overclocking.dk vs. hol.dk

Om siden d.  23. december. 2003, skrevet af NoNig
Vist: 1988 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:15:15
Svar/Indlæg:
23132/740
Hvorfor kan "vi" ikke li' hol.dk?!

Fordi at de er nogle bitches?!

Corlin
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:42:38
Svar/Indlæg:
237/8
Hey

Jeg bruger ALDRIG Hol.dk da der er alt for meget useriøst mudderkastning derover.

Det virker på mig som om at folk her, har mere check på tingene og er mere villige til at hjælpe hindanden.

Thats why

Corlin



Speje
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:47:50
Svar/Indlæg:
104/3
jeg mener at oc er mere hardware-nørdet-agtigt, og at hol er lidt mere bredt dækkende... oc er oxo mindre og det synes jeg faktisk er en fordel, da det giver en større fornemmelse af sammenhold.

men at sige at "vi" ikke kan lide dem synes jeg er noget af en overdrivelse. Bare fordi jeg aldrig går i moske, betyder det jo heller ikke jeg ikke kan lide muslimer... ;)



Znappi
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:48:58
Svar/Indlæg:
127/16
Syntes HOL.dk er en meget uoverskueligt side, og som nævnt også meget useriøst!




El
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:52:08
Svar/Indlæg:
58/6
Fordi oc.dk er meget mere seriøs.

Der går hurtigt børnehave i trådende på hol.dk :00



Mattias
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:55:39
Svar/Indlæg:
287/14
Har siddet meget på hol det sidste år, 3k svar :e Og den er blevet mere og mere useriøs, admins er der ik til at fjerne spam tråde osv.

Kan noget bedre lide OC.dk :D



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 16:56:20
Svar/Indlæg:
6624/113
Det her er med "privatperson"- hatten på og er sagt udenfor al sammenkædning med oc.dk crew...

Jeg synes at hol.dk forummet bærer præg af mange folk der ikke ved ret meget om det de snakker om, men kommer med en kommentar alligevel - bare for at sige noget. Det er med ret stor sikkerhed i henhold til deres "status" system som tæller antal indlæg og tråde og at man derved opnår en anden "rang". Den slags burde afskaffes, og det er mig en stor glæde at det ikke er her på siden.

Det er ret tankevækkende at hver gang en eller anden siger noget der rent faktisk passer og er sagligt og kan bruges til noget i henhold til tråden, så kommer der bare ikke flere indlæg. :00

Mudderkastningen er et helt kapitel for sig selv - her på siden bliver der slået hårdt ned på det, da vi jo for faen er her for at hjælpe hinanden - og på hol.dk virker det ikke som om der er ret meget styr på hvem der skal moderere hvad og hvornår. Når det tredje indlæg med tilsvining kommer i en tråd skal den efter min mening enten låses eller deaktiveres, for så gavner den intet mere.

Jeg kan blive ved, og det er jo ikke fordi vi skal poppe hinanden - men der er efter min mening bare ikke styr på nok til jeg gider deltage i kampen hos dem.

Det var så mine 5 cents. :D



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 17:07:33
Svar/Indlæg:
839/19
Jeg kigger da forbi hol fra tid til anden, og der sidder skam nogle kloge hoveder der ovre. Men det er blevet den vilde børnehave.

Der sker mere i deres forum end der gør her, <U>men</U> det betyder ikke at indholdet er bedre end her!

Tager man fx den klassiske AMD vs Intel eller ligende, så kan det på hol køre uden at der bliver gjort noget ved det i langtid. Hvis der her på sitet bliver lavet en tråd der enten lægger op til det eller som tager en drejning imod det så går der ikke længe inden en moderator/crew medlem kommer for at lægge en dæmper på stemningen.

Hol er nok bare for useriøs til mange brugere her inde. Samt at hol har mange børn (har set nogle ned til 10 års alderen) som er langt fra modne nok (der kommer børnehaven fra)


/Kingu



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:04:07
Svar/Indlæg:
2664/97
OC.DK er bare bedre :p Hol.dk kan man sku ikke tage serigøst, selv moderatorne snakker som børn der lige har lært nye ord, det er sku ikke til at holde ud. Denne side er meget mere overskulig, og bedre designet! hol er alt for grim også lugter den, den kan kun bruges til at sælge ting på!



Crispo|
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:15:52
Svar/Indlæg:
72/6
ok



Ghostav
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:15:55
Svar/Indlæg:
310/38
SuperFlyDK har en stor penis, kun derfor jeg bruger oc.dk. :f



Lander
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:15:56
Svar/Indlæg:
52/20
Jeg er oxo gået her over fra hol.dk. Syntes siden her er meget bedre..... MEN

Forleden dag, sad jeg og surfede lidt rundt her i forummet og fandt en tråd med 18 svar(Kan dvs ikke huske hvad den hed)

Ud af de 18 svar var 4 saglige og resten var bare dårligdom og skæld ud over hvorfor han syntes det, for det gjorde DE ihvert tilfælde ikke....

Man gider snart ikke læse tråde længere......

