Projekt CK II

Overclocking d.  19. juni. 2003, skrevet af Deep Thought
Vist: 1290 gange.

Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2003 20:33:28
Svar/Indlæg:
507/141
En hjemmelavet 8-kanals softwarestyret fanbus.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
#1
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2003 08:44:30
Svar/Indlæg:
767/51
Rigtig god og velskreven artikel, mere af det d_morten og DT.



morten_
 
Superbruger
Tilføjet:
20-06-2003 12:47:47
Svar/Indlæg:
3/0
Mange tak TB. Det har også taget et pænt stykke tid ;)



jordt
 
Superbruger
Tilføjet:
20-06-2003 13:07:27
Svar/Indlæg:
11/2
Hold da helt kæft..... nu slapper i lige af, vi lidt mere "normale" nørder kan sgu ikke være med på det der psycho modding :e . Men det virker da som en meget fed artikel.....jeg forstod bare ikke en skid af det :p



Hellslayer
 
Superbruger
Tilføjet:
20-06-2003 14:13:04
Svar/Indlæg:
61/3
Det er sgu en hardcore artikel i har banket sammen der, det er bare guf :e
Jeg glæder mig til at se mere fra jeres side snart 8) !!

Best regards
Hellslayer



#5
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2003 17:24:27
Svar/Indlæg:
767/51
#3, nej det er skisme dejligt med lidt mere langhåret stof en gang imellem. ;)



GORK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2003 19:42:41
Svar/Indlæg:
676/43
Jeg elsker også langhåret stof, hvem der bare havde noget langt hår, så man kunne lave de vildere pojekter LOL

#5 Tillykke, er du lige så nørdet? ;)



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2003 15:19:43
Svar/Indlæg:
194/13
Jeg elsker når nogle kaster sig ud i nogle vildere langhårede (for nu at blive i ånden) projekter. Det er disse projekter som vi vil have flere af og som gør oc.dk til noget andet en "bare" en hardware testside som det desværre har været lidt for meget.

Kanon artikel DT - lad os få nogle flere af dem.



Aaroe
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2003 17:32:42
Svar/Indlæg:
102/27
Sejt projekt...
Skal da helt sikkert igang med at lave en...
Heldigt at man går på en teknisk skole hvor man kan få alle komponenterne og fotoprintet gratis :e

Thumbs up... ;)



BalooDK
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2003 20:29:49
Svar/Indlæg:
1/0
Kunne man ikke have lavet den så alle blæserne kørte med fuld kraft indtil windows var startet op, eller hvis maskinen crasher ??

Jeg ville da gerne kunne bruge det system på CPU'en, men tør
jo ikke når blæserne ikke kører under opstart/nedbrud !!

Nu er jeg ikke selv den helt store elektronik nørd, men jeg kan
da forestille mig at det ville være muligt med 12v under opstart, og man så dæmper spændingen med styringen/softwaren !!!

Nå, men hvad ved jeg.... Det er helt sikkert et fedt projekt i
har gang i... Keep up the good work !!!

Baloo



morten_
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2003 19:06:27
Svar/Indlæg:
3/0
#10

Nu er 12V lig med larm for de fleste, men vi har en "udvidelse" på vej, hvor der bliver taget højde for det, så CKII kan bruges til både CPU, GPU og PSU blæsere.

Tak for de pæne ord :)

Hvis I ellers har nogle idéer til projektet, skal I endelig skrive.



Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2003 00:59:29
Svar/Indlæg:
507/141
BalooDK:
Vi kunne sagtens lave det så visse udgange kørte med fuld effekt under opstart - men hvordan skulle vi kunne detektere at maskinen var crashet og aktivere blæsere senere i forløbet ?
(Ok, vi kunne sådan set "ofre" en af udgangene som "watchdog", men vi er ikke sikre på at det er sikkert nok.)
Vi laver nu en forbedret version med to udgange som *altid* vil køre på mindst 7 V, hvilket er det bedste kompromis vi kan komme på.

funnel:
http://www.webopedia.com/TERM/... - Mutex:
(1) Short for mutual exclusion object. In computer programming, a mutex is a program object that allows multiple program threads to share the same resource, such as file access, but not simultaneously. When a program is started, a mutex is created with a unique name. After this stage, any thread that needs the resource must lock the mutex from other threads while it is using the resource. The mutex is set to unlock when the data is no longer needed or the routine is finished.

...jeg kunne naturligvis sagtens forklare dette i min del af artiklen, men jeg vil mene at det er rimeligt logisk at antage at hvis folk går ind og studerer koden vil de alligevel vide hvad det er.



qwertgold
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2003 14:45:54
Svar/Indlæg:
2/1
Fedt projekt.
Det er også lækkert at se at folk bruger Borland Builder, den styrer for vildt. Når jeg lige får tid stikker jeg lige min snabel i scource koden, det kan være jeg har et tip eller to.

:e sidder lige og lægger mærke til at reklamen til højre er for Camillas Verden - "En bogklub kun for piger"..... Måske de skulle finde et andet sted at reklamere..... ;)



morten_
 
Superbruger
Tilføjet:
24-07-2003 13:29:27
Svar/Indlæg:
3/0
Ledningerne havde vi i rodekassen. Det eneste vi har købt er print og komponenter.
Printet koster 227 kroner, og komponenterne koster ca. 160 kr, totalt 387,-
Gamle netledninger kan bruges til det meste, men de tykke ledninger kan du sikkert få hos et autoværksted til få kroner.



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2004 18:33:54
Svar/Indlæg:
2175/21
har i overvejet at producere den slags inkl manual og software når i bliver færdige...kender en der muligvis kan distribuere det, hvis prisen er ok...



Outcast
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2004 16:27:36
Svar/Indlæg:
47/8
til at starte med.

al respect til HW-moddere i den klasse her.

just paying my respects ;)