ruter problemer speedstream 2601

Spil d.  06. marts. 2003, skrevet af System
Vist: 1034 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
06-03-2003 21:18:42
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg har en speedstream 2601 rute på en 1mbit tdc netexpress forbindelse hvordan sætter jeg den op til at kunne spille mohaa online med mig som host dvs. i øgeblikket kan jeg godt sætte spil op men folk skal kende min ip i forvejen problemet er at jeg ikke kan ses på gamespy folk kan ikke se mit spil og kan derved ikke joine hvad gør jeg for at sætte en game server op som kan ses på gamespy.. spillet var medal of horner

UNABomber
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2003 18:11:10
Svar/Indlæg:
5/2
overvej at indsætte nogle prikker (".") rundt omkring så man kan fatte hvad du mener ^^



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2003 19:47:52
Svar/Indlæg:
1262/95
Du skal åbne de nødvendige porte i din router. Adressen 192.168.1.1 i en Internet Explorer burde føre ind til din router derinde (et eller andet sted) skal du skrive de nødvendige porte ind og sørge for at de peger på din IP.

#2 Du mangler vidst også selv et par tegn her og der... ?



Ollegaard
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2004 12:45:50
Svar/Indlæg:
97/6
Kan du ikke bare gå uden om routeren? I så fald skal du nok bruge et krydset kabel. Hvis du gør, så er du piv-åben for hele verdenen, og der går ikke lang tid før end der er nogen der banker på dine porte. Det ville være en god idé med software firewall på computeren, hvis du går uden om routeren.

Ollegaard



Diller
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2004 13:26:16
Svar/Indlæg:
76/1
#3
Man kan vælge at lade alle porte være åbne til 1 IP adresse dvs. det der kan minde lidt om firewall er faktisk slået fra.
Nogle programmer/spil osv. kræver udover det at man skal lave port forwarding hvor alt trafik der fx kommer på port 21 skal sendes videre til din IP (hvis du har en ftp server kørende)

Jeg har ikke routeren mere og kan ikke forklare præcist hvad du skal gøre, men jeg er ikke ekspert og jeg fik det til at virke ved bare at prøve nogle forskellige ting.

Du skal nok bare være opmærksom på at TDC vist ikke normalt supporterer udstyr som man selv har "ødelagt" - meen så vidt jeg husker kan man altid resette til standard konfiguration......

håber det hjalp....



Diller
 
Superbruger
Tilføjet:
16-03-2004 13:41:29
Svar/Indlæg:
76/1
Og ups - kan se jeg lidt får gentaget svar #2 sry
og forresten som #4 skriver så anskaf en software firewall hvis du ikke har en - og du bør HELT sikkert gøre det, hvis du som jeg foreslår vælger at åbne alle porte til din IP adresse...



Diller
 
Superbruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:59:13
Svar/Indlæg:
76/1
Det er en god ide at bruge en fast IP - en nem kunne være 192.168.1.100, hvilket er en der faktisk er med i dit dhcp scope, hvilket vil sige at hvis du havde over 100 maskiner på netværket kunne det blive et problem, men det går jeg ud fra at du ikke har.

Jeg har prøvet at kigge lidt i manualen på nettet, men synes ikke jeg kan finde det med at åbne alle porte til en IP.

Men altså når du i din browser går ind på adressen 192.168.1.1 så er der jo ikke mange menuer ude i højre side men jeg...mener...at det måske bør være den der hedder advanceret og så måske en undermenu med noget host mapping eller NAT. Herinde skal der jo så være et felt hvor du kan angive en ip adresse der skal have unrestricted access........

Ked af jeg ikke kan fortælle præcis hvad du skal gøre, men det er ret lang tid siden jeg havde routeren.

Held og lykke!