Drop det A300 det har ikke en skid med digatal kamera at gøre, de burde snarere kalde det er professionelt webcam 😛
Sålænge det ikke har nogen optisk zoom kan man efter min mening ikke bruge det til en skid, heller ikke selvom det kun skal bruges til fester og konfirmationer.
Jeg vil anbefale et nikon, canon, sony i nævnte rækkefølge med MINIMUM! 3 gange optisk zoom, det digitale zoom er lige meget, herudover skal du kigge efter objektiverne, sonys bedste linse carl zeiss, nikon : nikor, canon bruger deres ligesom nikon. Det er vigtigt at kigge efter at det er objektiver af glas hele vejen igennen og ikke plastik da nogen producenter tit går på kompromis når produkterne skal så langt ned i pris.
Hvis du skal lave forstørrelser op til A4, skal du ihvertfald ikke have et kamera under 3,2 MP.
minolta er også et kig værd, de har en anden måde at sætte ccd chips op med, mener de sidder i bikubeform for på den måde at kunne levere en højere opløsning.
kører selv på mit andet nikon digicam, først havde jeg et nikon coolpix 975, nu har jeg et coolpix 4500 med 4 megapixel og 4 gange optisk zoom, lyder ikke af meget men det er selve linserne der gør forskellen og ikke ccd'erne da de i mange tilfælde er ens.
næste opgradering bliver et nikon digital spejlrefleks.
ang. opløsning, så er det ikke altid at størst er bedst. Et tydeligt eksempel er at hasselblad f.eks har studiokameraer på 4-5 MP som koster op i nærheden af 100.000 og derover... det er objektivet (linserne) du betaler for... husk det når du giver 1500 for et kamera...