Guide til hvordan du behandler dårlig service

Hyggehjørnet d.  25. oktober. 2003, skrevet af System
Vist: 566 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2003 18:44:42
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey allesammen!

Kan se at der er ind til flere som har haft problemer med diverse internetbutikker. Nævner ikke navne, men som vi alle ved kan det være pi"!#¤ irriterende når man bliver fucked up af en eller anden butik, som levere fejl eller laver noget der ikke virker...

Vi som forbrugere har et kæmpe værktøj, som virker hver gang... Den kaldes --! Købeloven !-- og den præcisere helt præcis, hvad en butikindehaver må have lov til at gøre og hvordan...

http://www.forbrugerstyrelsen....

Ovenstående link er til købeloven på forbrugerstyrelsens hjemmeside... Læs den nærmere for mere info....

Desuden har jeg lige et par staldtips til hvordan man opfører sig når man har med rma-sager at gøre:

1. Tal pænt, skriv nu fornuftigt.... Lad være med at gøre dem pissesure. Det får du ikke mere ud af alligevel...
2. Hvis du opretter en RMA så skriv tydeligt og vær grundig med at forklare, så går det ofte hurtigere og med bedre resultat.
3. Pak tingene godt ind. Gerne i original embalage, så kan butikken nemlig ikke klage, da det er standard og den indpakning de har sendt varen i.
4. Bed ALTID om at få returporto'en som du betaler tilbagebetalt... Det er jo ikke din skyld...
5. Hvis de STADIG er nogle røvhuller, så giv dem købeloven. Gerne udskrevet sendt med posten med det vigtige overstreget... Så er der nemlig ikke noget at gøre som butiksindehaver ud over at tilbagebetale pengene eller levere varen...

Håber det var noget i kunne bruge til noget. Har i hvert fald selv haft gavn af ovenstående mange gange...

chippen.dk | Hold jer fra den eller vær forberedt på at bruge købeloven....

MVH Thomas Rømer
Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2003 21:15:04
Svar/Indlæg:
688/32
Hey.
Jeg synes det er en rigtig god skrivelse at have i baghånden der HVIS det nu skulle gå galt.

Jeg har, hvis det er iorden, lige et par tilføjelser:
Husk på det er mennesker som arbejder disse steder og derfor mener jeg at man sagtens kan prøve at ringe 2 gange og se om man kan komme til at tale med en anden person end den første hvis man har problemer.

Derudover er det en god idé hvis man har digital cam at tage billeder inden man sender varen ind da det vil fjerne nogle eventuelle stridigheder. Er det ikke muligt kan man få en udskrift fra PostDK om hva pakken vejede da man sendte den og på den måde dokumentere at der ikke mangler noget i pakken. Dette kender jeg en som har gjort 2 gange og hver gang var det nødvendigt da, i dette tilfælde en ISP, hævdede at alt udstyret ikke var med tilbage efter endt kontrakt.

Husk altid at man kommer længst med at være flink og rimelig.

Jeg arbejder selv med RMA sager og telefonisk kunde support så jeg mener jeg ved lidt om dette :D

Håber det hjælper jer på jeres farefulde vej igennem handlerne på nette (og andre steder).