Netannoncering sætter ny rekord

Diverse d.  19. september. 2007, skrevet af System 0 Kommentarer.  Vist: 257 gange.


Den seneste opgørelse fra Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM) viser at annonce-omsætningen på de danske internetmedier nåede op på 909 millioner kroner i første halvår af 2007. I forhold til første halvdel af 2006 er der sket en vækst på 57 procent alene på bannerannoncering hos de danske netmedier. Og så er det populære søgeordsannoncering slet ikke talt med i denne opgørelse, fordi den største spiller på dette marked, Google, ikke er medlem af FDIM og derfor ikke indrapporterer sin omsætning.

»For hver dag der går, tager vi en ny bid af annoncemarkedet. Der er aldrig blevet brugt så mange kroner til netannoncering før, og da annoncørerne får valuta for pengene øges omsætningen helt naturligt. Med mindre at den økonomiske udvikling i Danmark skifter markant tør jeg godt spå, at vi 2007 når op omkring 2,4 milliard når vi gør hele markedet op,« siger Christian Peytz, formand for FDIM.

Når det gælder annoncering på internet-markedspladser er væksten på 43 procent sammenlignet med sidste år, mens jobannoncering er vokset med 30 procent.

»Vi kan med glæde konstatere at væksten fortsætter for de danske jobsites. Der er kamp om arbejdskraften og derfor mange ledige job. Men som vi meldte ud i sidste kvartal forventer vi, at vi befinder os på toppen når det gælder jobannoncering,« siger FDIMs Jobudvalgsformand, Jan Bergh.

Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/1202040957/MjAwNy0wOS0xOSxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMyNzMx

Nyhed leveret af http://Comon.dk