DVD-brænding, med NEC ND-1300

Diverse d.  02. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 318 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2004 00:10:06
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har forsøgt, på helt legal vis at tage backup af mine Disney DVD-film, men der er problemer med den brændte udgave. Det er ligesom om den sidste del af filmen "fryser" og "hakker". Jeg har forsøgt med DVDXCopy Platinum, men det ser ikke ud til at fungere optimalt. Er der nogen som ved, om det er et kendt problem for en brænder af denne type?
Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2004 00:54:42
Svar/Indlæg:
227/31
hm.. er det i din stationære computer de haker?? hvis det er i en alm dvd afspiller kan det være at mediet ikker er 100 % kompatibelt med afspilleren.
elelr også har du brændt for hurtugt.. prøv at brænde med 2-2.4 x i et kvalitets medie.. prøv verbatim medier, dem har jeg gode erfaringer med.

prøv også med både + og - medier.. det kan være at din afspiler bedre kan læse den ene type medier bedre end den anden.

ellers kan du prøve at skrive..

forresten er det ikek altid at det medie der fulgte med brænderen ikke altid er det bedste.
det der fulgte med min lite on brænder vil ikke ´læses i min afspiller. men når jeg suttede ud og købte verbatim og memorex medier har jeg ingen problemer.
prøv at få en anden til at brænde film på en anden brænder.
hvis du ikke kender en der har en dvd brænder kan du sende mig en PM så kan jeg prøve at sende dig en brændt dvd....

Desperado

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2004 19:23:45
Svar/Indlæg:
1/0
Hej igen
Tak for den hurtige feedback.

Til Noisy_Cricket, jeg har forsøgt med en andens brænding, og den virkede perfekt. Da jeg selv prøvede at kopiere denne brænding, virkede den ikke. Jeg opdaterede så min firmware til v.1.09, og kunne efterfølgende tilsyneladende ikke længere bruge mit hidtidige medietype(et eller andet engelsk parallelimport). Da jeg så forsøgte at brænde på et medie af typen sunstar, virkede det tilsyneladende bedre. Det er åbenbart meget vigtigt, at man finder en medietype der er supporteret af ens brænder? Det er nyt for mig ihvertfald, da det jo ikke har været et problem (for mig) før med alm CD-ROM-skiver.

Til Phreak, hvilke medietyper kender du der virker/ikke virker med NEC-brænderen, og har du gode erfaringer med opdatering af firmware, og hvis ja, på hvilken måde?

På forhånd tak
MVH
Desperado