Hmm er det mon dem fra hol, der er kommet her over



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:17:22
Svar/Indlæg:
258/12
Har egentlig aldrig set på hol.dk, ud over de få gange hvor et link bliver pastet på en irc kanal, så man kan se hvor nogle hatte de er :P

Nah, jeg nøjes med det bedste, nemlig www.overclocking.dk og #overclocking.dk @ QuakeNet :) - den dag der kommer noget bedre skifter jeg.... Men det sker nok ikke :P



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:20:21
Svar/Indlæg:
23132/740
I skal blot vide at det ikke var for at stille en "Oc.dk vs. hol.dk", men simpelthen bare for at ridse op...

Min (personlige) mening er da også at Hol.dk og oc.dk er to meget gode sider, hvor man så kan diskutere indholdet. Overclocking.dk er nok mere (som jeg så ofte har sagt det) eliten af danske oc'ere, og hol.dk (no offence) nok mere wannabe-eliten af danske oc'ere. Jeg har tit brugt udtrykket "eliten af danske nørder" i flæng. Men, vi ved jo godt allesammen at nørder er og bliver et kapitel for sig.
Jeg oplever en "pop-tendens" (som jeg selv ynder at kalde den), men en stor gruppe af bedrevidende mennesker som slænger sig til og tror de ved alt. Jeg har aldrig nogensinde sagt at folk ikke er velkommen til at sige noget. Men, jeg mener ikke at det gør sig til i et forum, hvor der sidder kloge(re) mennesker.
Et godt eksempel kunne være én jeg kender. Jeg verfer ikke folk af, fordi at de ikke ved noget, men de skal til gengæld ikke lade som om de gør...
F.eks. (jeg ved godt at det har været meget oppe og vende, men læs videre alligevel) min evindelig "DDR vs. RD"-fight! I folk ved godt hvorfor jeg er så.... ihærdig med RD, men der sidder mennesker derude som har en mening, og den mening har de dannet sig ud fra et grundlag bestående af NUL!. Det endte med en heftig diskussion hvor det til sidste viste sig at jeg havde ret. Men, jeg sad bagefter med en følelse i maven... Normalt så plejer man at føle en vis "tilfredsstillelse" ved at "vinde" den slags diskussioner, men her tilkendegav manden simpelthen ikke at han havde tabt. Han siger ikke engang så meget som "undskyld" eller det der minder om. Han mente blot at have leveret sit synspunkt, og selv om det var forkert... tjah.
Det samme indtryk har jeg af visse pc-butikker. Det irriterer mig grænseløst at disse mennesker får lov til at vejlede og rådgive kunder uden at have den basale baggrundsviden.
F.eks. at RD er "dødt" og nu tilhører niché-markedet har jeg "indrømmet" for lang tid siden, men at en såkaldt "pc-fagmand" kan stå og lukke ud, i mit åbne ansigt at SiS aldrig nogensinde har haft et samarbejde med Rambus og at der ikke findes 32bit RD-ram... hører ingen steder hjemme. Derfor bekymrer det mig, at ikke blot denne mand rådgiver kunder fejlagtigt, for jeg har mange bekendte som har spurgt mig om RD. Når jeg så oplyser om fordelene ved RD, går de jo ned til PC-manden og bliver fyldt med "løgn".
Hvis alle mennesker gjorde sådan, ville nettet være fyldt forums, hvor folk reelt ikke vidste hvad de snakkede om.
At jeg hiver RD frem, får måske mit syn til at virke subjektivt. Men, prøv at se det fra mit/vores synspunkt. Der er jo ikke nogen af os der ønsker et forum, hvor folk fortæller løgn og latin. Heldigvis er folket herinde på oc.dk nogle mennesker som har erhvervet sig noget erfaring, kender de små tricks og ved hvordan tingene skal sidde sammen.
Vi har jo en "kerne" af folk her på oc.dk, hvem uden, denne sidde ikke kunne eksistere. I ved godt selv hvem I er, men det er på sin rette at rose jer (tør jeg sige "os" :00), for det er jer der er med til gøre overclocking.dk til noget specielt.
- og, for at vende tilbage til "emnet", så tænker jeg specielt på trådene med "AMD vs. Intel" eller "Intel vs. AMD", jeg kan huske da jeg begyndte at kigge ind på overclocking.dk, og så at folk ikke blev taget seriøst, hvis de lukkede den slags crap ud. Tendensen er ved at forme sig over i "ATi vs. nVidia" eller "nVidia vs. ATi". Jeg lå i heftig diskussion med én over messenger for ikke så længe siden. Han svor til nVidia, da jeg så spurgte hvorfor, fik jeg bare at vide at det var bedre. Da han ikke kunne finde mindst tre test som endegyldigt viste at nVidia skulle være bedre end ATi, så kom hans endegyldige svare "det syntes han bare".
Den slags argumenter kunne jeg godt være foruden. Vi tager heldigvis ikke de mennesker alvorligt. Vi forlanger "hard evidence". Bare fordi at HAN syntes nVidia var bedre, GØR ikke nVidia bedre.
Igen, mangel på saglig kompetence, eller ligefrem objektivitet. Meninger og meninger er som ok. Men, hva' nu hvis det er den samme mand som giver "forkerte" oplysninger til sine kunder?
Derfor, igen, anser jeg overclocking.dk for igen, at være eliten af danske oc'ere. Vi kender vores begreber og har styr på hvad der du'r og hvad der ikke gør. Måske er det jeg savner nok bare seriøsitet. Når de der "åndssvage" tråde kommer, så er vi hurtige til at slå ned på dem, og vi finder os ikke i pis.
Et godt eksempel er nogle af de sidste tråde, hvor et særdeles kendt P2P program var oppe at vende. Det er ikke uden stolthed i sind at jeg ser hvordan folk tager afstand fra den slags. Måske er det kun for facadens skyld, og jeg skal da ikke sidde og spille hellig. Men, det sender fa'me et godt signal udadtil. At vi så af og til tager pis på det (eks. "kom APG" -> eller "AGP" som han havde skrevet først ;)), er sgu bare i orden. Det viser den afslappede atmosfære. "AMD vs. Intel" er også ved at rende ud i sandet. Det er godt at se en seriøs site, med en afslappet atmosfære. Måske når man kommer som "ny" virker "vi" måske en anelse for interne... men... jeg ved ikke. Det er jo ikke uden grund at jeg har overclocking.dk som startside.

