FUCK...busteD

Hyggehjørnet d.  20. juni. 2003, skrevet af p0nk_DK
Vist: 3035 gange.

p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
20-06-2003 13:47:02
Svar/Indlæg:
316/21
Hey der er lige en fra cybercity der har ringet til mig..."Vi har fået et brev fra universial, om at du har shared en film der hedder fast and the furious 2, på eDOnkey..........Hva DÆLEN gør man i sådan en situation?

Jeg har måske været ved at dl'e filmen men har aldrig nogensinde haft hele fimlen...'


/GnueN

please skriv hvis i har prøvet noget lignende og ved hva man skal gØre......

RainMaker
 
Superbruger
Tilføjet:
21-06-2003 16:40:47
Svar/Indlæg:
637/15
du er på SPANDEN!....
det du har haft gang i er på ingen måd lovlig, selvom du ikke har haft hele filmen, har du været igang med at downloade den, sååå kontakt cybercity, og find ud af hvad de vil gøre!!.... det er noget pæænt, sygt rod, du er ude i der!...
men der er ikke så meget at gøre end at erkende at du har downloadet det, og det må du være mand nok til at indrømme, det kan sikkert ikke svare sig at du begynder med at køre noget mod cybercity, fordi det du har gjort er ulovlig!!



Ølle
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2003 03:01:03
Svar/Indlæg:
112/56
Jeg har også for et stykke tid siden modtaget et brev fra TDC, hvor på der stod jeg havde Halflife, GTA Vice City, Ringenes Herre2 og sådan noget. Det var dog med programmet DC++ (Direct Connect). det var et firma i USA som havde fundet det og TDC sendte så et brev tilbage hvor der stod aller øverst de ville opfordre firmaet i USA til at melde det til det lokale politi.

Så har jeg lige et spørgsmål til og i skal ikke svare hvis ikke det er noget i ved....altså jeg vil ikke bare have et svar fordi i tror i har det men i skal der i mod være sikre.

Spørgsmål---> Får jeg kun en bøde for de ting de har fundet eller kommer de og roder hele min computer igennem?

Mvh Ølle!



Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
25-06-2003 08:51:50
Svar/Indlæg:
564/59
For at de kan rode din maskine igennem på lovlig vis skal de have en rensagskendelse med sig. Ydermere er det i Danmark ulovligt at indhente oplyninger om hvad personer har på deres maskiner. Tænk bare på hvor forsigtig MS er blevet efter de for år tilbage blev knaldet for at indhente oplysninger om hvad folk havde installeret på deres maskine, når man lavede en update.

Her er der lidt af paragraferne.
§ 263 Hacking 2
Med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet, 2) skaffer sig adgang til andres gemmer 3) ved hjælp af apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han ubrettiget har skaffet sig adgang.
Stk. 2.
Med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget skaffer sig adgang til andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et anlæg til elektronisk databehandling.

Stk. 3.
Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særlig skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 4 år.



Whistler
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2003 18:21:19
Svar/Indlæg:
207/0
du glemmer den nye lovgivning
som hedder at ISPér skla logge alt data og hvis man har mistanke om ulovligheder så kan de faktisk godt få loggende fra eks. CC med hvad du har hentede etc.

det er jo ikke CC som sagsøger dig men universal hvis det er
CC har bare fået en opfordring fordi du sikkert har hentede fra etr "honey pot" som universal ejer

til dem som ikke ved hvad en honey pot er så er det maskiner som er koblede på winmx, edonkey, DC++ etc.
hvorpå man sharer ulovligheder
maskinen er så ejet af eks. universal og de logger så alt trafik til serveren, nem måde at buste folk på i en del lande

desvære så er det efter hvad jeg ved ikke ret så meget lovligt i DK at lokke folk i fælder på den måde, så beviserne burde ikke være lovlige

men tag det lige som eftertanke alligvel

og en ting mere

Edonkey, DC++ winmx etc. er nok de nemmeste netværk at finde folk på

næste gang du downloader fra en så gåd til en dospromt i win2k eller XP og skriv netstat så vil du se at du har forbindelse til en person eks. i USA det er så den gut du har forbindelse til


eks.

nu erjeg koblede op på en del ting men kig her hvordan det ser ud

Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP whistler:1028 localhost:2626 TIME_WAIT
TCP whistler:1028 localhost:2628 TIME_WAIT
TCP whistler:1028 localhost:2633 TIME_WAIT
TCP whistler:1028 localhost:2635 TIME_WAIT
TCP whistler:1174 L21uvoxdr2.streamops.aol.com:http ESTABLISHED
TCP whistler:2629 fxp0.user1.ip.cybercity.dk:pop3 TIME_WAIT
TCP whistler:2636 fxp0.user1.ip.cybercity.dk:pop3 TIME_WAIT


man kan tydlig se at mit outlook kører da jeg har forbindelse til CC´s mail server samt at jeg hører netradio
det er så en netradio som er beliggende på www.club977.com men det er AOL som har stream serverne





Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2003 20:20:48
Svar/Indlæg:
823/24
hvis det var mig ville jeg enten tage min HDD og smide den LANGT ud på øde marken @solgt den :) og så købt en ny, samt et lorvligt WIN, og en del lovlige programmer, hvis så politiet kom på besøg, ville man jo kun have lovlige ting... og så kan de ikke tage en skid på en. Det er bare min mening, men jeg ved ikke en skid om det...



