Erhvervs- og privat-kunder hos DebitelIP har i weekenden haft svært ved at komme i kontakt med omverdenen via ip-telefoni.
Siden fredag middag og frem til tirsdag formiddag i dag har det kun været muligt at ringe internt på Debitel IPs net. Det skyldes uforudsete problemer i forbindelse med en opgradering til nyt hardware.
»I torsdags begyndte vi at udskifte vores gamle udgående gateway-server, som et led i at skifte til nyere it. I den forbindelse havde vi en gammel erhvervs-server stående, som pludselig fik sit eget liv. Det er bare sådan en ting, som man ikke kan forudse,« forklarer Frank Sørensen.
Problemet blev forværret af, at TDC i Herlev fredag havde fejl på sit net. Det gjorde retsøgningen kompleks. Da TDC fredag aften havde løst problemet på sit net, håbede man at alt var fryd og gammen, men da begyndte den interne serverfejl at give kvaler.
I skrivende stund har systemerne været stabile i en times tid, og Frank Sørensen regner med, at problemet nu er løst.
En ComON-læser, der også er kunde hos Debitel IP, mener at firmaet har været alt for langsom om at informere sine kunder om driftsforstyrrelserne.
»Det her er sådan en situation, som man kun kan beklage. Men det er et led i at flytte alle kunder over på en ny platform. Og jeg kan forsikre, at mine folk har været på sagen hele tiden,« siger Frank Sørensen, der nu vil sende sit mandskab til en velfortjent frokost og på en tidlig fyraften.
DebitelIP består af det tidligere GoIP. DebitelIP er nu ejet af Telia AB.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/1091888275/MjAwNy0xMi0xMSxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMzOTcy
Nyhed leveret af http://Comon.dk