Opera har allerede i lang tid været velkendt på det mobile marked. Opera Mini er (efter undertegnedes mening) den eneste rigtige browser til mobiltelefoner, og den har da også 55 millioner brugere.
Men nu skal der sker mere, synes Opera - nu skal der være en lige så smart løsning til emails og messaging på mobile enheder, og derfor har Opera overtaget det australske Fastmail.fm, som skal være basis for denne udvidelse. Operas erfaring inden for browsere og det mobile marked, og Fastmail.fm's erfaring inden for email, skulle tilsammen give et rigtig godt udgangspunkt for succes. Og Opera mener selv, at den nye generation af internet-brugere primært vil opleve internettet gennem mobile enheder.
Som ekstra krydderi på historien kan det nævnes, at Fastmail.fm egentlig fungerer meget, ligesom Opera gjorde i sin begyndelse - som en betalingsservice, som man kan få gratis, mod at få vist reklamer. Mon ikke det første, der sker, er at Fastmail nu også bliver gratis OG reklamefri, på samme måde som Opera?
Link: http://www.tgdaily.com/software-features/49588-opera-looks-to-the-mobile-market-with-email-acquisition