Test-software


3Dmark03
3Dmark03 er nok kendt af de fleste overclockere og en masse brugere her inde. Programmet udkom den 11. februar 2003 og var det første 3Dmark program, der havde understøttelse for DirectX 9. Programmet kører nogle 3D scener igennem, som udnytter alle tilgængelige GPU'er, men har nogle 3D scener, hvor CPU'en står for at lave billederne for at teste CPU'en, dog er det kun 3D scenerne, der bruger GPU'en, der vises i den samlede score.

 

3Dmark05
Kender man 3Dmark03 er der stor risiko fo,r at man også kender til 3Dmark05. Ligesom 03 versionen bruger denne version også DirectX 9, men kræver dog Pixel Shader 2.0 i grafikkortet for at kan køre. Her køres der, også ligesom i 03 versionen nogle 3D scener hvor alle tilgængelige GPU'er bliver brugt, men også nogle 3D scener hvor CPU'en kun bliver brugt, dog tages CPU testen ikke med i den samlede score, men får point ved siden af, så her er den samlede score kun baseret på GPU krafterne i systemet.

 

3Dmark06
De tre 3D scener fra 3Dmark05 er brugt, men dog blevet opdateret en smule, og Futuremark har tilføjet endnu en scene; "Deep Freeze". Der er desuden kommet nye CPU tests, og Futuremark valgte for første gang i deres 3Dmark serie at medtage CPU resultatet med i den samlede score med følgende grund: "For første gang i dens historie vil CPU resultaterne medgå i den samlede 3Dmark score. Dette er gjort på grund af, at der er flere og flere spil, der bruger komplexe AI algoritmer og komplexe fysiske udregninger".

 

3Dmark Vantage
Næste 3Dmark version, der er brugt, har fået navnet Vantage. 3Dmark Vantage så vi på gaden den 28. april 2008 og var det første 3Dmark program, der havde understøttelse for DirectX 10, hvilket betyder, at programmet kun kan køre i Windows Vista eller Windows 7.

 

3Dmark11
Sidste 3Dmark version, der vil blive brugt i guiden her, er 3Dmark11. Selvom navnet ville indikere en udgivelsesdato i 2011, så vi faktisk programmet på gaden 7. december 2010. Programmet er det første 3Dmark program, der tager brug af alle DirectX 11's funktioner.

 

ALICE: Madness Returns
Alice: Madness Returns er i genren rædsel eller horror, som de fleste vil kalde det. Spillet blev udgivet i Europa den 16. juni 2011, og bruger Unreal Engine 3, som giver mulighed for DirectX 9 - 11 og ganske fint grafik, der potentielt kan presse et enkelt HD 7970 i knæ i minimums FPS.

 

Battlefield 3
Battlefield 3 blev omtalt utrolig meget op til udgivelsen, og der tales stadig om dette spil som værende et af dem med bedst grafik, og det er også meget svært at argumentere imod. Spillet bruger Frostbite 2 Engine, og fik faktisk sin debut sammen med spillet her. Der er fuldt understøttelse for DirectX 11 og spillet kan samtidig drage fordel af et 64-bit Windows og 64-bit CPU, da Frostbite 2 både har en 32-bit og 64-bit version.

 

Crysis 2
Crysis 2 var også et spil, der var meget omtalt da det udkom, især det første Crysis fik høstet stor ros for sin grafik, desværre så vi ikke, som forventet DirectX 11 i Crysis 2 på udgivelsesdatoen den 25. marts 2011, dog kom der en patch den 27. juni 2011, der gav mulighed for DirectX 11, og sammen med denne patch, så vi en High Resolution Texture pakke og version 1.9 af spillet. Dette gav et helt nyt liv til Crysis 2 og jeg ved, der er mange, der lige skulle gennemføre spillet igen med det ny-udgivet eye-candy. I guiden her bruger vi selvfølgelig alle disse pakker for at få bedst mulig grafik.

