I skal blot vide at det ikke var for at stille en "Oc.dk vs. hol.dk", men simpelthen bare for at ridse op...
Min (personlige) mening er da også at Hol.dk og oc.dk er to meget gode sider, hvor man så kan diskutere indholdet. Overclocking.dk er nok mere (som jeg så ofte har sagt det) eliten af danske oc'ere, og hol.dk (no offence) nok mere wannabe-eliten af danske oc'ere. Jeg har tit brugt udtrykket "eliten af danske nørder" i flæng. Men, vi ved jo godt allesammen at nørder er og bliver et kapitel for sig.
Jeg oplever en "pop-tendens" (som jeg selv ynder at kalde den), men en stor gruppe af bedrevidende mennesker som slænger sig til og tror de ved alt. Jeg har aldrig nogensinde sagt at folk ikke er velkommen til at sige noget. Men, jeg mener ikke at det gør sig til i et forum, hvor der sidder kloge(re) mennesker.
Et godt eksempel kunne være én jeg kender. Jeg verfer ikke folk af, fordi at de ikke ved noget, men de skal til gengæld ikke lade som om de gør...
F.eks. (jeg ved godt at det har været meget oppe og vende, men læs videre alligevel) min evindelig "DDR vs. RD"-fight! I folk ved godt hvorfor jeg er så.... ihærdig med RD, men der sidder mennesker derude som har en mening, og den mening har de dannet sig ud fra et grundlag bestående af NUL!. Det endte med en heftig diskussion hvor det til sidste viste sig at jeg havde ret. Men, jeg sad bagefter med en følelse i maven... Normalt så plejer man at føle en vis "tilfredsstillelse" ved at "vinde" den slags diskussioner, men her tilkendegav manden simpelthen ikke at han havde tabt. Han siger ikke engang så meget som "undskyld" eller det der minder om. Han mente blot at have leveret sit synspunkt, og selv om det var forkert... tjah.
Det samme indtryk har jeg af visse pc-butikker. Det irriterer mig grænseløst at disse mennesker får lov til at vejlede og rådgive kunder uden at have den basale baggrundsviden.
F.eks. at RD er "dødt" og nu tilhører niché-markedet har jeg "indrømmet" for lang tid siden, men at en såkaldt "pc-fagmand" kan stå og lukke ud, i mit åbne ansigt at SiS aldrig nogensinde har haft et samarbejde med Rambus og at der ikke findes 32bit RD-ram... hører ingen steder hjemme. Derfor bekymrer det mig, at ikke blot denne mand rådgiver kunder fejlagtigt, for jeg har mange bekendte som har spurgt mig om RD. Når jeg så oplyser om fordelene ved RD, går de jo ned til PC-manden og bliver fyldt med "løgn".
Hvis alle mennesker gjorde sådan, ville nettet være fyldt forums, hvor folk reelt ikke vidste hvad de snakkede om.
At jeg hiver RD frem, får måske mit syn til at virke subjektivt. Men, prøv at se det fra mit/vores synspunkt. Der er jo ikke nogen af os der ønsker et forum, hvor folk fortæller løgn og latin. Heldigvis er folket herinde på oc.dk nogle mennesker som har erhvervet sig noget erfaring, kender de små tricks og ved hvordan tingene skal sidde sammen.
Vi har jo en "kerne" af folk her på oc.dk, hvem uden, denne sidde ikke kunne eksistere. I ved godt selv hvem I er, men det er på sin rette at rose jer (tør jeg sige "os" :00), for det er jer der er med til gøre overclocking.dk til noget specielt.
- og, for at vende tilbage til "emnet", så tænker jeg specielt på trådene med "AMD vs. Intel" eller "Intel vs. AMD", jeg kan huske da jeg begyndte at kigge ind på overclocking.dk, og så at folk ikke blev taget seriøst, hvis de lukkede den slags crap ud. Tendensen er ved at forme sig over i "ATi vs. nVidia" eller "nVidia vs. ATi". Jeg lå i heftig diskussion med én over messenger for ikke så længe siden. Han svor til nVidia, da jeg så spurgte hvorfor, fik jeg bare at vide at det var bedre. Da han ikke kunne finde mindst tre test som endegyldigt viste at nVidia skulle være bedre end ATi, så kom hans endegyldige svare "det syntes han bare".
Den slags argumenter kunne jeg godt være foruden. Vi tager heldigvis ikke de mennesker alvorligt. Vi forlanger "hard evidence". Bare fordi at HAN syntes nVidia var bedre, GØR ikke nVidia bedre.
Igen, mangel på saglig kompetence, eller ligefrem objektivitet. Meninger og meninger er som ok. Men, hva' nu hvis det er den samme mand som giver "forkerte" oplysninger til sine kunder?
Derfor, igen, anser jeg overclocking.dk for igen, at være eliten af danske oc'ere. Vi kender vores begreber og har styr på hvad der du'r og hvad der ikke gør. Måske er det jeg savner nok bare seriøsitet. Når de der "åndssvage" tråde kommer, så er vi hurtige til at slå ned på dem, og vi finder os ikke i pis.
Et godt eksempel er nogle af de sidste tråde, hvor et særdeles kendt P2P program var oppe at vende. Det er ikke uden stolthed i sind at jeg ser hvordan folk tager afstand fra den slags. Måske er det kun for facadens skyld, og jeg skal da ikke sidde og spille hellig. Men, det sender fa'me et godt signal udadtil. At vi så af og til tager pis på det (eks. "kom APG" -> eller "AGP" som han havde skrevet først ;)), er sgu bare i orden. Det viser den afslappede atmosfære. "AMD vs. Intel" er også ved at rende ud i sandet. Det er godt at se en seriøs site, med en afslappet atmosfære. Måske når man kommer som "ny" virker "vi" måske en anelse for interne... men... jeg ved ikke. Det er jo ikke uden grund at jeg har overclocking.dk som startside.
Jeg vil gerne påpege, at jeg rent faktisk har et liv uden for overclocking.dk ;)
Men, jeg kender nogle mennesker som holder til på hol.dk (som jeg vist nok er ved at "konvertere" ;)), og de virker (undskyld) "anderledes". Jeg ved godt at det lyder åndssvagt. Men, de er netop det jeg ville kalde "wannebe-elite". De har "ih og åh" så mange "erfaringer", men når det så endelig kommer til stykket, så er det mest tekniske de nogensinde har foretaget sig, en windowsinstallation og/eller at bestille et grafikkort... Men, mærkeligt nok ved de en hel masse... men skal altid spørge om de "dummeste" ting... :00
Når alt dette er sagt, skal/kan det kun forståes på én måde: Jeg er glad for overclocking.dk
- Ikke kun siden, men også de mennesker der færdes på siden. At vi af og til har vores små intermezzoer er vel kun naturligt, da vi er nørder og skal være nogle emsige bitches af og til, men så er det godt at vi kan le af det bagefter, eller lade det gå op i spøg...
Så til sidst har jeg kun en ting at sige: Glædelig jul alle I ædle oc-venner! :e