Temp probs ved OC?

Overclocking d.  29. december. 2003, skrevet af System
Vist: 336 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
29-12-2003 18:40:09
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej derude - jeg er helt ny på denne front :r
Jeg har siddet og læst de MEGET fornyftige guides på denne side!
Jeg har QDi Platinix2, med en P4 1,6 og 386 mb SDRam.
Jeg har gennem min læsning ikke kunne finde noget specifikt om hvad der er faren når jeg nu skal forsøge mig med OC!
Spørgsmål: Er der fare for at temperaturen bliver for høj uden at jeg bemærker det, og derved brændes af - eller vil det første jeg bemærker være at systemet bliver ustabilt når jeg kører de anviste tests på denne side?

Spurgt lidt anderledes: hvad er det første probelm som regl - temp. eller ustabilitet?

Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2003 18:53:06
Svar/Indlæg:
2540/228
Jeg vil mene de 2 ting følges rimelig godt ad!




espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2003 18:56:00
Svar/Indlæg:
2175/186
ustabilitet.... TROR jeg

Fyrerede engang op for en 333@500, den var meget ustabil... og processoren... hmm den er ikke ødelagt endnu :l så det må være ustabilitet. det var i mine "unge" dage

Men men men... hvis man overclockker i små trin så skulle der ikke ske så meget..., man kan jo holde øje med temperaturen i bios



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2003 22:04:41
Svar/Indlæg:
2664/97
du kan sikkert ude i bios se hvad din temp er på de forskellige ting. ellers kan du bruge nogle af alle de programmer der findes, speedfan, ect.
men clock i mindre trin ad gangen, både for at se hvor den bliver ustabil, og for at følge temperaturen.

Men det med temp kan jeg komme ud i en længere forklaring af, så jeg giver lige en hurtig en, så må du spørge ind.
DU skal sørge for at have flow (gennemtræk) i dit kabinet, sæt en blæser nede i fronten i den lille ramme der sikkert er. Og en blæser bag i, der lige ved cpuen. så skulle der være lidt gennemtræk, så du heletiden får den varme luft skiftet ud med noget nyt koldt ;)