 

Deux Ex: Human Revolution
Deus Ex: Human Revolution er et spil, hvor du egentlig selv vælger din tilgang til tingene. Du kan enten snige dig igennem banerne eller brage igennem med et maskingevær og dræbe alle, du møder på din vej. Spillet bruger en forholdsvis gammel spil engine, en modificeret version af Crystal Dynamic's Crystal Engine. Denne engine er fra 2005 og kræver ikke det helt voldsomme system for at køre ret godt, dog er grafikken også derefter. Der er mulighed for både DirectX 9 og 11.

 

Dead Island
Dead Island så vi den 9. september 2011, og fik ikke helt så meget omtale, som jeg selv synes, det skulle have haft. Blander du Grand Theft Auto og Left 4 Dead 2 har du en idé om, hvordan Dead Island er. Spillet er et Open World spil, hvilket betyder man kan gå, hvor man vil i hele spillets verden, man skal dog passe på ikke at blive omringet af zombier, der vil spise ens hjerne. Spillet gør brug af Chrome Engine 5, hvilket giver mulighed for DirectX 11.

 

Resident Evil 5
Filmen Resident Evil kender de fleste af os, der kan lide zombie film. Dog følger spillene ikke helt denne historie, og zombierne er faktisk ikke zombier, men bliver kaldt for "majini", hvilket betyder gammel sjæl på Swahili. Den brugte spilmotor hedder MT Framework og versionen her er 1.4, hvor der er understøttelse for DirectX 10. Fysikken tager Havok Engine sig af, som er en fysik motor, der er lavet til Linux, Xbox, PS3, PSVita, Android og praktisk talt alle konsoller, der bliver brugt i dag, PC inkluderet. Battlefield 3 bruger også denne fysik motor, så kan man lide fysikken der, skulle man også kunne lide den i Resident Evil 5.

 

Med en god blanding af spil motorer, skal vi lige kigge på hvilket hardware, der er brugt i denne guide.

Stump1221
 
Nørd
Tilføjet:
28-09-2012 08:50:42
Svar/Indlæg:
264/8
Fandme en flot test freak master, det skal du have..
Nød at læse det, også selvom jeg primært bruger nvidia.
Godt arbejde !


Reno
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2012 09:11:25
Svar/Indlæg:
256/15
#1 --> + 1 !

All hail The Freak 😀

Spøg til side. Så er det en rigtig flot og stor test I har samlet sammen(!), (også selvom jeg primært er Nvidia). 😲


mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2012 09:23:53
Svar/Indlæg:
873/25
Kudos til skribenten for denne test :)

Resultatet i Crysis 2 er rigtigt mærkeligt, da det er et af de spil jeg spillede da jeg havde 3x5850 sammen med et Asrock EX7. Og det skalerede i modsætning til her vildt godt, dog var der nogle fps dyk, men de skyldtes for lidt vram (1GB) til ultra settings.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
28-09-2012 09:40:34
Svar/Indlæg:
4741/1690
#

Ja, stor ros til Freak_Master, som har brugt mange timer for at dykke ned i emnet og undersøge hvad der kan betale sig.


Lad os bare høre om jeres erfaringer.. 🙂
- nogle af jer kan jo sidde inde med en viden, som vi alle kan drage nytte af.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Boss d. 28-09-2012 09:42:24.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 09:46:11
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 fin test,

Syntes dog det er for dårligt at HWT ikke har stillet 4 HD7970 med samme clock(non boost) til rådighed,

De GPu-Z dumps viser jo netop 2 HD7950 og 1 alm HD7970 og 1 HD7970Boost kort.

altså 3 forskellige kort ud af 4, og ved godt at de godt KAN Crossfire sammen, men en real test med 4 HD7950 alm non oc, eller 4 HD7970 , ville har været MEGET bedrer, så kan man udelukke div problematikker i forskellige shaders og gpu clocks, som kan have påvirket testen. ☹

Imo en ok test, men sammenlignings grundlaget af HD79xx serien kan jeg ikke bruge til noget, når det på den måde er missmatch kortbunke.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 28-09-2012 09:50:39.