Jeg vil gerne påpege, at jeg rent faktisk har et liv uden for overclocking.dk ;)

Men, jeg kender nogle mennesker som holder til på hol.dk (som jeg vist nok er ved at "konvertere" ;)), og de virker (undskyld) "anderledes". Jeg ved godt at det lyder åndssvagt. Men, de er netop det jeg ville kalde "wannebe-elite". De har "ih og åh" så mange "erfaringer", men når det så endelig kommer til stykket, så er det mest tekniske de nogensinde har foretaget sig, en windowsinstallation og/eller at bestille et grafikkort... Men, mærkeligt nok ved de en hel masse... men skal altid spørge om de "dummeste" ting... :00

Når alt dette er sagt, skal/kan det kun forståes på én måde: Jeg er glad for overclocking.dk
- Ikke kun siden, men også de mennesker der færdes på siden. At vi af og til har vores små intermezzoer er vel kun naturligt, da vi er nørder og skal være nogle emsige bitches af og til, men så er det godt at vi kan le af det bagefter, eller lade det gå op i spøg...

Så til sidst har jeg kun en ting at sige: Glædelig jul alle I ædle oc-venner! :e



#14
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:21:43
Svar/Indlæg:
734/32
Grunden til at OC er så godt er folkene der færdes i forummet.
Folk ved hvad de snakker om for 99,9% vedkommende. 99,9% er også altid klar med gode råd og endelig har de 99,9% også et smil på læben og kan tage en gang gas og en joke - hvis man da husker en smiley eller to :e bare sådan ingen misforstår.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:23:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Det tog mig noget tid at skrive #15

Men, mon ikke at de har opdaget det, der er bedre! ;)



Crispo|
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:24:09
Svar/Indlæg:
72/6
gå for danden da lige lidt mere amok der nonig.... så lang har ingen af mine stile nogensinde været... OMG :e :e :p



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:26:02
Svar/Indlæg:
4263/107
#15 det skal nok passe, aner ikke hvad du skriver for det er for langt til at jeg gider at læse det :e



#18
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:27:46
Svar/Indlæg:
734/32
Glemte lige dette.

Citat NoNig:

Jeg vil gerne påpege, at jeg rent faktisk har et liv uden for overclocking.dk


Må jeg spørge:
Hvordan fanden gør du?

Jeg prøver og prøver men får simpelthen rysteture hvis siden er nede, eller jeg ikke kan komme til en pc.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:40:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Me too... jeg har faktisk slidt mærkatet af mit keyboard på "F5" efter dengang hvor overclocking.dk var nede en hel weekend...

Jeg kan lægge et billede i min profil.

Under alle omstændigheder, med et liv "udenfor" menes: skole.
Ikke så meget andet. Computeren bliver tændt med det samme jeg kommer hjem, og hvis jeg har været væk fra siten mere end 24timer, irriterer det mig at jeg ikke får læst alle posts, jeg sidder vitterligt og læser de fleste posts. I kan også nok godt se at vi er nogen, som gør os bemærker over det hele...

Jeg har faktisk min computer til at stå på overclocking.dk selv når jeg er i skole. Min blærbare har W-lan (netgear er bare GODT :e) og når læreren ikke kigger bliver der kommenteret på livet løs... ;)
Det lyder måske ynkeligt, men jeg har det fint med det. Jeg slapper af foran computeren, ser film, lytter til musik, læser, skriver og surfer. Mit lydanlæg er koblet til computeren, jeg sværger til "analog" lyd, og det næste bliver da også en digital dekoder med rørforstærker bagved ;)
Computeren er og bliver mit husalter. Førhen dyrkede jeg meget idræt, men som følge af lægelige råd, har jeg skruet ned for udendørsaktiviteterne og skruet op for indendørsaktiviteterne.
Jeg er dog en ganske "almindelig" fyr, som nyder at ligge på stranden og se på pæne piger. Det er vi fleste vel. Jeg kan sagtens leve uden computeren, men som tingene ser ud nu, vil jeg da helst leve med den... ;)

Så! Nu vil jeg hente mit digitalcam og ta' et billede af mit keyboard :p



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:41:12
Svar/Indlæg:
258/12
Omg Allan, stop den vilde Typo :P



Jens
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:42:09
Svar/Indlæg:
76/10
#18: Han har aldrig lært om afsnit af hans dansklærer ihvertfald :e

Jeg har været ekstremt meget på hol.dk. Har lavet omkring 4500 svar, så vidt jeg husker, og har været glad for siden. Der kan (kunne....) folk også tage en joke, men nu har det vendt.

