Har lige tjekket dit system i din profil, og jeg må indrømme at jeg er imponeret! Jeg tror ikke du skal regne med at nå ret meget højere på CPU'en, for 2500Mhz er faktisk voldsomt godt for en luftkølet XP1700!
Det du skal, er at finde den maksimale FSB dit bundkort vil være med til.
Prøv at sænk multiplieren til 8 eller noget i den boldgade, og hæv så FSB'en gradvist. Start med 200, så 205, så 210. Når den begynder at lave narrestreger, sænker du den så en enkelt ad gangen, indtil den kører helt stabilt.
Hvis vi går ud fra at 2500Mhz er max for dit system, skal vi ha' fundet den bedste kombination udfra hvor høj en FSB ud kan køre.
Lad os antage at du ender på 217Mhz (bare slynget ud af ærmet, bliv ikke skuffet hvis du ikke når derop). Så skal du have fundet den multiplier der passer bedst hertil, med det resultat at CPU'en skal køre så tæt på 2500Mhz som muligt.
217 / 2500 = 11,52
Nu kan man selvfølgelig ikke vælge en multiplier på 11,52, men hvis du så sætter den til 11,5, så har du et resultat på 2495Mhz, og det er altså 2495Mhz der kører en del stærkere end de 2500Mhz du kørte før.
Sig til hvis noget skal forklares bedre.