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 10:05:28
Svar/Indlæg:
3321/21
Lækker test du der har frembragt!
Bliv ved med det :)


CandyKing
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2012 10:14:46
Svar/Indlæg:
58/12
Rigtig godt og vide det med strømforbrug da jeg selv har en
SeaSonic 1000Watt


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
28-09-2012 10:25:46
Svar/Indlæg:
4741/1690
#5

Det havde vi desværre ikke mulighed for, vi måtte bruge hvad vi kunne komme i nærheden af, beklager.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
28-09-2012 10:32:27
Svar/Indlæg:
4438/91
#0 .. Rigtig god test. Det er kanon at se lidt out-of-the-box. Meget overraskende resultater. Hvis du havde spurgt mig inden testen havde jeg gættet på min. 25-30% flere FPS, pr. kort man tilføjede til setuppet.
En anden spøjs ting er at se hvor meget softwaren har at sige - at de forskellige programmer varierer så meget i resultaterne, når man tænker på det er samme driver og whatnot.

#5 .. The Boss er desværre holdt op med at lægge guld"æg" her på det seneste.

#7 .. Helt enig. Det mest overraskende ved denne test er faktisk at hele systemet bruger under 100W i idle. Jeg havde gættet på en del mere med det setup.



PayDay
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2012 10:34:32
Svar/Indlæg:
277/8
Flot test 😛 kunne godt ønske en lignende test med Nvidia 😀


Slagelse1976
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
28-09-2012 10:35:39
Svar/Indlæg:
16/1
#4 har desværre dårlig erfaring med crossfire i civ5 spillet chrasher efter 1 times spil men heller ingen mærkbart ydelsesforskel i praktis dog heller ikke i diablo3 er der nogen forskel. har 2 x 7770 i maskinen men det blir nok en 8870 næste gang og kuns 1 enkelt kort. ellers udemærket test spørgsmålet er så om man kan mærke det i praktis den forskel. De fleste nye spil kræver kuns 4870 som recommed settings


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 10:41:19
Svar/Indlæg:
4536/104
#9 ja ok, jeg kunne ellers også godt ha brugt et guldægg.. pokkers også.. 😛
ejj, jeg forstår skam også godt problematikken i det, syntes bare det ødelægger den del af testen lidt for mig, har kraftigt på fornemmelsen at 4 identiske kort kunne have forbedret både FPS og microshutter problemet.

Men gerne mere af dette i fremtiden@ div test som #10 også er inde på, med low og highend Nvidia korts, dog helst 2 og 4 af samme slags(+ samme gpu speed/shaders osv).


#11 Bare vent nu kommer QHD inden for det næste 1½ års tid, så skal du se minimums settings få et spring til noget der nærmer sig HD7770 på low settings.





freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
28-09-2012 11:37:57
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg takker alle for jeres dejlige ros, det har taget meget lang tid at bixe sammen også på grund af jeg havde rigtig dårlig skalering i starten.

AMD er lige kommet med en BETA driver 12.9 der skulle hæve ydelsen med 3 og 4 grafikkort, den driver var ikke ude da jeg kørte disse tests, og jeg har ikke grafikkortene mere desværre 😕

@Fearless
Jeg forstår dine frustrationer over at alle kort ikke er ens. Jeg har gjort det bedste jeg kunne med hvad vi nu kunne få samlet sammen, og som jeg skriver i testen vil 4 ens kort sandsynligvis kunne yde lidt bedre. Andre sider har fået 4 HD 7970 op og give 22k i 3Dmark11, men de selv samme kunne ikke få lige så mange FPS i Battlefield 3, så forskellen er ikke kæmpe stor.
Microstutter vil der helt sikkert være mindre af hvis kortene var ens, og det kan vi jo også se når kortene bliver overclocket og yder tættere på hinanden. Men microstutter ligger generelt i et acceptabelt niveau med denne blanding.


