Det dummeste køb ville jo netop være AMD mobile... Det fatter de simpelthen ikke at lave, ikke fordi jeg hader AMD, men deres Mobile cpu'er skulle vidst bruge en DEL strøm, og så skulle de vidst have en del køling = larm!
Jeg har selv en IBM R40 med en 1.4 ghz Centrino, ATI 7500, 256 mb ram og 14.1" skærm. Selvom dens specs nærmest stinker, så kører den så pisse godt.
For det første så yder en 1.4 ghz centrino ca. det samme som en 2.2 Ghz P4 M (altså std. Mobile chippen).
Som et eksempel, så kører den Vice city og NFSU godt, altså det lagger ikke. Details er jo ikke max, men det er stadig virkelig godt.
Det holder strøm i LANG tid, noget der ligner 5 timer ved laveste kontrast på skærmen (som er ok at sidde ved, fx i word og ligendene)
Tastaturet på en IBM er også det bedste jeg nogensinde har brugt på en bærbar. Knapperne er sindsygt godt, bedre end Asus og Dell.
Desuden så koster den ikke alverden.
Der er også trådløst netværk i den.
Den larmer faktisk ikke, jeg kan faktisk kun få den til at larme når jeg overclocker mig grafikkort med ca. 100 mhz på coren og 100 mhz på ramnene, og der larmer den kun en gang i mellem.
Hvis jeg på noget tidspunkt skulle købe ny bærbar, så bliver det IBM, deres produkter er sindsygt godt (altså deres bærbare, ikke resten :))
Det eneste problem du kan finde ved IBMs bærbare, er at de koster lidt mere og har ikke et nær så godt grafik kort. Dog vil jeg sige at de 100% er pengene værd.
Når man snakker bærbar, så vil jeg sige kvali betyder ALT, drop alle de billige mærker (fona, bilka OSV. også webtech, IPC, Fujitsu-Siemens osv.) De billige går meget tit i stykker. Jeg har selv haft en Webtech (1 ghz p3 M osv.) Den STANK, min p3 500 mhz stationære var bedre.. meget bedre.
Held og lykke med købet