Alt for mange newbies og andet småfolk ( :e ) har opdaget siden, og som der bliver påpeget er mange af dem omkring de 10 år. Nogle er 12-13 stykker, men ikke klogere end en 10 årig. Og jeg vil vove at påstå at alle, hvert og ét, af deres indlæg er der spam i. Enten skal de lige reklamere for deres, IMO, klamme hjemmeside eller også skal en af deres venner komme ind i tråden og bidrage med noget totalt meningsløst.

F.eks, "Årh, det var bare fedt igår til festen, og kæft du var stiv". Også skal ham der startede tråden kommentere igen, og allerede der er tråden ude på et totalt sidespor. Det skal der selvfølgelig også være plads til, men det sker bare i ALT for stor stil på hol.dk

Derudover ved moderatorne ikke ordentligt hvad de skal gøre når der sker ting og sager, og det er bare for ringe! Det SKAL de vide, ellers er det da klart at et site går skidt?

En anden grund til jeg er begyndt at komme meget mere herover, og på udenlandske forums, er at folk herovre virkelig VED hvad de snakker om. Skal man have hjælp til noget med et Vapochill på hol.dk får du intet brugbart at vide. Bare nogle små unger (er godt nok selv kun 15, og ikke ret stor, men tillader mig at omtale dem sådan alligevel :00 ) der kommer med en totalt ubrugelig forklaring om at engang har læst, og bla bla. Da jeg oprettede tråden herovre kom petter78 og en masse andre af dem der virkelig VED noget om emnet og selv har stor erfaring, rendende med det samme og sprang til med hjælp - kæft det var en dejlig fornemmelse med en tråd, der på 5 timer indeholdt 35, 100% saglige og brugbare indlæg.

Dét var en fed fornemmelse... Derudover giver folk herovre også det tingene er værd i køb/salg forummet. På hol.dk kan folk finde på et byde 20,- for en splinterny Antec LED blæser. Sådan noget hader jeg at se og det gør mig så gal!

Tror folk virkelig selv de får den for den pris? Nej, så lad være at skrive! Har også set bud på 100,- for en 80 GB harddisk. Og undskyldningen var så, at der ikke var kvittering med og derfor var den ikke ret meget værd.......... Jeg behøver vist ikke komme med yderligere kommentarer :r

Bottomline er at overclocking.dk er et fantastisk, godt og sagligt forum. Ved man ikke noget reelt om emnet er det sjældent man blander sig, og ved man noget bidrager man med det man nu kan... På hol.dk er det næsten lige omvendt...

Hmm.... Blev vist også en mindre stil... Nå - hva' fuck... Det er jo jul :e



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 18:56:22
Svar/Indlæg:
4263/107
uuuuh ha! argumenterne er mange (og gode! ;)) hvad med at i smuttede her ind http://www.overclocking.dk/for... og hjalp en newb lidt ;)





Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 19:06:03
Svar/Indlæg:
2540/228
Jamen jeg er så enig man kan blive med jer, NoNig det var jo et rørende indlæg :r hehe og takker for rosen af mit indlæg ;)
Men giver jer ret har kigget lidt på HOL men.... ja det er sgu for useriøst, jeg har ikke været her på siden så længe da jeg ikke havde hørt om den før. men efter jeg har tilmeldt mig er der bare sket et eller andet. som NoNig siger F5 bliver jo fuldstændig tortoreret! man kan virkelig ikke lave være! læser sgu næsten alle indlæggende og det er sgu noget man kan lære noget af det hele! Før jeg kom på overclocking.dk havde jeg aldrig rørt ved emnet og havde aldrig forestillet mig at det var noget jeg skulle røre ved nogensinde, men da jeg så kom lidt igang med det på min gamle P3 733 mhz, greb det bare! fik købt et nyt system og med det samme det var blevet samlet (som i jo også hjalp mig så fint med ;) ) skulle den clockes!
Med alt det her vil jeg bare sige tak OC.dk det er sgu fedt at have noget man kan lære af istedet for bare at sidde og spille hele dagen.


Så glædelig jul og godt nytår OC.dk!


.::Commodore::.




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 19:07:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

I know! :r

Men, jeg trykker bare på 'ENTER'! ;)



The
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 19:23:29
Svar/Indlæg:
613/20
Jeg syntes at OC.dk er bedst. jeg er stadig "ny" på Oc.dk, men damn jeg har lært meget af at være oppe hele natten og læse forums igennem. før jeg kom kunne folk spøre mig om hvad forskælen på en 300W PSU fra "Q-Teck" og en 300W PSU fra "Levicom", og der ville jeg sige. ingen... men efter jeg er kommet her ind har jeg fundet ud af hvor meget forskel der er fra firma til firma.

Folk holder også en god tone her inde, og en der er ny her inde bliver taget godt imod, og får ikke den: "RTFM" i hovdet :) men man bliver hjulpet med det hele. og der er ikke nogel spam tråde. der er 1 eller 2 der er lavet for sjov mere eller mindre. som. f.eks. den med APG. Det er godt at der kan blive plads til en tråd. Og der er masser af ADMINs (ved det... cs :00 ) der kan rette op på tråde der er gået lidt for vidt.

