Jeg kigger som regel i folks profiler, og stemmer da også af og til... men som der også bliver nævn: nogle systemer fortjener ikke stemmer. Her modregner vi lige dem som ikke har udfyldt sin profil. De mennesker som gør sig "bemærket" får en stemme. Det er jo selvsagt at ikke samtlige 17.000+ har fået en stemme, men de som har tiltrukket min opmærksomhed får en stemme med.
Jeg ved ikke hvordan folk giver stemmer, men jeg ser sådan på det:
1: Skod
2: Skod, men til at holde ud.
3: Fornuftigt system, ikke imponerende f.eks. en "ALDI-computer" kunne godt få 3.
4: Over gennemsnittet. En pæn computer som hører med i toppen.
5: Den absolutte top.
Jeg går ikke efter casemodding, som nogle gør, men efter om computeren siger mig "noget". Der er der ligemeget om det er en flødefarvet bambus PC med en ferrari gemt under hjelmen. Eller den skodcomp, som er gejlet op. Et godt eksempel på hvad jeg ville gi' 5, er den Abit Digi. som er vandkølet. Og/eller riskas AMD64. Det er ekstraordinære systemer som jeg mener fortjener lidt credit. Jeg bliver ikke imponeret af 3Dmarks alene. Det er helhedsindtrykket....
Når dette er sagt, skal det være mit argument, for/imod at afgive stemmer... Jeg smider ikke til højre og venstre, da enkelte systemer ikke er værd at nævne...
Jeg går ikke efter om folk har brugt 23+K på deres computer, eller om de har fået den foræret i konf.gave, det er mig komlet lige-gyldigt.
Dette er ikke for at presse min mening ned over ørene på jer. Jeg ved godt at mit eget system ikke er blandt "toppen", men hvis jeg selv skulle gi' det karakter ville det være omkring en 3-4 stykker. Jeg ved godt at det er farligt at sige den slags om sit eget system. Men, jeg følger, at jeg godt kan tillade mig selv, at gøre det. Da jeg stoler på, at i er saglige nok til at gennemskue hvad jeg mener...
Jeg ved godt at mit sys ikke er enhver casemodders drøm... men for mig, er det ikke vigtigt. Jeg synes blot at det er forkert at afgive stemmer efter hvor selvlysende en computer er...
Det er jo også meget forskelligt hvad folk kigger efter....
Jeg ser da meget i profiler. Jeg kan da også afsløre at størstedelen af antallet af afgivn stemmer fra moir, ligger i toppen... Forstået på den måde, at de som har fået stemme fra mig, bare har gjort sig bemærket. - Og ikke fået over 6709 i 3Dmark03 ;)
Personligt forstår jeg ikke helt OCmark, det har været ude i nogle problemer og stoler ærlig talt ikke helt på det. Men, vores "crew" har nok styr på hvad de laver ;)
Jeg har luftet idéen "privat", og tror godt, at jeg tør sige det nu: Jeg har længe tænkt på en slags "årets nørd". Hermed mener jeg en årlig "afstemning".
Eksemplet skulle være en slags oscar-uddeling. For dem som ikke forstår hvad jeg mener:
Et "panel"/en række brugere indstiller nogle folk til forsk. kategorier. Flotteste case-mod, flotteste 3Dmarks, mest "ærlige" computer... evt. 'mest ihærdige RD-bruger'? :00
Hermed kan folk så stemme på de brugere der er indstillet...
Det kunne måske skabe en "kreativ" stemning, folk ville kigge lidt mere og være mere interesseret, og måske selv forsøge sig?! ;)
Jeg har ikke noget imod det nuværende system, men det virker lidt for løst... Det er jo også mest for sjov, men prøv at ta' et kig på OCmark, og derefter 3Dmark. Scorene er vidt forskelligt fordelt. Det er jo klart at de øverste systemer vil tiltrække sig mest opmærksomhed, men faldet i karakterer er lidt for stort i f.eks. OCmark.
Grunden til at antallet af besøg ikke er ligefrem proportionelt med antallet af afgivne stemmer, kunne skyldes at folk bare er interesserede i at følge med i det system, de selv har givet en stemme til...
- gav det mening?! :l