Opsætning af netværk med kabelmodem

Diverse d.  05. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 218 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2004 22:45:37
Svar/Indlæg:
0/11005
Baggrund:

Jeg har en stationær pc, der er forbundet til et kabelmodem med (tada!) et kabel. Jeg har ikke fast ip-adresse.

Jeg får snart en bærbar pc med et trådløst netkort. Jeg vil gerne udnytte netforbindelsen på begge pc'er.

Spørgsmål:

1. Er der nogen problemer med det?

2. Hvad skal jeg anskaffe af udstyr?

3. Vil det hele fungere, hvis jeg køber en router med access point og switch, sætter routeren til modemet, og smækker kablet fra den stationære i en switch i routeren?

4. Giver det anledning til særlige problemer, at der er tale om et kabelmodem, eller at jeg ikke har fast ip?

5. Vil de to pc'er være forbundet af routeren og være i netværk?

Jeg håber I vil hjælpe en begynder på området 🙂

mvh.
Klemme
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2004 23:12:10
Svar/Indlæg:
4120/115
Køb et accesspoint med indbygget router, så er du fri for alt besværet!
Selvom du sikkert har mulighed for flere IP adresser, så ville det jo være smart at bruge routeren som den "firewall" den er i sig selv. Og et accesspoint er faktisk ikke billigere, end et router/accesspoint, har faktisk tit set at de er dyrere... :00
Så får du faktisk 4 i 1 apperat 😉 Router, AP, Switch og Firewall!

Når du sætter et ny indkøbt router til et netværk, vil de somregel være sat op til DHCP. Så hvis din pc også er sat op til DHCP (Automatisk) så vil det faktisk køre med det samme! Og self. vil du kunne se de to pc'er i samme netværk 😉
Muligvis skal du lige vælge hvilket netværk du vil connecte til på din bærbare.

Hvis du vil kryptere dit Wlan. så skal det sættes op på både den bærbare og i routeren, med samme kode nøgler osv. Men det står der sikkert en masse om i manuellaen!