Oc.dk er sammen med hardware-test.dk nok til at dække det hele inde for computer (mere eller minder).


Bare min mening.

Jeg tag forbehold for et par tryk fejl osv.




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 19:29:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #27

"Trykfejl" ;) èt ord... :00

(driller bare)



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 19:37:24
Svar/Indlæg:
1137/24
Jeg syntea oc.dk er godt, da de har en overskulig side, som er hurtig at navigere på. Det hele er kombineret på en måde, så man bevarer overblikket og folk er altid flinke og rare + man kan få rettet sine stavefejl (#28 ) :e ;)
/Thomas



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 20:15:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Man er vel ordkløver! :p



#29
CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 20:17:55
Svar/Indlæg:
872/65
Jeg synes at HOL er for uoverskuelig....
og som alle de andre siger så er OC.dk en rigtig god side,,, man finder alle de svar man søger og der er hurtig respons.... og jeg har lært en masse herinde og på Hardware-test.dk hvis det ikke havde været for de to side så havde jeg aldrig vidst hvordan en PC fungere... da jeg selv startede med at komme herinde for ca 10 Måneder siden var jeg da 2tal noob på det her område og vidste ikke en skid om Computere osv. ja jeg har faktisk lært meget herinde... jeg kan huske den dag hvor min 30 årige svoger ringede til mig fordi jeg skulle samle hans PC nøøj jeg var stolt og da han så 1 måned efter skulle hjælpe ham med at lave den fordi den var gået i stykker :e men nu er jeg jo oz kun 14 år og nok en af dem "i" betegner som en lille møgunge der ikke ved en skid om PCér osv *GG* :e ...
og.... nøøj hvor har OC.dk og HT.dk fået mig til at bruge mange penge *GG* eller så mange er det jo heller ikke men for mig er det... jeg tror jeg er ved at ha brugt 10-15 tusinde kroner på altmuligt hardware.... så er der nok nogen der siger... det er sq da ikke så meget men det er alligevel 8 måneders løn for mig :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 20:25:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Der er ingen alder på viden i computer. Som en klog jedi engang sagde:

"He's skills has made him, well... arrogant"
"Yes, a more commen mistake, to sure of themselves they are. Even the older and more experienced ones"

- Jeg har også prøvet at blive overfuset af en ældre oc'er som mente han var klogere, eller i det mindste for god til at modtage råd fra en gnalling på 18.

Man bliver aldrig for gammel til at lære. Har oplevet at folk (læs: én i familien) hellere ville tro på min fætter som er både ældre og har (uhh) en IT-uddannelse...
Gæt hvem der havde ret! ;) :e - efter at lortet var brændt sammen.



#31
CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 20:50:41
Svar/Indlæg:
872/65
#32 lol.... ;)

så ka han læ´r der så ka han læ´r det... så har han fakkertalt en chance for lære det.... og når han syns han har lært det.. så kunne han tage en eksamen og bevise at han havde lært det...

:e :e :e :e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 20:51:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #33

Huh?! ?:(



#33
CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 20:52:50
Svar/Indlæg:
872/65
yees sir...
ham der gutten med en IT-uddannelse kunne lær det :e



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 23:25:23
Svar/Indlæg:
1262/95
#32 lol...lidt for meget Stewart Stardust til dig :D

overclocking.dk har i mine øjne været "number 1" i mange år, selv da jeg for en kort stund var konkurrent til overclocking.dk, på XHT.dk, var overclocking.dk bedst.
Jeg vil ikke opridse de ting der gør overclocking.dk bedre end hol.dk for det har NoNig så fint gjort med sin lange lange stil... :)

Jeg er sikker på at overclocking.dk forbliver Danmarks suverænt bedste hardware side i mange år endnu, med mindre der selvfølgelig sker meget drastiske ting hos "konkurrenterne" eller hos overclocking.dk...

#32 Den situation har jeg også stået i et par gange, en af de få ting man skal huske i sådan en situation er ikke at virke skadefro og bedre vidende. Men det formoder jeg heller ikke du var ?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 23:36:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #36

Kan du ikke din Star Wars?! Jeg troede at du var nørd :p

(Hint: "Som en klog jedi engang sagde:")

-> #36

(:00)

Nej. Jeg mener til gengæld at jeg var meget behjælpelig, men han var vistnok i dårligt humør...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2003 23:45:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #36

Fandt lige tråden: http://www.overclocking.dk/for...



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
24-12-2003 00:45:22
Svar/Indlæg:
3222/204
Synes også at Overclocking.dk er den bedste side inden for oc.

Har været på nogle andre hardware sites, men har ikke rigtigt følt mig "hjemme" som jeg gør på denne side her.

Man får altid gode råd og vejledning, hvilket jeg mener er et stort plus ;)

Har fået uddybet min viden inden for pc verden, enormt meget i al den tid jeg har været på siden her.

Ellers syntes jeg er folk generalt er meget gode til at hjælpe en, man kan sige at det er ens lille familie man har her på Overclocking.dk

I starten da jeg opdaget Oc.dk synes jeg at den var lidt uoverskueligt, men det har ændret sig meget dengang!

Tror ikke man finder en bedre hardware side end denne her super cool oc side.







