retur igen.

Det er noget røv, jeg havde en gang en projektor med pixel fejl, lidt det samme som du har, kunne kun ses i mærke scener, men man fokuserer bare på den ene skide pixel helt vildt.



darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 13:41:39
Svar/Indlæg:
1123/442
En lille opdatering: det hjalp at køre UDPixel i 5 timer efterfulgt af en omgang massage i det område, hvor pixelen var. Den er sgu væk! 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af darkplayer d. 26-03-2014 13:54:32.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 14:01:04
Svar/Indlæg:
2186/186
Det er faktisk ret vildt, at man kan massere pixelfejl væk. Men jeg har selv prøvet det, så det virker i mange tilfælde.


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 14:42:01
Svar/Indlæg:
1123/442
Til dem, de rmåske får brug for det (håber det selvfølgelig ikke), så kan man bruge denne guide. Det var den jeg brugte: http://www.makeuseof.com/tag/b...


#13
Spio
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 16:45:14
Svar/Indlæg:
1114/293
Hmm jeg prøvede lige de UDpixel fordi jeg har en meget tynd grøn streg hele vejen ned gennem min skærm.

Når jeg tester med alle farverne i UDpixel så kan jeg ikke se stregen, men når jeg igen er på skrivebordet så er den der igen.
Nogen der har en forklaring på det.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 17:45:44
Svar/Indlæg:
4337/121
#13 Det kan være en fejl på GFX eller kabel


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 19:02:44
Svar/Indlæg:
1123/442
Fuck man. Snakkede med elgiganten i dag og de sagde at jeg bare kunne bringe skærmen ind og ar jeg sandsynligvis ville få en ny en? Så føler man sig fandme dum for at have brugt kræfter på at udrede problemet, doh!


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 19:14:12
Svar/Indlæg:
4337/121
#15 🤡


#17
Spio
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2014 19:49:14
Svar/Indlæg:
1114/293
#14 Super så vil jeg lige prøve at teste begge løsninger.

Tak 🙂


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2014 17:46:13
Svar/Indlæg:
1123/442
Endnu en lille opdatering. Den døde pixel dukkede op i gen i dag, så smuttede ind til elgiganten, hvor de tilbød en helt ny en. Problemet er bare at jeg skal vente, til de får den hjem, da der ikke var flere på lageret. De var sgu ret venlige og imødekommende 🙂


#19
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2014 20:35:44
Svar/Indlæg:
5750/124
#18 Godt med et resultat der kan bruges til noget, og oftest tjener butikken sin egen sag bedst, ved at være venlige og forstående 😛


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2014 07:38:37
Svar/Indlæg:
2897/83
Ærgerligt at den dukkede op igen, men godt at høre om god kundeservice.

Desuden så er det altid fedt at have nørdet sig frem til en løsning på problemet og fået noget ny viden. (Også selv om det ikke virkede her)


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2014 15:56:45
Svar/Indlæg:
1123/442

Ærgerligt at den dukkede op igen, men godt at høre om god kundeservice.

Desuden så er det altid fedt at have nørdet sig frem til en løsning på problemet og fået noget ny viden. (Også selv om det ikke virkede her)

Biostud skrev d. 28-03-2014 07:38:37


Bah! God service? De fik stadigvæk en sur smiley. Havde de haft flere skærme på lageret, havde jeg givet dem en glad smiley! 😛