Kingston vil modne memory-branchen

Diverse d.  28. marts. 2003, skrevet af The Boss 0 Kommentarer.  Vist: 306 gange.



Nu lancerer Kingston Technology memory-branchens hidtil mest omfattende partnerprogram.

Programmet ligner til afveksling mange af de programmer, som andre store IT-virksomheder bruger overfor deres forhandlere, men inden for memory-branchen er forhandlerne slet ikke vant til programmer af denne kaliber.

Kingstons partnerprogram skal fremme salget af virksomhedens produkter ved hjælp af uddannelse, markedsføringshjælp, incentives og regelmæssige markedsanalyser og informationer til partnerne.

Nok så interessant for forhandlerne er det sidste, nemlig markedsinformationer. Inden for standard RAM, som bl.a. bruges i mange arbejdsstationer, bevæger priserne sig utroligt meget. Alene den seneste måned er priserne faldet op til 25%. Prisændringer og lagerprofil er derfor en afgørende faktor for, om forhandleren tjener eller taber penge på sin memory-forretning.

Det tager Kingston nu fat om og sender regelmæssigt analyser og markedsinformationer til forhandlerne som en del af partnerprogrammet. Spekulation i prisudvikling er også noget af det, der er med til at gøre memory ekstra interessant.

"Forhandlerne spørger altid, om priserne vil stige eller falde på den ene og den anden teknologi, og hvornår det sker. Ingen kan jo præcist forudsige markedsudviklingen, men vi vil da gerne hjælpe dem med et kvalificeret bud.
Markedsanalyserne er i øvrigt de samme, som Kingston selv anvender i sin planlægning, siger Kingstons danske Country Manager Lars Christensen, der ikke har set andre RAM-udbydere levere sådanne informationer på regelmæssig basis.

Kingston europæiske hovedkontor i London leverer markedsinformationerne, og der følges døgnet rundt pulsen på hele verdens memory markeder.

Partnerprogrammet dækker hele Europa.

Kingstons store plan
Kingston er verdens største uafhængige producent af hukommelsesmoduler og ønsker at vise vejen frem for memory-branchen. Den store plan er at være ligeså dominerende inden for memory, som Microsoft er indenfor software; som Intel er inden for chips; og som HP er inden for printere. Der skal være lighedstegn mellem Kingston og memory.

Kingstons mål er ligeledes at blive verdens største forbruger af hukommelseschips ved udgangen af 2003. I den forbindelse indgik Kingston en langtidskontrakt i december 2002 med tyske Infineon om levering af DRAM-komponenter (chips) for over 18 mia. kroner i en femårig periode.

Kingstons primære rolle er at sætte chips sammen til memorymoduler, samt varetage test af moduler og logistik, samt salg og markedsføring over hele verden. Modulerne sælges enten under navnene "Kingston Memory" eller "ValueRAM by Kingston." Eller også sættes der en mærkevareproducents label på modulet, f.eks. Toshiba.


Om Kingston Technology Company, Inc.
Kingston Technology Company, Inc. er verdens største uafhængige producent af hukommelsesprodukter. Kingston har produktionsfaciliteter i Malaysia, Taiwan, Kina og Fountain Valley, Californien. Kingston ejer desuden Payton Technology, der står for pakning, testing og logistik. Dermed kan Kingston varetage hele produktionsprocessen fra modtagelse af wafere til færdige moduler. Kingston leverer igennem et netværk af distributører, OEM'er og forhandlere på mere end 3.000 steder over hele verden.

Se desuden
www.kingston.com.