ITbutikken vandkøling

Diverse d.  12. oktober. 2003, skrevet af Sajmon
Vist: 1594 gange.

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2003 19:37:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Der er vand i ITbutikken!!

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2003 00:22:33
Svar/Indlæg:
3385/80
Design = 00

Det er da for grimt! Og hvordan er det liiiige at placeringen af den blæser i køleren er sat ?! Det ser jo fuldstændigt absurt ud.

Det er sgu ikke særlig godt gannemtænkt - hvilket testen faktisk er ;)



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2003 17:10:08
Svar/Indlæg:
823/24
Selvom at det er et dårligt sæt, så er det da stadig billigt,man får 3 kølehoveder..

Kan man ikke selv fixe en eller anden for for spænde til den gpu køler? så den passer til fx GF4?



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-10-2003 14:24:53
Svar/Indlæg:
602/17
Det er sq en fin test du har lavet der Sajmon! Thumbs up ;)

Produktet ved jeg ikke helt med. Det er da billigt for et komplet vandkølingssæt. Men den radiator har de vidst ikke brugt hovedet til at designe med. Det siger da lidt sig selv at det er totalt hul i bøtten at bruge varm luft til at køle med. En kæmpe nitte.
Og så det med ingen manual? Det fatter jeg slet ikke. Især ikke når det skal skrues sammen på en anden måde end det mest andet vandkøling.

Men okay.. hvor meget vandkøling kan man lige ellers få til den pris? En god luftkøler til CPU alene kan da sagtens komme op omkring det samme.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2003 15:33:09
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg takker for roserne. Lækkert at se folk have interesse i det man laver.... ;)

Jeg kunne sgu godt finde på at købe det og modde det så køleluften kommer udefra... Det skal da ikke være nogen hemmelighed....



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
16-10-2003 02:41:19
Svar/Indlæg:
316/11
Fin test Sajmon!

Mht. produktet så synes jeg IKKE det er så skidt! Det ER jo billigt af et komplet sæt at være!

Men der skal nok et par modifikationer/ændringer til! Først og fremmest så tror jeg ikke væske køleren er beregnet til at sidde foran PSU'en - det virker omsonst! Det gælder jo om med vandkøling at få det du køler på så langt ned imod rumtemperatur som muligt! Dette bliver iøvrigt sværere og sværere jo længere man kommer ned!

NÅ! men jeg tror den er designet til at sidde foran det extra blæserhul, der ofte sidder bagpå tower kabinetter! Det ville være en god ide at flytte den der ned... :i Så summer blæseren heller ikke så meget...

Mht. GFX kølehovedet, så smid det væk! Radiatoren er langtfra stor nok til at køle alle 3 hoveder - det vil give et par grader eller 3 hvis ikke mere...

En sidste ting man kunne gøre, er at planslibe og polere kølehovedet - det ville også give noget - den bund ligner jo en pløjemark! - Men man kan heller ikke forlange ret meget for 699,- Frem med noe' korn 1000 og et par pilsnere!

Go fornøjelse!
Mvh. Jesper




Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2003 01:36:36
Svar/Indlæg:
6624/113
#9 Jeg takker for komplimenten. :D

Jo den _ER_ beregnet til at sidde foran PSU blæseren. Jeg har fundet et link som viser mig at jeg havde ret i den henseende... Desuden kan du se her og bedømme selv om de 3 "vinger" der stikker ud fra enheden ikke passer i PSU-monteringshullerne.




Der er endda 3 skruer med i den rigtige størrelse - bare længere, så det passer i sammenhængen.

Blæseren summede slet ikke - faktisk er dette sæt noget af det mest lydløse jeg længe har prøvet - som jeg også har skrevet i selve testen. :00

Med hensyn til at man ikke bør køre med GFX hovedet, er der flere overvejelser i det:

1. Et grafikkort smider ikke ret mange watt i vandet. Ofte hæver det ikke temperaturen mere end 1 eller måske 2 grader når man kobler det på.

2. Vandkøleren er fint stor nok til at køle vandet selvom der kommer et GFX hoved med i systemet. Det er nemlig "enten eller" med sådan noget --> lad os sige at hvert kølehoved smider 20 watt i vandet = 60 watt. ( Ja det er kun et teoretisk eksempel ). Lad os så sige at vandkøleren kan aftage de 60 watt og 60 mere = 120 watt - så er den stor nok og vil kunne holde vandtemperaturen nede.
Som jeg forstår dig, mener du ikke at vandkøleren er stor nok til at aftage de watt som de tre kølehoveder sætter i vandet. Hvis du kun mener det vil give 3 grader, så modsiger du faktisk dig selv - hvilket bringer os til sidste punkt :

3. Hvorfor bliver der fokuseret så meget på temp? I testen flytter jeg vandkøleren hen hvor den får frisk luft - det giver mig ca 10 grader... Disse 10 grader gør i dette tilfælde forskellen på om jeg kan rende 3150 eller 3400 mhz. Og det var et spring fra 51 til 41 grader - som jeg faktisk godt vidste ville gøre den forskel. :00
Men om man ligger på 41 eller 40 grader eller op til de 3 lavere du selv nævner - det gør INGEN forskel på min maskine her...! Og jeg vil hermed vove den påstand at det for 98% af overclockerne herinde INGEN forskel vil gøre med 3-4 grader lavere temp end de kører med nu...

Af selvsamme årsag var jeg ikke imponeret over Whitewater jf. http://www.overclocking.dk/lit... og er det stadig ikke. De 150 kroner man betaler for EN grads forbedring er jo hul i hovedet når det ikke giver en skid mhz.... Eller er jeg helt ude i skoven her?
?:(



*klonk*
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2003 17:50:00
Svar/Indlæg:
458/22
Jeg synes nu også at det er et særdeles pænt sæt til de penge! Det ser man da vist ikke andre steder p.t.

Sajmon, vil du mene det er muligt (nemt) at modde det så det tager luft ind udefra, for det med PSU-luft virker da meget ugennemtænkt...

Sidste spg. Hvad er diameteren på slanger/studster?

mht. whitewater, glæd dig til at Cathars' Cascade WB bliver masseproduceret ;)



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
12-11-2003 20:33:27
Svar/Indlæg:
330/7
#15>> + man får støvsuget gulvet :D.



jamesoft
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 00:13:44
Svar/Indlæg:
4/0
Dette vandkølingskit er i virkeligheden produceret af Power Cooler - http://www.powercooler.com.tw/...

Men bliver solgt under navne som Proff og Mercuria.