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 11:44:13
Svar/Indlæg:
599/14
Nice test :)

Det kunne nu have været sjovt om der var blevet lavet støj måling ved hvert setup (idle samt load).


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
28-09-2012 11:46:42
Svar/Indlæg:
6368/477

Nice test :)

Det kunne nu have været sjovt om der var blevet lavet støj måling ved hvert setup (idle samt load).

klonen skrev d. 28-09-2012 11:44:13


Takker 🙂

Støjmåling er vidst irrelevant, da kortene var glade for at sætte blæseren op på 100%. Du kan evt. se en af mine meget tidlige tests på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v...


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-09-2012 13:04:58
Svar/Indlæg:
15982/637
En helt superb test freak_master 😲 jeg ved du har haft dit at slås med mht resultater og problemer med setuppet.

Testen efterlader en del spørgmål. Jeg tror ikke at man kan sige det er et generelt repræsentativt billede af multi-GPU løsninger og hvad der kan forventes, men dertil er det også en klar indikator af, at det heller ikke kan være uproblematisk.
Om et "mismatch" af kort er grunden er meget svær at sige. Jeg har selv tilbage i 2010 haft mismatched CrossFire med Radeon H5970+HD5850 i 3-way CrossFire og senere H5970+HD5850+HD5830 i 4-way CrossFire og hvor skaleringen generelt var der. Den var størst ved at gå fra CrossFire (H5970) til TriFire (HD5970+HD5850) med en generel gevinst på ca 40%. (Brugte forresten en CoolerMaster Silent Pro M1000 til alle kortene på et AMD 790FX setup med AMD Phenom II X4 965.)

3Dmark11 resultatet på ca 16000point har du da evt resultaterne for de individuelle scores, blot for at se hvor problematikken kan ligge i henhold til skaleringen for 3 og 4 kort.

Det er også meget besynderligt at se at 3way/4way CF opfører sig så forskelligt, lige fra særdeles negativt (Crysis 2) til ekstremt positivt (BF3).
Om det skyldes kortene, driverene eller eventuelt bundkortet er umuligt at sige - så skal man teste over flere platforme.

Selv om testen ikke viste hvad jeg umiddelbart troede eller forventende, så finder jeg det ekstremt sigende alligevel - det at flere GPU ikke altid er lige nemt.

De kunne dog have været sjovt at se hvordan skaleringen ville være i Unigine Heaven 3.0 DX 11 benchmarken !

Jeg tror at jeg skal stille mig tilfreds med blot at have mistet 600point i GPU score i 3Dmark11 ved at gå fra Forceware 301.42 til 306.23 i mit 3-way SLi setup (faldet fra overall 14'600point til 14'400point).


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 13:06:37
Svar/Indlæg:
4536/104
#14 problemet er bare, at 3 og derover kort, uden et XL-ATX board/kabinet, vil per automatik give støjproblemer/gener, specielt med et HD7970 der allerede er kendt for nemt at kunne larme en smule. Når du så add´er 3 mere, og sætter dem klods op og ned af hinanden, så vil du ikke kunne undgå en del larm fra dem. Med mindre du selfølgeligt bruger vandkøling på gfx setup, så kan du sikkert godt undgå larm.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 28-09-2012 13:08:00.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 16:24:52
Svar/Indlæg:
3854/175
Rigtig god test, som du har brugt rigtig, rigtig mange timer på! :yes:
At det ikke er fire ens kort, okay. Synes nu stadig det giver et rimelig godt billede.


0raxter
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2012 19:33:24
Svar/Indlæg:
301/10
Hvor er man evt fra ? Freak master... Hvis du sku føle behovet for at teste 4 x 7970 kort, så sku du ha spurgt... Fiiin test dog...


