ja det er nok lidt svært at forstået eller forklare......men det er faktisk 2 trådløsenetværk som jeg egentlig skal lave. først er der det som "have-foreningen" kører med og der har jeg jo så en wireless usb-modtager stående på loftet og én ledning ned i min desktop direkte. så er det jeg godt ville ha det sådan at både min desktop OG bærbar ku komme på nettet samtidig gennem min modtager på loftet. skal jeg så købe en trådsløs router og så bruge mit wireless usb-modtager som indgang for internettet ind i den router og så igen derfra kører trådsløs ud igen??! ?:(
huh?? forstår ikk helt hvad du vil.. måske er det fordi jeg lige er stået op... anyways... hvis du skal på nettet trådløst skal du have et trådløst access point.. eller router.. så skal der en trådløs modtager i både den bærbare og den stationære... jeg har gjort det samme derhjemme... uden probs....
altså:
|Bærbare + trådløs modtager|
|Stationære + trådløs modtager|
får begge forbindelse gennem en trådløs router eller access point...
den router kan du koble på nettet så virker det...
det er faktisk en usb-wireless modtager som jeg vil erstatte med et accesspoint......kan jeg godt modtage signal fra et trådløs accessponit (sendemast) til et trådløs accesspoint (mit loftet i vores eget hus) og derfra SÅ kører ud til modtagere på henholdvis min bærbar og så desktop??
NEJ... ikke normalt.. det skal være lidt heftigt udstyr for at gå fra access point til access point.. men du kunne anskaffe en større antenne til den første. så kan du modtage signalet fra den første uden at skulle investere i en ny....
hvis du ellers er opsat på at få brokoblet dine access points kan du søge på edbpriser efter en der kan... kan ikk huske hvad det hedder, men noget i stil med wireless bridge...
D-Link har mulighed for bridge i deres DWL-2000 AP+ access-point, så med et par af dem skulle det da nok kunne fungere, hvor det ene kobler på det eksterne netværk, og det andet sørger for forbindelsen ud i huset.
tror fandme lige det var det som jeg søgte efter, den "forlænger" simpelthen egentlig bare det oprindelige accesspoint hjem til mig og så kører jeg trådløs ud derfra til modtagere på min computere???
phuuu....altså bare op til MIT loft......huset er vel max30m langt og hvis det er til den Ant. som jeg skal modtage signalet fra, det første access point - tjaaaa så er det vel 200m måske. det virker jo helt fint med min alm usb-wireless modtager.