AMD
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2003 01:40:56
Svar/Indlæg:
497/56
Jeg syntes sgu vi har det skide godt sammen, dog har jeg været en del væk på det seneste, men inden da brugte jeg rigtig mange timer om dagen på oc og det kommer jeg forhåbentlig til igen.
(For meget arbejde oma....)

Personligt nyder jeg at være hammerstiv, for dagen efter at sidde ved PCén og dampe af :e
Eller sniffe lidt lodderøg mens jeg modder :e

Hang loose og glædelig jul

/Steffan



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:18:50
Svar/Indlæg:
23132/740
*LoL*

Fandt lige denne gamle tråd: http://www.overclocking.dk/for...

Damn, de "gamle" ansigter... øv! :( Bliver helt nostalgisk, jeg tror at jeg vil dedikere resten af min vågne tid i nat, til at sidde og nostalgere... :p



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:29:08
Svar/Indlæg:
23132/740


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:32:49
Svar/Indlæg:
23132/740


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:34:16
Svar/Indlæg:
23132/740
- èn som slet ikke blev taget seriøst: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:35:25
Svar/Indlæg:
23132/740
- *LoL* HELT klart en favorit her: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:37:07
Svar/Indlæg:
23132/740
- Hmm, én som ikke rigtig... ved sgu ikke: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:40:21
Svar/Indlæg:
23132/740
- Hmm... "trangen" til en kvinde på oc.dk melder sig: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:42:07
Svar/Indlæg:
23132/740
- Giver ikke så meget mening: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:43:09
Svar/Indlæg:
23132/740
- *LoL*, ikke så meget andet at sige...: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:45:09
Svar/Indlæg:
23132/740
- Også en af de go'e: http://www.overclocking.dk/for...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 02:54:21
Svar/Indlæg:
23132/740


#50
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2003 03:11:53
Svar/Indlæg:
734/32
NoNig --> SÅ TAG DA EN SLAPPER MAND :e



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 03:41:23
Svar/Indlæg:
1455/78
NoNig<>he he, du går da helt amok


Jeg bliver også helt nostalgisk, når jeg tænker på da jeg begyndte at hænge ud her på siden i 99 :e Dam det var i de gode gamle K6-2 dage (læs min maskine) *G*

Jeg synes også at OC.dk er bedre end HOL.dk, det er mere seriøstet her inde, man får masser af gode råd. Og man bliver ikke flamet, hvis man spørg dumt.

Jeg hænge også en del ud på HOL.dk, men det bliver sku tit en børnehave i mange af trådene



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 03:49:03
Svar/Indlæg:
23132/740
Uhh... "Antal svar: 2993" vi nærmer os de 3K :e

Det er også ved at være nogle år for mit vedkommende... Puha, hvor var man "bange" dengang... *LoL* Men tingene har sgu ændret sig en smule siden da, nu "tør" man sige noget... man er vel "velbefarende" ;)



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 04:02:52
Svar/Indlæg:
1455/78
54# he he, kan huske en af mine projekter med min K6-2 300 MHz der fjernede jeg alu-kappen og lavede en copper-shim, dam jeg fik ondt i fingerne af og slibe med våd-sandpapir.

Jeg bootede også op uden køler *G* for at måle om nogen punkter var strøm førende......he he det var sku tider



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 04:38:55
Svar/Indlæg:
1455/78
Jeg skrev faktisk en lille artikkel om det, jeg har lige oploade den til nettet, happy reading

http://odense.kollegienet.dk/~...



Need5
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 13:02:15
Svar/Indlæg:
30/0
jeg har selv været med på både OC.dk og HOL siden starten og min mening er at HOL aldrig skulle have indført rang systemet, folk de poster jo som gale for at få en god rang.

Jeg poster kun hvis jeg ved noget om det der snakkes om ellers holder jeg kæft, for jeg vil da 1000 gange hellere give folk et godt råd end have en høj rang.

Jeg foretrækker OC.dk hvis jeg mangler et godt råd, hjælp eller en god saglig diskussion, men HOL kan altid levere dagens griner når det endnu engang går over gevind derovre (skide sjov læsning)



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 14:09:19
Svar/Indlæg:
3799/43
Well personligt har jeg ikke noget imod hol.dk
grunden til at jeg bruger Oc.dk er bare fordi at det er en kanon god side :)

samtidig så kan er jeg jo også OC freak og det må man jo sige at Oc.dk har meget forstand på :)



ledderlappan
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2003 14:52:31
Svar/Indlæg:
52/1
Well ... jeg surfer på de fleste danske hardwaresites/forum'er og syntes om dem allesammen. Jeg har dog postet flest svar på hol.dk. Jeg vil give "jer" ret i at hol.dk ikke er så god som den engang har været, men det er der en årsag til. Jeg ville mene -korrekt me if im wrong, at hol.dk er det hardware forum i dk som absolut har flest hits/brugere. Nu flere brugere der kommer og nu mere opmærksomhed sitet får, nu flere uheldige personer vil der også komme til. Dette er uheldigt, men desværre ikke til at komme uden om. Ville også ønske at hol.dk var mindre end det er nu, men sådan er det nu engang.
Mht. at hol.dk's admins efter sigende ikke skulle være gode nok skal i igen huske på hvor mange hits siden får og det er ret svært at følge med.

