Abit AI7

Diverse d.  29. december. 2003, skrevet af @ngler
Vist: 1059 gange.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
29-12-2003 17:41:27
Svar/Indlæg:
4033/364
Abits nyeste 865PE motherboard med Abits egen Guru teknologi

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2004 16:19:49
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg synes at det generelt er en rigtig dejlig test du har fået smækket sammen. Måske pga. input fra brugerne, eller også har du bare rimelig godt styr på det fra starten af ;)

Ingen roser uden torne, så derfor:

Jeg savner en lidt mere dybdegående forklaring af de forskellige nye features som denne nye serie af bundkort byder på, blandt andet:

* Virker EQ7 alarmen?
* Hvor effektiv er FAN EQ, styret fra win?
* Black box?
* Hvor pålidelig er "Flashmenu"?

Og så lidt flere roser, og til sidst en anelse ris (eller kald det et konstruktivt forslag):

Jeg er glad for at "I" denne gang ikke har valgt at gi' point (eller det modsatte) til boardets overclockingsegenskaber - det har man før set, hvor det i de fleste tilfælde tydeligvis har været CPU'en der har begrænset resultatet - godt gået!

Og så til det "konstruktive forslag":

Hvis i har boardet over en længere periode, og vel at mærke har mod på at være lidt "ekstreme", så tag da fat i en af de mange ivrige og knalddygtige skribenter på Overclocking.dk, og lad en af dem teste det med en rigtigt villig CPU, samt et fornuftigt kølesystem. Jeg er sikker på at også Abit vil sætte pris på det, hvis resultaterne vel at mærke bliver gode ;) Og så kan i jo altid linke i denne her artikel, til den nye artikel på Overclocking.dk.

Pyyyha - det var vist det hele. Og godt nytår 8)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-01-2004 11:21:44
Svar/Indlæg:
4033/364
først tak for feedbacken

ang. overclocking, ja det er helt klart et problem, men problemet er lidt at det testet motherboard kommer med en standard P4 3,0Ghz med standardkøling og det er det der bliver stillet til rådighed for testen. GOD POINTE SuperFly med pointne :)
Med en anden (CPU)/køler kunne resultatet være et helt andet, men for at bibeholde sammenligneligheden har jeg testet alle P4 board med den opsætning. Og jo jeg har senere set AI7 testet til >1Ghz FSB (quad), men med den rette køling og den rette CPU kan man nå fantastiske højder, men det siger ikke altid noget om boardet....

Minder mig om et gammelt projekt jeg engang havde, en K6-2 450Mhz hvor selve låget blev skåret af, et peltier element blev sat på og hele lortet blev isoleret.. => 500Mhz kunne den overclockes til.. det samme som den kunne klare med en alm. alpha køler.

eQ7 ? hardware alarmen? well der opstod ikke problemer med hardwaren..

skulle nok havde brugt mere plads, men dybest set er Guru's funktioner rimelige basale. Og jo man kan høre forskel med FANEQ i windows (forudsat af systemet ikke er vildt varmt).

Blackbox, well havde ikke lige nogen problemer med mb'et så jeg prøvede aldrig at sende en fejlrepport.

Flashmenu - ingen problemer her (har faktisk ikke haft problemer med flash af bios under windows).