#20
dfa
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2012 21:42:52
Svar/Indlæg:
4/0
Ros for den tydeligvis store indsats ifm. testen, MEN:

Det ser for mig klart ud som om, at test-opløsningen på 1920 x 1080 er for lav, hvilket er årsagen til, at der ikke er nogen særlig skalering. Nyere kort (7970) er simpelthen ikke en flaskehals ved denne opløsning, hvorfor det ikke gør nogen forskel at tilføje ekstra ressourcer i form af ekstra kort.

Derfor ses også bedre skalering ved dårligere kort (5770).

CFX/SLI er derfor nødt til at blive testet ved væsentligt højere opløsning for at afsløre det enkelte korts max. performance sammenholdt med gevinsten ved yderligere kort.


0raxter
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2012 09:03:42
Svar/Indlæg:
301/10
#20 bestemt rigtigt... Strømforbruget er heller ikke nær det samme som når man bruge eyefinity i 5760 x 1080... Så kan vægudtaget godt begynde at brokke sig...;)


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2012 09:14:35
Svar/Indlæg:
922/13
fed test!
ville med glæde låne 2 af mine kort ud til testen... men ålborg? ❤ ❤


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af laerling d. 29-09-2012 09:29:04.


Maximus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2012 11:04:09
Svar/Indlæg:
538/20
#0
Det var da en af de bedste tests herinde jeg har læst i meget meget lang tid. Synes dybten i testen er super god - man ser tit tests som reelt set er meget overfladiske og som ikke giver ret meget til læseren i sidste ende.

Derfor skal du have stor ros for denne test og keep up the good work!


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
29-09-2012 11:55:10
Svar/Indlæg:
1442/81
Tak for en velskrevet artikel, der i den grad var spændende læsning.

🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-09-2012 00:12:06
Svar/Indlæg:
15982/637
#20: Det er nu ikke helt sandt. Med mine 3x GTX 670 bare i 1920x1200 (forhåbentligt snart 2560x1440), der kan jeg nu sagtens se en skalering fra 1-2-3 kort. Men som nævnt så er multi-gpu setup ikke altid en problemfri affære i alle henseender.

Selv ved 3dmark11s performance test som blot er 720p er der en klar skalering, dog kunne den være bedre men den er der. Skaleringen i Heaven 3.0 ligger derimod på næsten 96% for mit vedkommende 🙂


#26
dfa
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2012 01:17:37
Svar/Indlæg:
4/0
#25: Konklusion på test af GTX670 i 2- og 3-vejs SLI hér:

http://www.guru3d.com/articles...

De 96% skalering bestrider jeg ikke, men hvis eks. 90% kommer fra nr. 2 kort, er 3-vejs SLI jo ikke nødvendigvis en god idé ud fra en price/performance-vinkel.

Derudover er netop benchmarks som 3dmark og Heaven designet til at stresse GPU'er maksimalt, hvorfor CFX/SLI er taknemmeligt i den sammenhæng. Som artiklen fra Guru3d viser, ses meget begrænset effekt af 3. kort i spil - medmindre opløsningen er høj nok. Så de 2560 x 1440 skal nu nok tænde op under det 3. kort 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-09-2012 01:33:11
Svar/Indlæg:
15982/637
#26: Det er også helt korrekt, men blot 3Dmark11 performance testen viser, at der er et eller andet der ikke fungerer helt som det skal for andre CrossFire tests med 3 el. 4 kort har vist noget bedre skalering selv her. Men #0 ved jeg har prøvet at finde årsagen til problemet i lang tid, men intet har umiddelbart virket. Mit bedste gæt er et eller andet problem mht bundkort.


IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2012 10:31:08
Svar/Indlæg:
639/66
meget lækkert arbejde !

skønt at se hvad der er at hente / miste 😀


#29
dfa
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2012 19:15:50
Svar/Indlæg:
4/0
#27 - jeg har følgende bud: I dét øjeblik, 3. kort bliver sat i, bliver det laveste fællesnævner, dvs. 7950 i 3-fire. Derudover falder PCI-e til 16x/8x/8x. Med andre ord sammenlignes 2 x 7970 m/16x/16x med 3 x 7950 m/16x/8x/8x.