Skulle overclocking.dk blive lige så "stort" som hol.dk ville dette site sikkert få de samme problemer som hol.dk har nu.

Go jul til jer alle :)



McDave
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2003 15:53:23
Svar/Indlæg:
68/18
#56....jeg kan godt li at du tapede din 120mm blæser fast....prøv det med en Delta ES@12v



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2003 18:04:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #57

Burde have set det, da ham som jeg kender der holder til på hol.dk, var ihh og åhh SÅ stolt over sine 4K - posts og sin rang :00

- Hmm... det er synd sådan noget.

Men igen: Overclocking.dk er for "ægte" nørder ;)



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2003 07:50:19
Svar/Indlæg:
1455/78
60# Ja den skal bare have masser af gaffa, gaffa gaffa gaffa :e

Det var bare en hurtig løsning på det tidspunkt, men hvad fanden det virkede :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2003 22:24:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #62

Yup! :e

Gaffatape rules! :e



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
26-12-2003 01:35:59
Svar/Indlæg:
3222/204
Hmm jeg har da brugt abesnot (det gule stads) til at montere min Antec 120mm i siden af mit kabinet.
Det er noget der holder *GG*

:e



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 01:41:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #64

A.K.A.: "Superlim"? :00



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
26-12-2003 01:46:23
Svar/Indlæg:
3222/204
-> #65

Det hedder Sticky Tack, men har altid selv kaldt det abesnot.
Kan bruges til at opsætte plakater + div andre ting.



#65
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 02:51:51
Svar/Indlæg:
3712/44
#66 > Nemlig. Sticky Tack er et meget fint fastgørelses materiale. Det sidder adskillige steder i mine computere :e



Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 13:00:40
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg kommer både på hol og oc.dk...Men har da lige fået lidt kvalme af at høre på hvor gode og saglige i allesammen er..!!!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 13:01:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #68

Yep! Og om lidt begynder vi at dele blow-jobs ud... :f



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 13:05:23
Svar/Indlæg:
6624/113
#68 - jamen så fut tilbage og lav en lignende tråd der på hol.dk - så skal vi da gerne sammenligne de to og se hvor der kommer mest lort på bordet...?

Jeg lukker den her tråd for senere at kunne åbne den igen efter 3 dage som den har kørt, så samenligner vi?

Are you ready to put your honor where your mouth is?



balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 17:59:14
Svar/Indlæg:
367/3
#68 har nu ret i at denne tråd er en kende vammel. Der er ikke noget værren end at høre folk der helt ukritisk roser hinanden til skyerne.

OC.dk er en glimrende, og i reglen meget seriøst site. Men den her tråd er da temmelig pjattet og useriøs.
AMD vs. Intel, Ati vs. nVidia, HOL vs. OC.dk... hvorfor er der overhovedet behov for den slags tråde på et seriøst site?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 18:06:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #71

"I skal blot vide at det ikke var for at stille en "Oc.dk vs. hol.dk", men simpelthen bare for at ridse op..." -> Det er vel i orden at folk ved, hvorfor vi "ikke kan lide" hol.dk ;)

Jeg regner såmænd heller ikke med at folk direkte hader og/eller foragter folk og fæ fra hol.dk, eller det som hol.dk står for.
At vi lyder "selvretfærdige" må man så bare tage med, der er folk som holder til her fordi at de kan li' det, ikke fordi at det er det eneste alternativ. Men, man skal respektere hinanden. At nogle så mener at der er direkte mudderkastning på hol.dk, ved lige så vel, at det også forekommer her.

Men lad os ikke starte en længere debat, men blot konstatere at "vi" er glade for overclocking.dk ;)



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 19:44:26
Svar/Indlæg:
1604/60
#72 enig jeg syntes heller ikke vi skal kaste med mudder, men vi give andre i denne tråd ret i de tråde man finder på hol.dk er lidt for usaglige, og vi skal også selv passe på at denne site ikke kommer til at bære præg af det samme.

Glædelig jul allesammen :)



(Mis)bruger
 
Superbruger
Tilføjet:
27-12-2003 13:02:08
Svar/Indlæg:
57/9
Nu er jeg selv en af dem fra hol.dk, og kan sagtens give jer ret i det meste, der er simpelthen gået for meget børnehave i det på hol.dk. Og det er syndt for os kompetente folk, for det er der altså en hel del af på hol.dk.
Men nu er jeg blevet godt træt af mudderkastningen der over, og de samme spørgsmål som bliver stillet tusindvis af gange. Så nu må jeg se, om jeg kan finde lykken på oc.dk :)

Men der er klart nogle fordele på oc.dk, forummet er så laangt bedre skruet sammen, og siden kan umuligt være langsommere end hol.dk (og ja jeg sidder på en 10mbit, så det er ikke min forbindelse der fejler noget!)

Men af hvad jeg har set indtil, så ser det ud som om, at der er flere folk herinde der har forstand på hvad de snakker om.





