Abit A7N Guru

Diverse d.  23. december. 2003, skrevet af Zonker
Vist: 820 gange.

Zonker

Superbruger
Tilføjet:
23-12-2003 21:41:18
Svar/Indlæg:
55/41
Abit levner håb for de "gamle" Athlon processorer

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 13:03:43
Svar/Indlæg:
1503/128
Du skriver i testen:

"De skulle ellers køre med 400 mhz i frekvens, og det gør de også med Barton processoren, men det er umuligt at køre f.eks 200 x 8 på XP1700+. I bund og grund noget skuffende."

Og i konklusionen siger du så at boardet skulle være god til overclocking.

Du har ikke haft FSB'en over 200Mhz, og ikke over 192Mhz på en XP1700 Tbred - hvordan kan du så give det plusser i overclocking?!

Zonker

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2003 15:49:17
Svar/Indlæg:
55/41
Jamen jeg synes da at en overclock på 45 % er en fin overclock.
Bundkortet her fungerede desværre ikke optimalt, men det mener jeg ikke er gældende for Abits produkter generelt, så derfor skal det ikke gøre andre kort til skamme. Hvis det havde været helt rigtigt skulle det pågældende kort været byttet til et andet, men det er ikke muligt.
En anden ting er det andet hardware som spiller ind, Maxtor harddisken, steppingen på cpuen, rammene og kølingen. Du kan jo heller ikke opnå de samme resultater i dit vandkølingssystem med en anden cpu stepping eller andre ram.
Men jeg er da skuffet over at kortet ikke clocker bedre end mit Epox 8K5A3+ :l

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2003 17:21:59
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg ved hvad du mener - men hvis jeg sad i din situation ville jeg helt undlade at kommentere overclockingsmulighederne på kortet, eftersom det ikke har været muligt at afprøve dem.

Når jeg tænker på "Overclocking" og "Bundkort", så er det i min verden helt automatisk noget med hvor meget spænding man kan give de forskellige dele, og hvor højt det er lykkedes at klemme FSB'en op.

Jeg synes bare det var lidt vildledende...