Har tænkt på det, og gør det muligvis i morgen!
Der er 1,8V på mit mobo mod normale 1,6V. Jeg kan stille VDD´en til 1,6V, 1,8V og 2,0V. Det jeg mener med at softwaren forsvinder er, at ligepludselig virker intet i compuen, fordi der ikke er strøm på! BIOS chippen ser ikke ud til at være brændt af nogen steder... Men nu har jeg 2 døde liggende, så skal jeg prøve at åbne den ene på en måde og se efter inden i eller hvad?
Jeg tror at en genproggramering kan få liv i chippen igen, men det er billigere at købe en nu chip hver gang, men 170kr. om måneden, som det ca. koster mig i gennemsnit, kan ikke betale sig på langsigt!...
Kan det evt. være statisk elektrisitet, som er problemet? Der er nemlig en lille ridse i mit kabinet, som går helt ind i stålet, og hvis man sætter en finger lige der, så risikerer man et stød!
Idag i fysik rodede vi med en dims (ved ikke lige hvad den hedder :r ), som producerede statisk elektrisitet. Det var ca. 2000V sagde læren, og da en elev rørte ved den mærkede han intet, men er der en, som prikker til ham, får begge to et stød, som gjorde lidt, men kun lidt hvis i spørger mig, ondt. Til sammenligningen med volten i min compu, er det nok de 5000V, som er i min, da det gør temlig ondt, og jeg har prøvet det flere gange... Altså få et stød af min compu... :00
Der sker intet med compuen selvom den er tændt imens, så der er<U> ikke</U> er kortslutning, og jeg har også chekket alle ledninger. Det er heller ikke altid man får et stød, da det jo ligesom skal "lade op" først. :e