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2003 11:56:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #74

... eller så er mængden af "usaglige individer" mindre! ;)

Jeg tror såmænd ikke at hol.dk er en "dårlig" side som sådan, men mint overordnede indtryk er at sidens medlemmer er "fordelt" som de er her. Her på oc.dk er den største del af kagen seriøse mennesker, ikke nødvendigvis folk der ved noget om "emnet", men folk som på det simpleste tager tingene alvorligt og dyrker den fælles ånd der er herinde. Hvorimod mængden af useriøse individer er forsvindende lille, eller gør sig slet ikke bemærket. Det mener jeg at have et godt "bevis" på. Hvis man ser på antallet af "registrerede" brugere, som er omkring de 17K og antallet af "seriøse" brugere, så er der en meget skæv fordeling, hvor det er et antal på omkring 50-150 som gør sig "bemærket" herinde. Af dem, er der måske en fast kerne på under 50, som folk ved hvem er, har set før osv.

Det skal ikke stå uskrevet at denne fordeling også forfindes på hol.dk, men, der er antallet af folk som gør sig bemærket meget større, end den mængde som rent faktisk har noget fornuftigt at sige...




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2004 22:08:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #76

Øhh...?! ?:( Hva' mener du?



Lusingando.
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2004 22:27:06
Svar/Indlæg:
1015/47
#15

"Jeg vil gerne påpege, at jeg rent faktisk har et liv uden for overclocking.dk ;) "

.. Hvad mener du? ?:(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2004 22:38:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #79

Dét jeg siger... at jeg også lever uden for, væk fra min computer. ;)
Jeg går i skole, laver mine lektier, har en sød kæreste og en dejlig familie... Det er vel ikke svært at forstå. Det er skam ikke ment som en fornærmelse imod jer andre, så'n håber jeg da ikke at du/I opfatter det... ;)

- Men det er også for at fortælle, at overclocking.dk har en stor plads i mit hjerte, men ikke at det er det eneste jeg lever og ånder for... ;)



Lusingando.
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2004 22:40:42
Svar/Indlæg:
1015/47
Forstår ikke din tankegang.. Men alligevel? :e



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2004 17:12:14
Svar/Indlæg:
301/14
Jeg er ny på OC og HOL, men det var da lige godt SATANS som HOL er langsom! ;)



spand-online
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2004 17:26:59
Svar/Indlæg:
143/6
#80

jo kom nu...indrøm det! Du lever og ånder kun for oc.dk :p



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2004 18:24:08
Svar/Indlæg:
85/14

Hvad er hol.dk? 8)

(nej, jeg har ikke læst tråden)



spand-online
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2004 18:28:05
Svar/Indlæg:
143/6
#84

hol.dk er hardwareonline. Der er nogen gnidninger mellem dem og oc.dk dog er det mest brugerne



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2004 20:12:03
Svar/Indlæg:
85/14

Omg rofl...det var ment som en joke!

Men 10 point for ihærdighed ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 23:18:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #83

Damn! :r

Dér gennemskuede du mig godt nok! :p



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2004 01:54:36
Svar/Indlæg:
870/45
NoNig: Det gælder altså ikke om at have flest antal svar, og hvis det gjorde, så ville du nok vinde... ;)

Du skriver i #54, at du snart nærmer dig de 3k svar (thumbs up) Men når du lige fyrer 10 svar af i rap, så tager det jo ikke lang tid at få så mange svar...

De kunne da sagtens have været i et svar, kunne de ikke???? :00



spand-online
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 02:07:07
Svar/Indlæg:
143/6
# 86 Doh! jeg sov vist lidt i timen der ;)



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2004 11:45:15
Svar/Indlæg:
870/45
NoNig, hvor er du? Se lige #90 i dette indlæg... ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 09:37:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #90 + #92

Måske måske ikke... læs hvor meget jeg skriver pr. indlæg. Hvis jeg bare skrev en linje, kunne jeg godt forstå dig, men det varierer jo meget... jeg vil ikke sidde og forsvare mig eller noget, men du ska også huske på, at jeg har være her længe, og inden for de senere er blevet den del mere aktiv, end jeg var, da oc.dk startede op ;)

Om så alle (9-10) svarene kunne samles i ét skal ikke være op til mig at afgøre. Nogen formulerer sig kort, andre konkret og nogle på en helt tredje måde (kludret). Jeg skal da ikke sidde og gøre mig til herre over hvad du synes om mine indlæg, men er det ikke en smule rytteri at sige den slags?! ;)

Anyway... jeg fik mit svar på #0 :e

- hvornår har jeg sagt noget om, at det kom an på antallet af svar? ?:(



Azkin
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 10:51:39
Svar/Indlæg:
10/0
Gad ik lige læse alle de andre svar, men jo, jeg kan også bedst lide overclocking.dk da det er mere seriøst, men det er desværre flere brugere og derved ting på på hol.dk

men overclocking.dk er cool 8)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 10:52:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #94

... hvor(når)? ?:(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 12:06:48
Svar/Indlæg:
23132/740
... undlader at kommentere :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 12:34:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #99

Ok... blev lige lidt "?:(" - der! ;)



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 15:42:34
Svar/Indlæg:
258/12
#101

De kære små :)

De er så søde.. *ae ae*


Jeg kan udemærket følge dig, man kan godt blive lidt knotten af at se det samme smpørgsmål igen og igen og igen....



CzeCh
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 17:08:39
Svar/Indlæg:
90/3
Flame Flame Flame :l



McAnus
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 17:27:55
Svar/Indlæg:
807/31
:( jeg kan ikke klare al den had! x(