# 9> Jeg har CPI Interface deaktiveret. Ja, det giver en anelse strammere timings men desværre også potentielle stabilitetsproblemer når man OCer til grænsen.
# 10, 13, 15> AGP Fast Write er en reminiscens fra 'gamle dage'. Dengang gav det en del - i dag er det vist både/og. Mit forslag er at I tester hvad der giver bedste resultat i 3dmark.
# 11> Det er sandt at mange har succes med bios d10-mod, men det er primært for folk med ulåste Bartons. Andre har bedre erfaringer med bios d14 og d18.
# 12> 2-2-2-11 giver mig bedre memery score end fx 2-2-2-5 af gud ved hvilken årsag. Som altid bør man teste hver enkelt indstilling for der er sjældent generelle regler for optimale indtillinger.
# 16> Generelt er det bedst at køre rammen synkron med FSB. Hvis du kun opnår op til +5 MHz FSB ved at køre rammene asynkront bør man undgå det - men test hellere med diverse benchmarks. Lige i dette tilfælde hvor det skal undersøges om det er rammen som holder systemet tilbage kan det dog være fornuftigt at prøve det.
# 20> hvad er din multiplier? Hvis din FSB er 243 så kan jeg ikke rigtigt få din CPU op til at ligge på 2580. 2580/11= 234,5 FSB eller 2580/10,5= FSB 245,7.
Anyway, hvad er din SuperPI score (1M, 2M eller 8M) ved den hastighed?
---
Om bios indstillinger:
Mange indstillinger i bios påvirker flere ting og det kan være svært at gennemskue deres betydning for benchmarking, OC-mulighederne og stabilitet. OC handler i virkeligheden om at balancere de tre parametre så i mine øjne bør man altid teste hver enkelt tilstand (både hvad angår stabilitet og hastighed) for at kunne beslutte om man vil aktivere eller deaktivere en given indstilling.
På trods af det så er det vist manges erfaring at følgende er indstillinger man ikke går helt galt i byen med:
System Bios cacheable: disabled
Video RAM cacheable: disabled
AGP aperture size: test
FSB spread spectrum: diasbled
AGP spread spectrum: disabled
CPU Thermal Throttling: 50% men iøvrigt ligegyldig
Enhance PCI: Disabled
CPU Disconnect: Disabled
CPU Interface: Disabled
AGP Fast Write: Test
AGP Frequency: 66
CPU FSB/DRAM ratio: 6/6, 5/5, 4/4...