Router slukker/tænder af sig selv ??! hjælp?

Diverse d.  05. januar. 2004, skrevet af ZharK
Vist: 546 gange.

ZharK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2004 21:13:36
Svar/Indlæg:
130/17
Hey alle...

Jeg har smidt min router til og konfigurede den so mden skal være men når jeg har været på nettet lidt så slukker routeren og nræmest restarter?? hvad kan det være.. er det fordi jeg har dynamisk ip for har ikek fået fast i nu .. eller er det noget andet ?

mærket er Pheenet http://www.edbpriser.dk/netvae...

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2004 21:25:52
Svar/Indlæg:
4120/115
Er den helt ny? Det kan jo være en dårlig forbindelse inde i den...
Eller måske en software fejl.
Som du selv siger er der flere forskellige router modeller der kan finde på at gå kolde når deres DHCP lease udløber, men det sker ofte med ca. 1 dag eller måske en hel uges mellemrum. Så hvis den gør det efter 5min. er det nok ikke det?



ZharK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2004 21:47:28
Svar/Indlæg:
130/17
Hm.. den er helt ny.... men nogen gange går der længre tid mellem ind andre gange.. men det er sikkert noget med den dynamiske ip..



ZharK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2004 22:07:07
Svar/Indlæg:
130/17
Hm.. prøver lige at finde en ny firmware... og tjecker det med "keep Alive"



ZharK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2004 22:13:44
Svar/Indlæg:
130/17
jeg kunne også godt tænke mig og vide hvad nat gør ?? ved det ikek præcis nemlig..




Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2004 23:01:57
Svar/Indlæg:
330/7
Sjovt havde faktisk lidt af samme problem som dig. Men det var fordi at strømmen i den bygning jeg boede i var total fucked. Hvis man tændte for en bestemt stikkontakt røj forbindelsen til nettet. Sad bare :o indtil jeg fandt ud af det.

NAT = søg på google :e



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2004 23:23:38
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg tror nu stadig det er en fejl i selve strømforsyningen eller sikkert mere sandsynligt i softwaren! Jeg tror dog ikke det har noget med din IP at gøre, hvis den gør det så ofte...

Hvis det er netspændingen der er så fucked, så vil jeg skynde mig at få fat i en overspændingbeskyttelse(stikdåse) og forbinde både computer og udstyr igennem den!!!

Vi har en kunde ude på arb. der har en fabrik liggende på en lille ø, uden strømforsyning. Men de har fået sat en generator op, som levere alt strømmen, men det resultere i at deres udstyr brænder af ca. hver tredje måned. Deres AC spænding svinger fra ca. 100V - 400V. Men det ligger åbenbart stadig indenfor elværkets grænse (det er dem der har sat generatoren op...) Dog selvom de altid har haft overspændings beskyttelse på, kan udstyret ikke holde til svingningerne... Men du kan da undgå spændinger over 230V. med sådan en! Inkl. lynnedslag.



ZharK
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2004 00:00:01
Svar/Indlæg:
130/17
tror ikke det er problemet det med strømspændingen da jeg har kørt med andet ud osv.
kunne det hjælpe at opdatere firmware (selvom den har den nyeste) men nærmest en reinstall ?