Terratec Cinergy 600

Diverse d.  01. december. 2002, skrevet af Ronnie @lbér
Vist: 10718 gange.

Ronnie

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2002 22:08:59
Svar/Indlæg:
0/2
,

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Fenris

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2002 09:41:28
Svar/Indlæg:
60/6
Jeg sidder altid og leder efter prisen på produkterne.

Er det muligt at lave en standard, således at basicoplysninger står øverst.
Pris
Levering (jeg ved godt at det er ikke jer, men forhandleren må jo kunne sige om det er lager eller ej)
osv.
Mvh

hansmah

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2002 15:22:37
Svar/Indlæg:
1/0
I følge http://www.edbpriser.dk/hardwa... findes der 3 varianter af kortet, hvilket af dem har I testet???

ToMMeR

Superbruger
Tilføjet:
24-12-2002 13:49:24
Svar/Indlæg:
2/2
Er der en såkaldt "Pause" funktion så man kan pause en film / et program man ser live?

Og så lige en anden ting vedrørende det der DivX...

Når det står kortet kan optage i DivX vil det så sige at der er en hardware converter til DivX eller vil det bare sige at DivX kodekset er inklusivt i softwaren?

-=S-ATA(N)=-

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 14:13:34
Svar/Indlæg:
9/3
jeg har 400 versionen.. den STINKER 2 the max. Det er ik den allerbedste tv kvali der kommer når man ser "live". og den kan ikke optage ordenligt... lyden og billedet er forskudt fra hindanden og de der codex virker NADA!... hvis nogen har nogle tircks til hvad der er galt så ville jeg være über lykkelig!
Men jeg har haft det i... ca ½ år og er sq ik imponeret over det!

chunga

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 10:55:48
Svar/Indlæg:
1/1
Hehe - jeg har siddet og læst en masse af jeres tests. I dag går jeg så i gang med den her og får et chock.
Jeg har selv det kort - kender desuden også en der har det. Og det er nok det værste skod kort der nogen sinde er produceret til tv i computere.
Ud over det er driverene næsten umulige at have med at gøre. Man skal være glad for det virker en gang i mellem pga driveropdateringer der bare gør ondt værre.
Billedet er MEGET dårligt i forhold til andre kort i samme prisklasse.
Øv - nu forsvandt seriøsiteten altså lidt fra det her site. Anmelderen går glad gennem en masse funktioner og virker overrasket over dem. De har altså i årevis været standard på TV kort. (jeg er gammel bruger af en masse af dem)
Hvor seriøse tests kan man forvente af et site som dette. Jeg mener at man burde forvente meget seriøse tests.
Det er er forhåbentlig en smutter.
De negative ting burde være udpenslet - alene billedet der er det vigtigste på et TV kort burde da ikke være så svær at overse.

bechstein

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2004 22:36:17
Svar/Indlæg:
6/3
Jeg har selv et Terratec Cinergy 600 kort. Tuneren er god nok, når man ikke bruger det medleverede software. Der fulgte to programmer med. Cinergy TV og Intervideo WinDVR. Cinergy TV har en flot brugerflade. Men selve programmet kan ikke optage. Den kan kun vise TV. Intervideo WinDVR er bedre til at optage. Billedet hakker dog en gang i mellem. Jeg har prøvet med et andet program som hedder PVR. Den kan optage glimrende. Jeg ser kortet som et godt begynderkort. Men er man virkelig for at arbejde seriøst, vil jeg ikke anbefale kortet.

jAMBAZZ

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 15:03:56
Svar/Indlæg:
156/18
Selvom testen er gammel kan kortet stadig købes, og det er ikke et ringe køb. Hvorfor?

Fordi: Det er et forholdsvist billigt kort som inkluderer TV Radio og fjernbetjening i udemærket, faktisk god billedkvalitet.

MEN!!! Man skal holde sig fra Terratecs egen software, Cinergy TV. Billedkvaliteten i dette software er simpelthen helt ad helvedes til. Ubrugelig.

Jeg kan anbefale at installere Dscaler 4, som gør billedkvaliteten TOP NICE.
http://www.dscaler.org/
For at få det til at virke:

- Go to "Setup Card/tuner ... "
- Select card "Terratec Cinergy 600 TV"
- Select tunner "Philips FQ1216ME MK3 [PAL/SECAM multi]"

- og så spiller det bare..