Eftersom 3. kort typisk giver 0-25% ekstra er dette ikke nok til at kompensere for de andre negative faktorer.

Dette kan efterberegnes hér:

http://www.kitguru.net/compone...

2 x 7970 giver 13.583, mens 3 x 7970 giver 17.552. 3 x 7950 vil ligge på ca. 14.900, men kan pga. PCIe-reduktionen i denne test sagtens miste 1.000-1.500 point, hvorfor de er på niveau med 2 x 7970.

Konklusionen på testen kunne derfor være, at 2 x 7970 m/16x/16x er bedre end 3 x 7950 m/16x/8x/8x fremfor en sammenligning mellem 2- og 3-vejs CFX.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-10-2012 09:24:43
Svar/Indlæg:
15982/637
#29: De forskellige clockhastigheder samt antal shader units mv er individuelt understøttet pr driver basis. Så det burde ikke have nogen negativ effekt med mismatch, hvilket jeg selv heller ikke har oplevet.

Som tidligere nævnt har jeg selv kørt CrossFire med HD5970+HD5850+HD5830 uden en negativ vækst. Forskellen på x8 og x16 kørsel er max 0.5~1.5% og er i sig selv ikke nok til så stor en negativ indflydelse.

Med 3x GTX580 pr stock clocks fik jeg ca.14'000point (16x8x16), og jeg ved 3x HD7950 i hvertfald vil score mere end det - selv ved 8x8x8.
I testen med 3x HD7970 ligger 3dmark11 scoren også noget under niveau og jeg kunne godt have tænkt mig at se GPU scoren, for at se hvor problemet evt ligger. 3Dm11 kan nemlig give problemer i combined testen med flere end to kort og give en abnormal lav score og trække alt med ned overall.

Man kan jo se i testen af nogen spil f.eks BF3 skalerer voldsomt med flere kort, så et eller andet virker. Hvis Unigine Heaven 3.0 DX11 testen havde været kørt, så ville skaleringen med garanti også have været set hele vejen op til 4 kort.

#0 har brugt oceaner af tid på testen, og man kan ikke benægte resultaterne men blot reflektere på at, ikke alle multi-gpu løsninger er problem frie.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2013 12:58:03
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg vil gerne se resulter af samme test, hvor du køre individuelle clocks på de kort, og hvor du køre samme clocks.

Altså - Kør din kort på forskellige clocks, dog deres std forskellige clocks.

Så en test hvor alle køre ens clocks, altså samme clock som lavest clocked kort.

Så lav en test hvor du køre dine individuelle OC clocks.

og til sidst en test hvor du køre med alle kort på den højste clock du kan opnå på det lavest clocked kort.

Når du har det, så har du et reelt billede på om individuelle clocking gør en forskel eller ej.

Ser frem til dine resultater.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2013 13:08:17
Svar/Indlæg:
7765/230

Jeg vil gerne se resulter af samme test, hvor du køre individuelle clocks på de kort, og hvor du køre samme clocks.

Altså - Kør din kort på forskellige clocks, dog deres std forskellige clocks.

Så en test hvor alle køre ens clocks, altså samme clock som lavest clocked kort.

Så lav en test hvor du køre dine individuelle OC clocks.

og til sidst en test hvor du køre med alle kort på den højste clock du kan opnå på det lavest clocked kort.

Når du har det, så har du et reelt billede på om individuelle clocking gør en forskel eller ej.

Ser frem til dine resultater.

Pierre3400 skrev d. 10-10-2013 12:58:03

Holy shit....Åbner du en 1 år gammel tråd fordi du tog fejl i en anden tråd..... 😲
Mener da Gripen90 har svaret dig..... 😴


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2013 13:44:18
Svar/Indlæg:
1599/100

Jeg vil gerne se resulter af samme test, hvor du køre individuelle clocks på de kort, og hvor du køre samme clocks.