Whistler
 
Superbruger
Tilføjet:
24-08-2003 17:39:33
Svar/Indlæg:
207/0
lovgivningen beskytter dig
måden de samler beviser på er ulovlige
og derfor kan du ikke dømmes men de har jo deres metoder det har vi jo set med APG

slette din harddisk 35 gange ?
hvorfor ?

slet filen
hvis de ikke kan finde noget når de ransager ja så er de på den
de reformater sku ikke din disk





p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2003 18:51:27
Svar/Indlæg:
316/21
Lige et sidste ORD fra mig!

Jeg gik fri! da jeg lovede at lade værre med at dele filen, men hvis det sker igen kunne jeg vente mig lidt mere.....!!

har do ikke været særlig aktiv med DL..siden :e

/p0nk_DK aka GnueN



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2003 19:42:22
Svar/Indlæg:
1548/24
#7 btw har du lige gjort noget kriminelt (igen) du må <B>ALDRIG</B> vise private e-mails til andre, med mindre du har deres <I>skriftlige</I> samtygge herpå.



WanthaL
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2003 17:39:20
Svar/Indlæg:
607/20
PP det er skuda hans eget brev ;)

Jamen så se hvad jeg fik af TDC.........
hehe... det er hans eget brev, og det er da ikke ulovligt at lægge sine egne breve på internettet :00



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2003 10:23:11
Svar/Indlæg:
1548/24
#14 det ændre ikke på at det ved lov er forbudt at vise private emails, medmindre man har fået lov til det...



LunD^
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2003 17:15:07
Svar/Indlæg:
448/42
Formater?



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2003 21:01:59
Svar/Indlæg:
688/32
Har en kammi der fik sådan et brev fra CC tror jeg det var. Han slettede filen og skrev en mail til dem at han nu havde slettet den, undskyldte og lovede det ikke skulle ske igen. Han har ikke hørt noget siden.



Duckman
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2003 13:42:55
Svar/Indlæg:
19/1
Det eneste de har på dig er et filnavn! Jeg må sq da gerne optage en lille hjemmevideo i dobbeltsengen, kalde den for "Scorpion King" :e og så dele den via DC++! De skal have hentet filmen ned fra min maskine, for at bekræfte at det rent faktisk ER hollywood filmen "Scorpion King" jeg har delt over DC++!



Hippokrates
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2003 10:16:50
Svar/Indlæg:
9/0
#22...præcis. Herudover vil jeg sige at alt for mange, sikkert unge fyre, lader sig skræmme af de her breve/mails. De danske firmaer er jo nødt til at reagere når de får kontakt fra f.eks universal. Så slap af, sæt hårdt mod hårdt, fortæl udbyderen at hvis de skal lege politi på den måde så finder man en anden udbyder. For guds skyld, ej din egen skyld, lad vær med at ødelægge harddisken. Skulle det ske at nogen kommer og ringer på så sig de kan fucke af og ikke har noget at gøre hjemme hos dig. Alternativ send harddisken til undertegnede 8)




AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 12:58:22
Svar/Indlæg:
162/12
Kryptering... Det er noget der dur.

Tvivler på at politiet vil bruge 5 år af deres maskiners arbejdskraft på at finde min hjemmelavede sengekantsfilm "Ringenes Herre".

Nogen der egentligt har erfaring med det krypterings-hardware der følger med ABIT IC7-Max3 ?




SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2004 22:14:20
Svar/Indlæg:
1503/128


Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2004 10:58:25
Svar/Indlæg:
3162/78
Jamen det er da rart at vide det bare er noget de sende...

Men jeg mener nu at det kun var TDC der ik ville hjælpe APG alle de andre selskaber ville vist hjælpe :l

Men jeg er sq ik helt sikker!



#18
dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 01:27:24
Svar/Indlæg:
519/32
Ja slå lige koldt vand i blodet, som adskillige siger i denne tråd. Jeg tvivler på at nogen privat virksomhed har større beføgelser end politiet i denne forbindelse, og her er hvad politiet må iflg. videnskabsministeriet:
http://www.danmark.dk/portal/p...
og her er så vores rettigheder iflg. datatilsynet:
http://www.datatilsynet.dk/inc...
1. Husk at "de" har bevisbyrden.
2. Beviserne skal naturligvis indhentes på lovlig vis
3. Hvis beviserne ikke er tilstrækkelige, eller indhentet på ulovlig vis, skal videre behandling af sagen ophøre OMGÅENDE
Som det blev sagt så fint et sted i tråden: Giv dem fingeren og skift ISP ;)



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:28:24
Svar/Indlæg:
4337/121
#25 Det hedder et HASH nummer



DaMooze
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2004 01:39:56
Svar/Indlæg:
469/83
de logs som internet udbyderne gemmer må ikke åbnes af andre end politiet og kun hvis de har en ransagningskendelse specielt til at åbne den.. internet udbyderne må ikk åbne filerne 8)