Pressemeddelelse, den 10. juni, 2004 KØBENHAVN, den 10. juni - Nikes Olé 3-D online fodboldspil vil i sommer blive integreret i MSN Messenger i et banebrydende projekt mellem Nike og MSN. Spillet vil blive lanceret på alle markederne i dag den 10. juni.. Spillet bliver markedsført via en målrettet online reklame på MSNs netværk, og vil blive vist på 11 markeder i Europa.*
Spillet, som fungerer via MSN Messenger, er baseret på det avancerede fodboldspil til flere deltagere på www.nikefootball.com, hvor i nogle af verdens bedste spillere som Thierry Henry, Ronaldo, Luis Figo, Ruud van Nistelrooy, Francesco Totti og Roberto Carlos optræder MSN Messenger Nike Olé er et spil, som kun virker på MSN Messenger, hvor brugerne kan invitere deres venner til at deltage via deres samtaler.
Dette eksklusive online-initiativ er et led i en større integreret mediekampagne, der skal skabe opmærksomhed om Nikes Olé-kampagne. Promotion af spillet vil blive understøttet af MSN Hotmail og MSN Messenger (kan variere fra land til land) samt reklamer på MSN.dk.
Nike betragter MSN som det ideelle medie til at kommunikere med deres målgruppe. De unge er de største brugere af internettet. MSN Messenger har over 27,4 mio. unikke brugere i Europa (NNR, marts 2004), og Holland kan prale af, at 83 % af brugerne ikke forudgående er blevet gjort opmærksom på MSN Messenger.
MSN Messenger Nike-spillet understøtter Nikes meget populære globale hjemmeside www.nikefootball.com. I deres allerførste samarbejde er MSN og Nike gået sammen om at skabe et unikt spil, der er skræddersyet specielt til MSN Messenger-platformen.
?Det projekt, vi har sat i gang med Nike, er et godt eksempel på MSN?s evne til at planlægge, implementere og gennemføre kampagner i mange lande fra et centralt sted. Det har vist sig at være nemt at implementere projektet på mange markeder, og det viser også, hvorledes digital marketing kan anvendes kreativt til at opfylde en kundes internationale kampagnemål. Vi ser frem til en meget vellykket kampagne med denne nye partner,? siger Country Manager Jens Storm Lernø, MSN Danmark.
?Vi skal skabe nye, spændende løsninger for effektivt at nå ud til vores fodboldpublikum. Det er spændende at samarbejde med MSN for at nå brugerne af MSN Messenger, og vi er overbevist om, at dette vil sikre synliggørelse af spillet i hele Europa. Vi tror på, at medtagelse af denne unikke digitale oplevelse i vort mediemix vil tilføre ægte værdi til vores integrerede Olé-kampagne,? siger Nike EMEA Digital Brand Director, Emily Brew.