Altså - Kør din kort på forskellige clocks, dog deres std forskellige clocks.

Så en test hvor alle køre ens clocks, altså samme clock som lavest clocked kort.

Så lav en test hvor du køre dine individuelle OC clocks.

og til sidst en test hvor du køre med alle kort på den højste clock du kan opnå på det lavest clocked kort.

Når du har det, så har du et reelt billede på om individuelle clocking gør en forskel eller ej.

Ser frem til dine resultater.

Pierre3400 skrev d. 10-10-2013 12:58:03

Holy shit....Åbner du en 1 år gammel tråd fordi du tog fejl i en anden tråd..... 😲
Mener da Gripen90 har svaret dig..... 😴

crankyrabbit skrev d. 10-10-2013 13:08:17


Jeg har IKKE taget fejl, før jeg er mod bevist.

Du har ligeså blindt kiggede på Gripens link som andre har gjort, men ikke en sjæl har kiggede på mit posted link og tænkt, hov, måske er der noget om det.

Hvis han bruger en 1år gammel test til at prøve at overbevise mig, så kan jeg også bruge hans test til forklare ham den er ugyldig. Men har Gripen har indset jeg har fat i noget, men har forklared min stilling til denne test i anden tråd.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pierre3400 d. 10-10-2013 13:45:49.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2013 21:52:46
Svar/Indlæg:
1599/100
For at følge op på dette.

Disse resultater er korrekte og testen er relevant.

Jeg har snakker med en AMD medarbejder. Han fortalte mig at det som står/stod på hjemme siden er uddateret information

Siden HD7000 serien, har AMD kortne kunne køre deres egen clocks under Crossfire.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-10-2013 08:32:47
Svar/Indlæg:
15982/637

For at følge op på dette.

Disse resultater er korrekte og testen er relevant.

Jeg har snakker med en AMD medarbejder. Han fortalte mig at det som står/stod på hjemme siden er uddateret information

Siden HD7000 serien, har AMD kortne kunne køre deres egen clocks under Crossfire.

Pierre3400 skrev d. 10-10-2013 21:52:46


Det er jo fin information at have fremskaffet. Så AMD har måske lavet en afstikker med HD6000 serien mens alle forudgående og alle efterfølgende fint har understøttet forskellige clock speeds.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2013 09:34:19
Svar/Indlæg:
1599/100
Nope, det køre fra sidst i HD4000 op til HD7000 hvor det blev muligt igen. Så både HD5000 og HD6000 køre lavest clock.


Galvatron
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2013 09:54:46
Svar/Indlæg:
650/57

Nope, det køre fra sidst i HD4000 op til HD7000 hvor det blev muligt igen. Så både HD5000 og HD6000 køre lavest clock.

Pierre3400 skrev d. 11-10-2013 09:34:19


Det kan simpelthen bare ikke passe for så burde jeg ikke kunnne have kørt CrossFire med HD5970+HD5870 hvor alle har forskellige stock clocks og MSI Afterburner viste hver enkeltekorts Mhz i OSD når jeg spillede og de var ikke ens.

Sidst så kørte jeg også Crossfire med X850XT og X800XT samt, 2x HD4850 med forskellige clock speeds. Under hver eneste GPU-Z log har hver enkelt grafikkortz Mhz været forskellig.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Galvatron d. 11-10-2013 09:55:33.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2013 10:20:15
Svar/Indlæg:
1599/100
Det er hvad AMD har oplyst mig. Hvis dine 4850 var første udgaver, så har det ikke haft problemer.

Du kan sagtens køre kort med forskellige clocks, men når de arbejder til ville de hurtigste kort aldrig overgå det langsomste.

Med MSI afterburner, kan du stille ligeså tosset du vil, men har du tested om kortne reelt spring op i deres fulde clocks under benching?

Jeg tog kontakten til AMD, det var det svar jeg fik, men ham som svaret på spørgsmålet var under samme forståelse som mig, indtil han fik andet at vide fra hans kollega'er.