Fik I tjekket hvilke ram der sad i kortet?
#1 der sidder Micron ram på de kort
#2 Trist - men jeg dog læst et sted det er vist 50/50 med nogle Asus modeller og alle de nyeste (dvs. dem der er fremstillet i år) alle skulle have Samsung
#3 Helt rigtigt, det er Micron, sammen som et RTX 2080 TI XC Ultra jeg har liggende.
#4 Jeg har heldigvis været heldig med mit Asus 2080 og har Samsung selvom det er fra sidste år
#5 har også 2 stk 2080 strix oc, som er købt i år - Anede ikke der var forskel på ram-producenten. Der er Samsung ram i dem begge, som jeg kan forstå på Jer lyder godt - Men hvorfor er de bedre?
#6 Meget tyder på at flertallet af de RTX der var problemer med, alle havde Micron ram hvilket understøttes af mange af producenterne nu er begyndt udelukkende at bruge Samsung ram.
Ja. Sidst jeg hørte noget mente de, det var et bestemt batch af RAM som fejlede. Jeg har forsøgt at køre de kort vi har haft inde så længe som muligt, bare for at se om der kom noget ud af det. Lever kortet forbi en måned virker det som om der ikke er et problem.
Seneste spekulation er mere at der har været brugt nogle dårlige vrms der styrede voltreguleringen til vrammene. For når rammerne blev underclocket forsvandt problemerne på hhv Micron og Samsung Ram på de berørte kort.
jeg har et 2080 med micron, det kører glimrende 🙂
men var da lige lidt spændt